igangsettelse Ullevål?

muffinsdronningen

Glad i forumet
har ikke troen på at det blir noe fødsel på  en stund på meg...

så derfor lurte jeg på om det er noen som har blitt igangsatt på Ullevål, og vet rutinene, når kommer man på time og hva skjer da? hva er maksdato for Ullevål`?

Jeg har blitt satt igang på Ullevål, men det var ikke på overtid. ;-)
Fant denne brosjyren på nett og der står det at man kommer inn på overtidskontroll 7 - 10 dager på overtid og avtaler videre da.
Nå skal jeg føde på A-Hus, men min jordmor sier at man skal bli satt igang senest 10 dager på overtid, ergo om 10. dagen er en søndag så skal de sette igang fredag eller lørdag og ikke vente til mandag. Jeg går til jordmor på Bjerke Familiesenter så regner med at det er reglene for Oslo.

takk for svar.... da er det bare å vente da :P hehe satser på solfylte dager :)

Bare hyggelig, du har jo fortsatt 4 dager til termin så alt kan fortsatt skje av seg selv. ;-)
Jeg er også der at jeg er sikker på å gå på overtid, og komme dithen at jeg må settes igang. (Ligger i familien at vi går over tiden). Har derfor tatt opp dette med jordmor og ytret et ønske om å komme inn til kontroll feks 7 dager over hvor de i hvertfall kunne forsøkt å strippe meg, så kanskje ting starter av seg selv. Ble strippet 8 dager på overtid sist og da startet riene kvelden etter, fødte på dagen 10 dager over.
Men så sier også jordmor da (hun er dansk) "Jamen da får du bare ta i bruk din mann" ;-p Sæden inneholder visst akkurat det samme som det de bruker for å sette i gang fødselen.
Så her får han bare trå til å gjøre litt jobb på slutten han også! He he he, kanskje ikke det som frister mest, men det kan absolutt være verdt det.  ;-)

hehe, ja sant nok. men har også hørt at man må hoppe i høyet en del ganger før det hjelper... vi får vel bare prøve å se hva som skjer ;)

lykke til du også :)

Back
Topp