Igangsettelse ved å ta vannet

Mrs.ME

Flørter med forumet
Hei!

Jeg har to styrtfødsler bak meg, og har blitt fortalt at de denne gangen kan ta vannet mitt dersom jeg er moden. Da slipper jeg evt. å føde på vei til sykehuset.

Er det noen her som har erfaring med å bli tatt vannet på som en igangsettelse? Hvordan gikk fødselen?

Har aldri rukket å sette epidural tidligere, og ønsker meg det veldig denne gangen! Har noen fått lagt inn dette før igangsettelsen?

Min fødsel nr 3 ble igangsatt ved at de tok vannet. Fikk rier momentant. 4 timer og 15 minutter seinere, var ungen ute :) Husker det som en fin fødsel, uten komplikasjoner av noe slag. Ingen smertelindring, da jeg ikke hadde behov/ønske om det.

Jeg har AKKURAT samme spørsmål faktisk! Håper dette kan bli en løsning for meg også.

Fikk nr 3 i desember og da tok de vannet siden jeg var så moden. Fikk rier etter ca 30 min og ungen var ute litt under 1 time etter at vannet var tatt. Hadde da allerede en styrt fødsel og et KS bak meg.
Rakk ikke epidural, men gikk greit like vel, siden det gikk så fort. Opplevde det likevel som en fin fødsel :)

Min fødsel nr 3 ble igangsatt ved at de tok vannet. Fikk rier momentant. 4 timer og 15 minutter seinere, var ungen ute :) Husker det som en fin fødsel, uten komplikasjoner av noe slag. Ingen smertelindring, da jeg ikke hadde behov/ønske om det.

Tusen takk for svar ❤ Godt å høre at det gikk raskt og fint! Hvor tidlig tok de vannet i forhold til termin?

Fikk nr 3 i desember og da tok de vannet siden jeg var så moden. Fikk rier etter ca 30 min og ungen var ute litt under 1 time etter at vannet var tatt. Hadde da allerede en styrt fødsel og et KS bak meg.
Rakk ikke epidural, men gikk greit like vel, siden det gikk så fort. Opplevde det likevel som en fin fødsel :)

Tusen takk for svar ❤ Så bra fødsel gikk fint. Gikk jo veldig raskt da. Jeg fødte på 25 min og opplevde det som helt ekstremt intenst. Håper derfor de kan sette smertestillende klart før. Når ble du satt igang i forhold til termin?

Tusen takk for svar ❤ Så bra fødsel gikk fint. Gikk jo veldig raskt da. Jeg fødte på 25 min og opplevde det som helt ekstremt intenst. Håper derfor de kan sette smertestillende klart før. Når ble du satt igang i forhold til termin?

Ja, skal si meg enig i at sånne fødsler er ekstremt intense. Er jo mest som bare en sinnsykt lang rie før man plutselig er ferdig :wacky:
Med nr 3 ble jeg satt i gang 1 uke før termin (pga høyt og ustabilt blodtrykk, veldig moden og sliten etter 1 uke med mye modningsrier og lite søvn).

Last edited:
Back
Topp