Igangsettelse og epidural..lurer litt.

Veslemary

Flørter med forumet
Når jeg skal settes igang og få epidural, hva kjenner jeg av smerter da?
Blir riene helt Borte? Hva med press riene? Hva vil jeg kjenne?

Riene kjenner du.. Tro meg!! Men i en mer levelig grad.. Pressriene KAN forsvinne litt.. Det gjorde de med meg første gangen. Fikk litt stor dose tror jeg.. Jordmor ropte press når jeg skulle presse... Bedre med andremann, da kjente jeg de. Hvor mye du kjenner er vanskelig å si da vi alle har forskjellig smerteterskel og forskjellige fødsler..

Gutt 13.06.06
Gutt 16.09.08
Termin 5. Juli

Ok så man vil ikke bære helt lam og vips så er bebissen ute?!

Hehe. Nei, i såfall er du veldig heldig.
Alle fødsler er forskjellig men epidural fungerer godt med å døyve smerten om man har rier som sitter veldig i ryggen.
Om riene forsvinner kan det være du må settes på drypp for å starte de igjen - det måtte jeg.
Alle føler det nok forskjellig så du får bare håpe på det beste og ta det som det kommer. ;)

Hehe nei d er vel for godt til å være sant. Satser bare på at det ikke blir så vondt som med de to andre styrtfødslene jeg har hatt ;)

Ok så man vil ikke bære helt lam og vips så er bebissen ute?!

Jeg spurte om dette med epidural sist og da sa de at man ikke blir lam(det trodde jo jeg, hehe). Man kan visstnok gå og stå for det var kommet en ny type epidural, sa de...

Ok så spinal bedøvelse blir man lam av og epidural tar d værste smertene i rygg.

får man virkelig spinalbedøvelse under fødsel altså? Det blir man i hvertfall "lam" av.... er jo det de setter når de gjør operasjoner hvor de ikke legger pasienten i narkose f.eks. (hvis jeg ikke tar helt feil da). Jeg trodde at det kun var epidural som ble brukt i tillegg til lystgass, badekar og andre alternative saker jeg.

Har tatt spinalpunksjon en gang og da mener jeg å huske at de sa at der de tapper spinalvæsken fra er lengre inn enn der hvor de setter epidural. Hvis det er samme stedet og samme effekten disse to har så skal i hvertfall ikke jeg ha epidural for jeg slet med spinalhodepine i 3 uker etter spinalpunksjonen - så ille at jeg ikke kom meg opp av senga.

jeg lurer på når de setter epidural - må du da fly rundt med en kanyle i ryggen eller er det en engangssprøyte?

Jeg fikk endelig slappet av da jeg fikk epidural.. var så utrolig sliten.. så det var herlig! Men ting dabbet av ja.. og riene forandret seg. Fikk det trøkket i rompa.. når ny jordmor kom på vakt ble dryppet skrudd opp :-P Pressriene lot vente på seg. Hun prøvde t.o.m ta hånda inni for at jeg sku presse den ut, men fikk det ikke til.. Så ba hun meg bare presse på neste rie, og da kom det i gang! 13 minutter med pressrier så kom han endelig! (Hadde da blitt satt i gang om morgenen, og han kom natt til neste dag).

Jeg fikk epidural og merket nesten ikke riene for det var tid for aa presse. Mine rier satt helst i ryggen. Kunne ikke staa og gaa paa den ene foten mens jeg fikk epidural. Pressriene kjenner du uansett, men da maa du bare fokusere og tenke paa at det hele er snart over :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Back
Topp