Igangsettelse av umoden livmor?

• Trådstarter Trådstarter
  • Opprettet Opprettet

Guest
Hei! Jeg er "i fare" for å bli igangsatt i uke 37 og i den forbindelse er jeg redd livmoren min er umoden og fødselen kan bli lang og smertefull. Er det noen sammenheng i dette? Dere har vel tatt i mot et par hundre barn. Hva er deres efraringer med dette? Dette er mitt 2 barn og jeg ble satt i gang med nr.1 også men det var i uke 39 og jeg var litt moden. Jeg responderte også godt på hormondryppet og hadde en fin og ikke så lang fødsel.

Hei!

Så godt å høre at du har en god opplevelse med igangsetting fra din første fødsel - og ja, vi har nok tatt imot noen hundre barn eller mer...... så jeg skal gjerne komme med litt gode tips ;)

Det at du har født raskt og greit èn gang før gir deg et veldig godt utgangspunkt til denne fødslen. Det gjelder også selv om det blir en igangsatt fødsel i uke 37! Så jeg ville bare tenkt positivt ift det.Kroppen din har jo vist at den kan føde og det selv om du ble satt igang :)
Av og til kan det ta litt lengre tid å komme igang hvis det er mer umodent, men når først kroppen skjønner at den skal føde kommer det sansynligvis til å gå kanskje enda raskere, nettopp fordi du er flergangsfødende denne gangen!

Så ta med noe å få tiden til å gå med når du skal igangsettes: En god bok, film på PCen, strikketøy, spill...... Og tenk på det som en liten "husmorferie" hvis kroppen trenger til for å slippe taket. Når først det løsner vil det etter alt å dømme gå veldig bra!

Masse lykke til da.
Vennlig hilsen jordmor Ragna.

Back
Topp