Igangsettelse

J

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Vårspirene 2021
September To Remember
Forrige svangerskap fekk eg innvilga igangsettelse pga fødselsangst og tidligere styrtfødsel. Noen som vett om eg har krav på igangsettelse denne gangen også?
 
Jeg tror aldri man har krav på det. Det er en vurdering som må gjøres for hvert enkelt tilfelle av sykehuset du skal føde på, men du har sikkert en god sjans for å få det igjen mtp. historikk.
 
Jeg sniker litt her.
Eg har hatt igangsetting med begge mine, en gang pga forgiftning, andre gang pga diabetes. Jeg hadde også fødselsangst med andre, og styrtfødsel på første. Jeg fikk ikke igangsetting før det var en medisinsk årsak...
 
Forrige svangerskap fekk eg innvilga igangsettelse pga fødselsangst og tidligere styrtfødsel. Noen som vett om eg har krav på igangsettelse denne gangen også?
Sniker fra mars

Det skal sikkert vurderes på nytt litt uti svangerskapet, sannsynligvis først etter uke 24 hvertfall :) jeg fikk igangsetting av psykiske årsaker, babyen hadde det fint. Men det skal tungtveiende grunner til for at man skal få det gjennom. Tenker det ikke er usannsynlig hvertfall i ditt tilfelle.
 
Ville hatt en dialog med jordmor om dette så tidlig som mulig. ( husk at igangsettelse også kan gi styrtfødsel)
 
Back
Topp