Igangsettelse

2016mamma

Andre møte med forumet
Hei. Er førstegangsfødende og er nå på min tiende dag på overtid. Fikk satt inn ballongkateter rundt 1530, og skal komme tilbake kl 19 i morgen hvis den ikke har falt ut. Har hatt mensenlignende smerter siden jeg kom hjem. Noen med erfaringer? Falt den ut før 24 timer til dere? Fungerte den? Hvor lenge var det fra den ble satt til dere fødte? Eller har noen blitt satt i gang på andre måter? Setter stor pris på svar/hjelp :-)

Med førstemann satt ballongen helt til jeg møtte på sykehuset dagen etterpå. Ikke sånn kjempeeffekt av den da. Fikk gelé for videre induksjon som jeg responderte veldig bra på. Gikk 4 timer før fødselen begynte, og fødte da på to timer.

Med nr. to. datt ballongen ut på morgenen. Så mer modning av den denne gangen. Da tok de vannet mitt og satt meg på drypp, god effekt av det også etter litt "prøving og feiling" på doseringen. Stilte dryppet litt opp og ned, ettersom hvordan riene tok seg opp. 3 timer med rier uten skikkelig tak og en time i aktiv fødsel. Fort gjort begge gangene, altså. :)

Lykke til!
Skal få satt inn ballong i morgen...

Ballongen min fallt ut etter fire timer kun, den tøyde til to og en halv cm åpning,hadde rier som stoppet opp, fikk modningstabl over natten. Riene tok seg opp igjen rundt seks på morningen dagen etter, fikk klyster og det hjalp til tre cm åpning, ble tøyd/strippet og kom i aktiv fødsel. Fødte den dagen :)
Masse lykke til!
Ps ballongen kan falle ut når den har "gjort jobben" fikk jeg beskjed om.

Masse lykke til :)

Lykke til!

Jeg ble satt igang med cyrtotec, funka godt på meg. Jeg hadde født fire barn før, uten igangsetting.

Hun jeg delte rom med en kort stund ble sattigang på samme vis som meg, hadde holdt på over ett døgn, og ingen fremgang til da. Såg henne igjen nesten ett døgn senere da hadde hun heller ikke født. Hun var førstegangs.

Ble satt igang med første, vannet gikk men riene begynte aldri. Ble satt i gang med modningspiller. Fikk en ca klokka 9, ingenting skjedde. Fikk ny klokka 15 eller 16, da skjedde ting. Gikk i aktiv fødsel klokken 17, hun var ute 1945. :) intens, men veldig grei fødsel for det.
Lykke til!

Har hatt ballong inne siden 1530 i går. Fikk første rie rundt 2230. Var litt av og på i løpet av natten. Fra 6-7-tiden ble de tettere og mer intense. Men nå er det dabbet av igjen. Ballongen sitter fortsatt i, og fått litt rier igjen.

Har hatt ballong inne siden 1530 i går. Fikk første rie rundt 2230. Var litt av og på i løpet av natten. Fra 6-7-tiden ble de tettere og mer intense. Men nå er det dabbet av igjen. Ballongen sitter fortsatt i, og fått litt rier igjen.
Jeg glemte å si at jeg fikk rier etter ca. halvannen time nå sist, varte vel i drøye halvtimen - så nada. ;) Spennende for deg det her da! :)

Kan jeg bare spørre her, da det kanskje blir min skjebne, er det vondt? Førstegangs, og her har jeg ikke hatt noen undersøkelser nedentil foruten om innvendig ul

Kan jeg bare spørre her, da det kanskje blir min skjebne, er det vondt? Førstegangs, og her har jeg ikke hatt noen undersøkelser nedentil foruten om innvendig ul
Det samme lurer jeg også på, er det vondt??

Jeg ble igangsatt med piller, hadde en fantastisk fødsel uten at det var noe særlig vondt. Gikk kjapt da..

Var super redd for å bli igangsatt, da jeg hadde hørt at de fødslene var verre. Ikke tilfelle hos meg!

Det samme lurer jeg også på, er det vondt??
Tenker dere ballong?
Min opplevelse (fått to ganger, altså) er at det ikke er vondt, men ubehagelig. Og så føler man seg ikke helt kul når man ligger der med hovent underliv og stor mage og får satt inn spekulum. ;) Når vannet settes inn i ballongen (som er et urinkateter) sprenger det litt. Men jeg tenkte vel aldri at det var vondt.

Om dere må ha videre indusering med medisiner kan dette framkalle sterkere rier enn om ved "naturlige" rier. Ja, det er vondt - kan ikke si annet, men det er overlevbart! Jeg har hatt to flotte fødsler med lystgass. Ønsker dere lykke til! :)
Om det ikke har skjedd enda da! :p

Tenker dere ballong?
Min opplevelse (fått to ganger, altså) er at det ikke er vondt, men ubehagelig. Og så føler man seg ikke helt kul når man ligger der med hovent underliv og stor mage og får satt inn spekulum. ;) Når vannet settes inn i ballongen (som er et urinkateter) sprenger det litt. Men jeg tenkte vel aldri at det var vondt.

Om dere må ha videre indusering med medisiner kan dette framkalle sterkere rier enn om ved "naturlige" rier. Ja, det er vondt - kan ikke si annet, men det er overlevbart! Jeg har hatt to flotte fødsler med lystgass. Ønsker dere lykke til! :)
Om det ikke har skjedd enda da! :p
Okei, ikke skjedd noe enda her, dag 1 på overtid

Back
Topp