Igangsatt fødsel neste svangerskap etter senabort/dødfødsel?

Bittn

Flørter med forumet
Hei!

Har dere blitt satt igang etter senabort/dødfødsel forrige svangerskap?

Hei!

ja jeg ble det. Mistet i uke 21+5 pga livmorhalssvikt. Svangerskapet etter ble langt med ny truende tidlig fødsel og langt sykehusopphold. På slutten kjente jeg et veldig behov for å bli ferdig og var ganske redd og engstelig. Møtte stor forståelse hos både jordmødre og leger.

Mistet etter fødsel, ei som ble født på overtid. Igangsatt ca 1 uke før termin med alle de 3 etterpå. Fikk ganske klar melding om at jeg aldri skulle gå over termin igjen etter vi mistet første (ingen bevis på at det har en sammenheng med at hun døde)

Ja, hadde senabort uke 22 og ble satt i gang på termindato, endte i KS men jeg kunne ikke gå over termin :)

Ja, i første svangerskap etter dødfødsel i uke 24. Morkakesvikt som mest sannsynlig var årsaken.

I neste svangerskap valgte jeg selv å gå til det startet av seg selv, noe det gjorde 39+4. :)

Hei!

Hei,

Ja.
Dødfødsel 27+1, neste svangerskap igangsatt fødsel 38+1 med levende baby :)
Klem

Her oppdaget vi på ultralyd 20+4 at hjertet ikke slo lenger, skulle tilbake dagen etter å settes igang, men om morgenen kom han ut når jeg skulle på do.. så ble ambulanse og utskraping.. De fant ut at det hadde vært en slags infeksjon. Blir mer og mer nervøs jo mer termin jeg kommer. Så jeg er spent på om jeg får igangsettelse før termin denne gangen.. har tre barn fra før og fødslene har gått raskere og raskere. Minstemann kom på 2 1/2 time etter første «magevondt». Bor en time unna sykehuset. Spent om jeg kommer meg til sykehuset og med dødfødselen i do i minne er jeg nervøs..

ts

Her oppdaget vi på ultralyd 20+4 at hjertet ikke slo lenger, skulle tilbake dagen etter å settes igang, men om morgenen kom han ut når jeg skulle på do.. så ble ambulanse og utskraping.. De fant ut at det hadde vært en slags infeksjon. Blir mer og mer nervøs jo mer termin jeg kommer. Så jeg er spent på om jeg får igangsettelse før termin denne gangen.. har tre barn fra før og fødslene har gått raskere og raskere. Minstemann kom på 2 1/2 time etter første «magevondt». Bor en time unna sykehuset. Spent om jeg kommer meg til sykehuset og med dødfødselen i do i minne er jeg nervøs..

ts

Så trist å høre om opplevelsen din ❤️
Hvor langt er du på vei nå?

Ble ikke satt igang, men fikk overtidskontroll 2 dager etter termin. Fødselen startet av seg selv kvelden før. Mistet etter vannavgang i uke 21.

Back
Topp