Igangsettelse - overtid

Gullskatten<3

Glad i forumet
Marshmallows2021
Om to dager får jeg ikke gå lenger, da setter de igang fødsel fordi jeg er 42+0! Jeg har fått beskjed om at jeg er veldig moden og at ballong mest sannsynlig vil falle ut, så de tar enten vannet eller med medisin. Hvilke erfaring har du/dere med igangsettelse? Dikk du bare «starthjelp» så fikk resten av seg selv? Jeg har mest lyst at alt skal starte av seg selv, da jeg har lyst til å føde i vann:oops::(:happy:
 
Jeg hadde slik som deg med første. 42 uker og måtte settes igang, var litt moden slik som deg.

Jeg fikk litt rier den siste natta hjemme. Så for meg var det nok med en modningspille da vi kom på sykehuset. Da startet riene etter et par timer:happy: så selv om fødselen er definert som igangsatt, så gikk det veldig naturlig føre seg og jeg fikk ligge i badekar lenge også:joyful:

Håper du får en lignende opplevelse :joyful:
 
Jeg hadde slik som deg med første. 42 uker og måtte settes igang, var litt moden slik som deg.

Jeg fikk litt rier den siste natta hjemme. Så for meg var det nok med en modningspille da vi kom på sykehuset. Da startet riene etter et par timer:happy: så selv om fødselen er definert som igangsatt, så gikk det veldig naturlig føre seg og jeg fikk ligge i badekar lenge også:joyful:

Håper du får en lignende opplevelse :joyful:
Så deilig å høre! Jeg er spent på om jeg får pille eller de tar vannet eller hva! Så lenge jeg får bruke badekar så kommer jeg ikke til å stresse:p Fødte du i badekar?
 
Jeg ble satt igang 38+1 pga svangerskapsforgiftning, så ikke helt det samme, men kan jo skrive hvordan det forløp hos meg allikevel.
Hadde 5 cm åpning fra før, hadde ikke hatt ordentlige rier, men ubehagelige uregelmessige kynnere de to dagene før.
Det ble så de tok vannet, men da det gikk 1-1,5 time uten at det helt store skjedde så satte de meg på drypp. Da ble det fart i sakene! Det ble stormrier, men helt overkommelig, hadde styrtfødsel sist så var veldig forberedt på at det kunne bli sånn.
Så etter rundt 35-40 min på drypp så var hun ute. Veldig fin fødsel der jeg følte at jeg hadde full kontroll selv hele veien :)
Ikke noe smertelindring, annet enn hånden til mannen :Heartred tror han fikk litt vondt innimellom da :hilarious:
 
Back
Topp