Igangsettelse av fødsel....

kolibri83

Flørter med forumet
Hei!
Er det noen av dere som har fått igangsatt fødselen på sykehuset? Lurer på i hvilke tilfeller og i så fall når de gjør det.... Skal til ultralyd i morgen fordi jeg er nesten utenfor skjemaet i S-F mål. Spent på hva som kommer til å skje, har fortsatt en drøy uke igjen til termin...[&:]

Hei har fått igangsatt fødselen 2 ganger. Siste igangsetting var i juni 2005. Jeg har type 2 diabetes og de ville ha litt kontroll. Fødselen ble i gangsatt ca 2 uker før termin. Begge jentene mine var normalt store, og ikke påvirket av min diabetes. Hadde i siste sv.skap blodsukker verdi gjennosnittlig under hele sv.skapet på ca. 5.6. Det de gjorde var å sette inn en modnings tablett og gjorde det hver 6 time. Første gangen trengte jeg en tablett og så startet fødselen. Med nr 2 tok det lang tid. Fikk modningstablett fra mandag og det ble bestemt at hvis jeg ikke fødte til fredag så ble det keisersnitt. Onsdag hadde det ikke skjedd noe enda og lite modning men nok til at legen greide å ta vannet. Vannet ble tatt kl 10.30 og kl. 15.30 ble jenta født. Første gangen da fødselen ble satt i gang var det flere grunner. Jeg har vært misbrukt seksuelt som barn og har jobbet mye med meg selv og viste at en fødsel kan få lagrede smerter aktivisert og det ble så mye tryggere for meg når mannen min var med på alle undersøkelser og at jeg fikk en posetiv opplevelse av fødselen. Lykke til med fødsel, hvis den ikke alerede er over[;)]

Back
Topp