Igangsatt fødsel

Maanestråle

Gift med forumet
Er det noen her som har blitt satt i gang? Jeg må settes i gang, og lurte på om noen kan fortelle hvordan det skjer? Hvor lang tid tok det? Hvordan opplevde dere fødselen?
Settes i gang til uka, tre uker før termin og er ikke moden.

Har blitt satt i gang to ganger uten å være moden. Syns det var helt ok, jeg. Begge fødslene tok ca 4,5 time og alt gikk perfekt. [:)]
Vil mye heller det enn å føde naturlig, for det var grusomt..

ble satt igang ei uke før termin.
men var moden da. stor unge og mye fostervann.
fikk 1 pille kl 13.30 ca på dagen og begynte å få litt vondt rundt 18.00 på kvelden.
fikk epidural ved ca 6 cm åpning.
han kom kl 02.50 natta.
kjeeeempefin fødsel!!!!:):)

Jeg var moden når jeg ble satt i gang. Grunnen til at jeg ble satt i gang var begynnende svangerskapsforgiftning og treig fremgang.

Var på sykehuset på mandag med 2 cm åpning, ble strippet. Kom på sykehuset på onsdagen, og ble dag lagt inn hadde da 3 cm. På torsdagen ble jeg strippet igjen, og da kom riene med engang. Hadde vonde men uregelmessige rier til fredagen, hadde da hadde jeg åpnet meg til 5 cm.

Satte meg på drypp klokken 14.00, ungen kom 00.09 natt til lørdag. Var en heftig og intens fødsel, med null pauser mellom riene. Klokken 19.00 tok dem også vannet, da hadde jeg 7 cm. Da fikk jeg også pressetrang, noe som var helt forjævlig.

Holdt på å ende i haste-ks. Men han kom tilslutt ut etter 4 fosøk med vakumen. Grunnen til at det gikk treigt med meg, var for at han var stjernekikker og han lå skeivt i bekkenet.

Men husk alle fødsler er ulike ! [:)] En venninne av meg ble også satt i gang, det var gjort på 2 timer.. [8D]

Har to igangsatte fødsler..

Fikk en pille i 9 tiden om morgenen, ny etter mange timer. vannet tok de klokken 19.. Da kom de første riene.. og Hun ble født klokken 2050.. Intenst, men gikk kjempefint.. dette var 2 uker før termin
[:)]
skal sies at jeg raske fødsler uansett

Har en overtidsigangsettelse også.. veldig lik den over, men brukte mye mer tid på å presse.. Han var først av disse to og mye større hode[;)] Så der brukte jeg 4 timer fra første rie

Ble igansatt på grunn av svangerskapsforgiftning.
Fikk modningstabletter, som ikke hjalp. Derfor tok de vannetetter 3dager med tabletter, da gikk det 8timer før prinsessa va ute[:)]
Syntes det var greit når de tok vannet, var veldig klar for å bli "ferdig med det". Hadde ligget to uker på sykehuset før fødslen.

Ble satt i gang og opplevde det som ... negativt, fæl opplevelse. Skulle ønske jeg fikk føde normalt.
Jeg fikk første modningspille klokka 8 på morningen, og klokka halv 8 på kvelden gikk vannet, 22.30 var han ute [:)]

Men, masse lykke til!! [:)]

Jeg ble satt igang 12 dager over termin. Kom inn på sykehuset om morgenen kl 0700. Fikk modningspiller ca kl 09 og videre med jevne mellomrom gjennom dagen. Ble sjekket nedentil med jevne mellomrom.(Vondt) Kl 16.30 tok de vannet, det lille som var igjen av det. Ca en time etterpå fikk jeg rier. Det var veldig vondt hele tiden. Så jeg brukte lystgassen flittig[;)] Aner ikke hva jeg skulle gjort uten den. Fikk epidural, men litt sent, fordi jeg ikke ville ha den[8D] Så måtte de sette på elektroder på babyen, og det var utrolig vondt. De klarte ikke sette det skikkelig på plass, så det ble mye styr og jeg ble redd.
Gidder ikke skrive alt. Men generelt fra det begynte til babyen var ute, så var det veldig vondt og ubehagelig med alt av undersøkelser og styr gjennom hele dagen pluss hele prosessen med fødslene var helt grusom.Babyen satt også fast, så uansett hvor mye jeg presset, fikk jeg henne ikke ut[:(] Det endte med at jeg måtte klippes og de måtte ta babyen med sugekopp og tang. Babyen var ut kl 02.45 om natten.
Men alle fødsler og igangsettelser er jo forskjellige[:)] Hvis jeg får flere barn en gang, håper jeg på å få føde naturlig, uten igangsettelse.

Back
Topp