Igangsettelse, hvordan utartet det seg for deg?

Frøkenholberg

Betatt av forumet
Ble lagt inn i går, lørdag 02.05.2020 kl 10, og siden det var modent og 1cm åpning så slapp jeg å ligge 24 timer med ballong og kunne gå rett på tabletter.
Merket ikke noe særlig, så fikk en mild innsovningstablett i går for å få nok hvile så det var deilig.
Men har de siste timene fått vondt i korsryggen så finner liksom ingen behagelige stillinger å ligge eller sitte i.
Noen som er eller har vært i samme situasjon? Tok det lang tid før det ble helt satt i gang?
Hvis ikke der skjer noe mer så skal jeg ta den siste tabletten i morgen tidlig og deretter tar de vannet utover dagen i morgen mandag 04.05.2020.
Merker jeg kommer til å bli sliten av å gå rundt sånn her lenge så tror jeg snart må be om paracet eller at de sjekker meg igjen eller noe sånn:bored:
 
Jeg har kun erfaring med igangsettelse med ballong. Så har desverre ingen erfaring å komme med. Men ville bare ønske deg masse lykke til:Heartred
 
Ingen erfaring med igangsetting, men tenker en varm dusj kanskje kan lindre noe? Ellers er det vel ikke noe feil i å be om litt paracet, så du slipper å være helt utslitt av smerter før det setter skikkelig i gang. Lykke til :Heartred
 
Ble også satt igang med ballong for to uker siden!

Jeg lå i stabilt sideleie med varmeposer på rygg og mage, dette lindret godt! Hadde også en pute mellom bena. Øvde meg på pusteteknikk allerede ved milde rier, tror dette var til god hjelp da jeg virkelig måtte puste meg gjennom riene. Tok også en del dusjer, da kjente jeg omtrent ingenting. Jeg fikk paracet, paralgin forte, zopiklon (til natten) og morfin som smertelindring før aktiv fødsel. Av morfinen slappet jeg virkelig av! Smertene forsvant ikke, men de var mer håndterbare når jeg var rolig. Ble også jevnlig stippet, men her måtte jeg etterspør jordmødrene litt!

lykke til, utrolig spennende tid du har foran deg :Heartred
 
Tablett 1 . Kl 9 . Skjedde ingenting. Tabl 2 kl 13. Kl 14 stormrier. Ute 16.10 :woot:


Dette var med forrige (3.mann)
 
Ble lagt inn i går, lørdag 02.05.2020 kl 10, og siden det var modent og 1cm åpning så slapp jeg å ligge 24 timer med ballong og kunne gå rett på tabletter.
Merket ikke noe særlig, så fikk en mild innsovningstablett i går for å få nok hvile så det var deilig.
Men har de siste timene fått vondt i korsryggen så finner liksom ingen behagelige stillinger å ligge eller sitte i.
Noen som er eller har vært i samme situasjon? Tok det lang tid før det ble helt satt i gang?
Hvis ikke der skjer noe mer så skal jeg ta den siste tabletten i morgen tidlig og deretter tar de vannet utover dagen i morgen mandag 04.05.2020.
Merker jeg kommer til å bli sliten av å gå rundt sånn her lenge så tror jeg snart må be om paracet eller at de sjekker meg igjen eller noe sånn:bored:
Sniker litt.. Med min første fikk jeg tabletter. Følte som deg etter tablett nr 2. Spurte om paracet og fikk blankt nei. Så gikk det to timer så var jeg på fødestuen og fire timer etter var han ute ❤️

Du har kanskje født allerede?
 
Du har sikkert født nå, men jeg tenkte jeg deler likevel.

Med nr 1 satt de meg igang med å ta vannet siden jeg kom inn med 3 cm, det hjalp ikke så etter 2 timer satt de meg på drypp og det fikk gang i sakene.

Med nr 2 satt de meg igang med vaginal tab lørdags kveld. Dette lagte bare falske rier hele natten lang. På søndagen fikk jeg tabletter hver 4 time eller hva det var. Når vi nærmet oss 10 -11 på kvelden så hadde det tatt seg opp en del men så plutselig døde alt ut. Så jeg fikk morfin og fikk sove på det. Samme greiene på mandagen. Helt til vaktskiftet i 4 tiden, da tok de vannet mitt selv om jeg bare hadde 2 cm. Da fikk jeg rier nesten med engang og etter det gikk alt veldig fort!
 
Back
Topp