Igangsettelse vs ks

Gizom

Gift med forumet
Juli13-jentene
VIP
Hvis du blir stilt overfor valget mellom KS og igangsettelse- hva velger du?

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Jeg har fått det valget med snuppa.

Valgte igangsettelse tross større risiko for komplikasjoner for at jeg havnet i hastekeisersnitt igjen.

Nå kan det hende jeg kommer til uke 37 og legen sier jeg ikke får bestemme likevel så prøver å mentalt innstille meg på alle mulige utfall men å velge keisersnitt gjør jeg aldri dersom jeg ikke har noe annet valg!

Jeg ville valgt igangsettelse. Vil helst unngå keisersnitt.

Igangsettelse, uten tvil. Angst med stor A for ev. KS (og alt som heter operasjon el.l) men har ikke vært et tema heller altså, men vet vel aldri hva som skjer.

Ble satt igang sist og det var noe herk, men tar heller det enn ks helt klart :)

Jeg har blitt satt i gang før og har overhode ingenting å utsette på det. Så definitivt igangsettelse!

Gutt 13.06.2006
Gutt 16.09.2008
Termin 05.juli

Har blitt satt igang mes fødsel nr 2 og fødsel nr 3. Har bare gode tilbake blikk til dem :)
Så valget mitt hadde helt klart blitt igangsettelse :D

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Så deilig å høre at dere er positive. Tok det opp med jordmor at hvis jeg får velge så vil jeg heller igangsettelse enn ks overraskende nok var hun MEGET negativ til det. Men det MÅ jo være bedre enn KS for kroppen? Merkelig!

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Ja skulle nå tru det... Eg har ingen erfaring med ks så noe om det aner eg ikkje.

Jeg har blitt fortalt at det ofte er komplikasjoner med igangsettelse! Fødselene går raskere, og ofte har helsepersonellet mindre "kontroll". Dersom du får epidural er det større sjanse for at riene stopper opp og du må ha drypp, ikke mulighet for å bevege deg rundt og få hjelp av tyngekraft o.l. og dermed også større sjanse for stresset baby som kan føre til haste KS. Men igangsettelse er uansett bedre for mor og barn dersom alt går som det skal!

Igangsettelse. Fødselen kan gå begge veier enten veldig fort eller det kan gå veldig sakte.
Finnes jo flere forskjellige måter å bli satt i gang på, og mye kommer an på hvor moden du er da du settes i gang..
Jeg har blitt igangsatt ved begge mine fødsler pga SF og fødselen har føltes veldig kontrollerte og trygge synes jeg.

Definitivt Igangsettelse!

Nå er jeg ferdig med alt som heter fødsler da.

Men hadde nok valgt en indusert fødsel før KS.
Jeg er ikke redd narkose og operasjoner o.l, men keisersnitt er min største skrekk av en eller annen grunn :P

Åh, jeg syntes ks ser så brutalt ut. Og selv om jeg sliter med fødselsangst etter førstemann så må jeg si at jeg prøver heller å føde "normalt" denne gangen også. Skal i samtale ang mulig igangsettelse på termindato om hun er i nærheten av så stor rundt hode som storebror var!

Back
Topp