Igangsettelse

thereader

Betatt av forumet
I morgen blir jeg muligens satt i gang (er da 39+3) på grunn av at blodtrykket mitt har vært høyt ganske lenge. Jeg fikk veldig lite informasjon om dette da legen ble kalt bort til et keisersnitt, så jeg lurer egentlig på om noen har erfaringer dere vil dele? Tenker på hvordan det foregår, hvor lang tid det tok ect? [emoji1]

Det er flere måter å sette i gang fødsel på. Hva som velges kommer helt an på hvor du ligger i løypa.
Er du umoden, settes det inn ballongkateter, er du moden går man gjerne rett på tabletter. Har du åpning kan man ta vannet og gi riestimulerende drypp om riene ikke kommer av seg selv etter vannavgangen.
Hvor lang tid det tar er umulig å svare på. Noen responderer raskt og går rett i fødsel, andre kan gå opptil et par dager før man er i aktiv fødsel, avhengig av hvor klar kroppen er og hvilken metode som brukes.

Er mest bekymret for at det skal gå for raskt egentlig [emoji28] hun er ikke helt festet enda, så regner ikke med jeg er særlig moden, det føles hvertfall ikke sånn. Setter de bare inn ballongen og sender deg hjem da? Eller må man være der en stund?

Med ballong blir man sendt hjem for å vente på at ballongen ramler ut. Da kan man komme tilbake og starte med tabletter [emoji4]

Masse lykke til!:) Det blir spennende tider fremover for dere nå:)

Jeg ble satt i gang med ballong på mandag og fikk være på sykehuset hele tiden :happy: De satte inn ballongen for å få nok åpning til å ta vannet. Hadde allerede fått rier med ballongen så trengte ikke noe riestimulerende etter de tok vannet. Tror det tok ca 16 timer fra innsett av ballong til babyen var ute.

Jeg ble satt i gang med ballong på mandag og fikk være på sykehuset hele tiden :happy: De satte inn ballongen for å få nok åpning til å ta vannet. Hadde allerede fått rier med ballongen så trengte ikke noe riestimulerende etter de tok vannet. Tror det tok ca 16 timer fra innsett av ballong til babyen var ute.
Oi, det var raskt! Kjenner at selv om kroppen er klar for fødsel, er ikke hodet forberedt på å ha en baby om et par dager liksom [emoji85]

Oi, det var raskt! Kjenner at selv om kroppen er klar for fødsel, er ikke hodet forberedt på å ha en baby om et par dager liksom [emoji85]

Ja, alle gikk jo rundt og sa at jeg måtte forberede meg på at dette kunne ta mange dager :p Men det var helt greit at det gikk så fort når det først satte i gang for fullt :happy: Masse lykke til! Snart er premien her :Heartred:dummy:

Back
Topp