Igangsatt før termin??

Bondefruen

Forelsket i forumet
Noen som vet hva som skal til for å bli igangsatt??

Det er plent umulig å sove. Bekkenet Å hoftene gjør så vondt at jeg bare ligger våken å vrir meg natten gjennom.. Dette holder på å bli veldig slitsomt.

Åsså har kynnerene gått over til å bli vondt. Så det er ikke mulig å få sove skikkelig lengre..

Åsså skal det nevnes at vi bor langt unna sykehuset å forrige gang gikk fødselen farlig fort!

Jeg har fått igangsettingsdato før termin, dette fordi forrige gang var det styrt fødsel og vi har lang vei til sykehuset. Fikk dato 10 oktober og har termin 24 okt. Sist føde jeg også 2 uker før termin.

Jordmoren min sendte henvisning til sykehuset for vurdering av dette, var på sykehuset og snakket med en jordmor, hun fikk bekreftelse fra lege om dato og det ble bestilt hotell og fødestue til datoen. Var egentlig en enkel prosess. Får stikkpille på kvelden som skal starte modningen så blir det fødsel i løpet av natten dagen etter.

Jeg tenkte å spørre jordmor om muligheten for dette på onsdag. Jeg har det akkurat som du beskriver i tillegg til kynnere hele tiden med 10 min i mellom for 5 dager nå. Jeg føler meg helt sliten, lite sove og null av energi

vet ikke hvilke kriterier som må til for å bli satt i gang, men har hørt om tilfeller der man har fått dette innvilget for at mor ikke skal bli utslitt før barnet kommer av seg selv. Ut i fra de plagene du har, hadde jeg forhørt meg på sykehuset, du skal jo orke å ta vare på barnet etter fødsel også!:)

Hør med jordmor/lege. Jeg har hørt om de som blir satt i gang før termin pga diverse plager, men og de som har blitt lagt inn å blitt gitt noe å sove på for å hente seg inn igjen. Håper du slipper å gå sånn så veldig mye lengdr<3

Tusen takk for svar :)

Da må jeg nok ringe å snakke med dem i dag. Jeg har medfødte hofteleddsproblemer noe som gjør at jeg har fått betennelse i hoftene. Det er jammen ikke enkelt å hoppe rundt nå om dagen, må ha hjelp til alt! Jeg kan ikke kjøre gutten i barnehagen en gang, er for vondt :(

Vet jo de kan si nei, men det er det jeg er redd for. Man kan ikke pine seg gjennom de siste ukene å ikke få hvilt seg nok. Det sier litt når en gutt på 5 år hjelper mamman sin, det burde vært den andre veien! :)

De vil nok snakke med deg først for å høre hva du tenker, er en lege som må ta avgjørelsen tilslutt, de sa til meg at uansett så setter de ikke igang før uke 38. Men de var veldig åpen med meg om at jeg kunne få være med i avgjørelsen om jeg ville settes i gang fredag, lørdag eller søndagen. Fikk noen dager å velge mellom.

De vil nok snakke med deg først for å høre hva du tenker, er en lege som må ta avgjørelsen tilslutt, de sa til meg at uansett så setter de ikke igang før uke 38. Men de var veldig åpen med meg om at jeg kunne få være med i avgjørelsen om jeg ville settes i gang fredag, lørdag eller søndagen. Fikk noen dager å velge mellom.
Jeg er i uke 38 på fredag, så det er jo ikke lenge igjen. Syns det er ille at man skal gå med null energi å overskudd, i allefall når man har barn fra før. Syns ikke jeg strekker til:(
Men jeg må vel bare høre med dem :) Heller det enn å bare surre rundt som dette å være plaget, sant? :)

Pga vekstavvik og lite fostervann.. Derfor ble jeg satt i gang sist..

Jeg er i uke 38 på fredag, så det er jo ikke lenge igjen. Syns det er ille at man skal gå med null energi å overskudd, i allefall når man har barn fra før. Syns ikke jeg strekker til:(
Men jeg må vel bare høre med dem :) Heller det enn å bare surre rundt som dette å være plaget, sant? :)
Ja jeg hadde tatt de opp med dem på samtalen, føler de har forståelse for slikt. Bare "overdriv" litt hvis det ser ut som de ikke hører på deg, kanskje du får det gjennom da. Jeg har masse energi så jeg er ikke i samme situasjon, men de bør jo vurdere det dersom de går på mangel på energi når første fødselen setter igang. Si at du vil ha energi til å kunne jobbe deg gjennom riene i fødsel og få best mulig ut av opplevelsen, men dersom du skal gå å være så utslitt vil du ikke ha nok energi til å få mest mulig ut av riene heller.

Snakket med dem nå. Jeg må vurderes av lege eller jordmor først, men siden vi bor 1,5 time unna byen (å sykehuset) er det veldig vanskelig å komme seg dit siden jeg ikke makter eller får lov til å kjøre bil nå, å samboer jobber å jobber for å bli ferdig i fjøset før alt skal skje.

Jeg får heller gå med plagene til det starter av seg selv da?

Så kjedelig, men forstår de vil ha inn på vurdering før de kan ta en avgjørelse. Håper nå det skjer en fødsel snart for deg.

Back
Topp