Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Valgte igangsettelse tross større risiko for komplikasjoner for at jeg havnet i hastekeisersnitt igjen.
Nå kan det hende jeg kommer til uke 37 og legen sier jeg ikke får bestemme likevel så prøver å mentalt innstille meg på alle mulige utfall men å velge keisersnitt gjør jeg aldri dersom jeg ikke har noe annet valg!
Igangsettelse, uten tvil. Angst med stor A for ev. KS (og alt som heter operasjon el.l) men har ikke vært et tema heller altså, men vet vel aldri hva som skjer.
Så deilig å høre at dere er positive. Tok det opp med jordmor at hvis jeg får velge så vil jeg heller igangsettelse enn ks overraskende nok var hun MEGET negativ til det. Men det MÅ jo være bedre enn KS for kroppen? Merkelig!
Jeg har blitt fortalt at det ofte er komplikasjoner med igangsettelse! Fødselene går raskere, og ofte har helsepersonellet mindre "kontroll". Dersom du får epidural er det større sjanse for at riene stopper opp og du må ha drypp, ikke mulighet for å bevege deg rundt og få hjelp av tyngekraft o.l. og dermed også større sjanse for stresset baby som kan føre til haste KS. Men igangsettelse er uansett bedre for mor og barn dersom alt går som det skal!
Igangsettelse. Fødselen kan gå begge veier enten veldig fort eller det kan gå veldig sakte.
Finnes jo flere forskjellige måter å bli satt i gang på, og mye kommer an på hvor moden du er da du settes i gang..
Jeg har blitt igangsatt ved begge mine fødsler pga SF og fødselen har føltes veldig kontrollerte og trygge synes jeg.
Men hadde nok valgt en indusert fødsel før KS.
Jeg er ikke redd narkose og operasjoner o.l, men keisersnitt er min største skrekk av en eller annen grunn
Åh, jeg syntes ks ser så brutalt ut. Og selv om jeg sliter med fødselsangst etter førstemann så må jeg si at jeg prøver heller å føde "normalt" denne gangen også. Skal i samtale ang mulig igangsettelse på termindato om hun er i nærheten av så stor rundt hode som storebror var!