Igår begynte jeg å blø :( 12+3.

tuppsa89

Blir kjent med forumet

Passerte 12 uker på onsdag, igår var jeg da 12+3. Da jeg skulle reise meg opp fra bilen kjente jeg at noe rann nedover, jeg satte meg straks inn i bilen igjen å kikket etter hva det var. Mengder med rødt :'-( Jeg viste at svigermoren min var like om hjørnet siden jeg hadde snakket med henne for 5 minutter siden, så jeg satt i bilen og ventet. Da hun kom fortalte jeg henne hva som hadde skjedd, hun ringte legevakta for meg. Jeg hadde også vondt, vi kjørte inn til sykehuset på legevakta, men han som var på vakt hadde ikke ultralydapparat liggende, så vi måtte bare vente, men om det ble vondere måtte jeg komme inn igjen. Legen trodde ikke spontanaborten hadde skjedd enda, eller om den kom til å skje i det hele tatt. Jeg skal til fastlegen min i morgen å håper på bedre svar der.

Håper de henviser meg til en ultralyd snarest! Men vet ikke hva jeg har krav på før jeg må betale selv..?

Hilsen redd (snart) tobarnsmor (håper jeg).  <3

Åh, så skummelt! Skal krysse fingrer for deg og håper at det er falsk alarm!
Usikker på hva man har rett til, men skulle tro at når noe slikt skjer, så har man rett på ultralyd!
Masse lykke til imårra!

Tusen takk! Håper på det beste jeg og :-)  

Uff, for en forferdelig opplevelse. Rart at de ikke har utstyret i orden..!
Krysser fingrene for at det fosteret har det bra tross blødningen!!

Off. Så skummelt. Håper det bare var ett blodkar. Legen bør jo henvise deg til UL ja. Hvis ikke hadde jeg tatt privat.

Huff. Så ekkelt å oppleve. Jeg tror nok desverre det er sånn at det er vanskelig for legene å si noe, selv om de tar ultralyd. Du må bare vente å se til i morra. Hvis det er en spontanabort vil det vel skje noe mer i løpet av natta kanskje. Sånn var det til meg ihvertfall.
Håper alt ordner seg, og at det er en ufarlig blødning. Pass på at du har noen hos deg nå som du kan snakke med.
Dersom det mot formodning ikke skulle gå bra, så husk at det sannsynligvis er en grunn til det, og at ting ordner seg etterhvert. Lykke til :)

Nå så jeg at det var i går du begynte å blø. Da syns jeg du skal ringe nærmeste sykehus og be om ultralyd i morra. Det har du absolutt krav på altså!

Krysser fingrene for at det ordner seg og at frøet ditt har det bra!:)
Forferdelig å gå å vente sånn!!

Vi ringte legevakten i trondheim, men de sa at vi måtte bli henvist dit av legevakten jeg var til igår. Da ble det slik at vi ringte rett til føden, og vi fikk komme med en gang. Vi fikk ultralyd og vi så at hjertet slo :) Men det var en ansamling med blo inne i livmoren som hadde forårsaket blødningen, så vi skal tilbake på ultralyd på torsdag eller fredag.

Så bra at dere fekk komme inn og skjekke det.
Og at det var i orden:)

Å huff, så skummelt. Skjønner godt at du er redd. Usikkerhet er lite hyggelig. Jeg personlig synes du burde ha krav på en UL, og har du er real lege er jeg sikker på du får det.

Ønsker deg masse lykke til, og krysser fingrene for at blødningen ikke betyr noe som helst!!!!

*savner klemme-smiley'en for da skulle du fått den*

Så bra at hjertet slo! :))
Krysser fingrene for at blodoppsamlingen er helt uskyldig! :)

Fikk vite av legen min igår at blodet må komme fra en plass, å det er mest sannsynlig at det kommer at av morkaken har løsnet litt :( Håper ikke ting forverres! Skal tilbake på ultralyd på fredag, er så spent men samtidig nervøs...

masse lykke til.. håper det fortsatt ser bra ut på fredag

Masse lykke til på fredag, håper alt er bra!!!! Du får ta det rolig frem til da.

Håper det har roet seg til fredag! Du får ligge mest mulig og ta ting med ro!
Masse lykke til!

Så godt å høre at du fikk se hjerte slå :)
Og lykke til på fredag :) bare ta det med ro du så skal det nok gå bra :)

Tusen takk :) Jeg skal skrive hvordan det går etter ultralyden :)

Vet ikke om du har oppdatert noen plass, ser ikke noe, men hvordan har det gått??
Håper alt har gått bra for dere! :)

Back
Topp