If...

MammaMia98

Forumet er livet
Deres bedre halvdel skulle dø brått og uventet. Vil dere da klare å beholde barnas hjem, eller måtte dere selge å flytte?

Tenker da spesielt på dere som ikke jobber, fordi dere mener det er best for barna med en hjemmeværende mor... Selv jobber jeg 100% og ville klart huset om jeg skulle bli alene.

ORIGINAL: *HappyHippo*

Det kommer vel ann på hvor mye lån en har det & inntekten man har...

Ikke alle som jobber 100% som kan betale ned et huslån alene[:)]

det vet jeg, derfor jeg spør hvordan folk løser dette. Er kjipt å måtte selge i full fart midt i en sorgprosess tenker jeg på....

Jeg hadde ikke klart å beholde huset på min inntekt nei, men nettopp derfor har vi gjensidig livsforsikring på 2 mill som kunne brukes for å kvitte seg med store deler av lånet slik at jeg kunne beholdt huset...

Nei hadde ikke klart meg uten de forsikringene vi har. Alle her er forsikra. De færreste klarer å ha huslån osv alene.. 

Vi er jo forsikret..

Så det dekker hvertfall huset.

Jeg har stått oppi en sånn situasjon sammen med mamma, pappa hadde ikke livsforsikring, pga knekt nakke og div mente han at det ble for dyrt for han å ha livsforsikring, så havnet han i enda en uykke, og døde.
Mamma jobbet 100%, og klarte det, med god hjelp av banken og advokat.

I familie vår har vi lært på den harde måten, at forsikringer er et must!

vi har livsforsikret hverandre med deknng nok til å løse ut lånet vi

vi er bare samboere men har forskiring på gullfat, rett å slett.. 1 mill. i livsforsikring + 75% av utgifter og regninger dekkes i 2-3 år..

Måtte solgt og flyttet, men det ville jeg gjort uansett. Ville ikke bodd her alene med barna. (Gård med 2 hester). Hadde solgt hestene og gården og flyttet nærmere byen.

Nå har ikke vi barn ennå, men jeg måtte ha solgt pga. jeg tjener så lite på AAP [&o]

Sånn på bare min inntekt så ville jeg ikke klart det iallefall... skulle fått betalt lånet... men da hadde vi ikke hatt mat på bordet[:-]
Men er godt forsikret, så det hadde nok løst seg ganske greit.... [;)]

har huset alene etter brudd - men når vi var sammen så hadde vi forsikring på hverandre som gjorde at vi skulle klare å sitte alene med huset om den andre døde

Jeg er student, så tviler på det.. Eller, vi har jo masse forsikringer og sånnt, så kanskje.Men ville nok flytta uansett. Det hadde blitt for mye å gjøre med hele dette huset og hagen alene. Dessuten bor vi ikke i "drømmehuset".

Back
Topp