Idrettsbarnehage?

Silje1982

Forumet er livet
Hei

Jeg vet at dette kanskje er feil forum å skrive på, men tok sjansen siden det er mange som har unger fra før eller som kanskje tenker på barnehage til nurket deres[:)][:)] Vi fikk vite i går at det bygges en idrettsbarnehage rett der hvor vi bor og for oss så høres det veldig interessant ut[:)] Da får ungene drive med forskjellige idretter og bevege seg masse[:)] Det er litt dyrere også. Hva mener dere? Hadde det vært et interessant tilbud for dere? Eller syns det er litt drøyt at vi kanskje tar ham inn i en idrettsbarnehage når han er 3 år?

Så bra[:)][:)] Vi må prøve og ringe kommunen og forandre på valgene våre hvis det. For vi visste ikke om denne barnehagen. Men jeg håper jo at kanskje sønnen vår vil trives med det. Han liker veldig godt og leke med ball og slike ting.

Nei så flott tilbud!! Heller betale et par kroner mer for et slikt tilbud. Mer mosjon og sikkert litt mer varier og sunt kosthold også?[8|] Skulle ønske de hadde slikt i Bergen altså..[:D]

Så bra at dere er så positive til det[:)][:)] Jeg håper ikke at det er for sent til å få ham inn der. Men jeg vil tro at han har glede av å gå i en slik barnehage. Der blir de jo aktivisert på en helt annen måte og har opplegg[:)] Vi har alltid likt idrett selv så vi håper jo at det skal smitte litt over på sønnen vår også[:)][;)] Men ikke misforstå. Vi kommer aldri til å presse ham til noe, men jeg tror det er sunt at ungene har en hobby[:)] Og da får han mye av det igjennom barnehagen[:)]

grip sjansen når du har den...dette er et tilbud du ikke bør gå glipp av...! idretts-barnehager er noe det ikke fins mange av i norge i og med at det er et nytt konsept her (som vi har "stjålet" i fra Danmark). Jeg jobber selv i barnehage som pedagog og vi prøver å få b.h til å bli mer som en idrettsb.h, men det er ikke lett! så det bør du absolutt søke på[:)]

Men hva går det ut på å være i en idrettsbarnehage? Noen som vet noe om det? Jeg har ikke lest noe om en slik barnehage enda. Men jeg har tenkt å ringe kommunen i morgen for jeg ønsker veldig og prøve dette. Eneste som er litt negativt er jo at det er litt dyrere. Men hva gjør vi vel ikke for gullene våre[:)]

en idrettsbarnehage har som regel som mål å fokusere mer på motorikk og bevegelse (fysisk fostring). At barna skal får mer muligheter til å utfolde seg fysisk. De har som oftest også mer fokus på miljø og friluftsliv, gå mye turer i skog og mark o.s.v! kjempe tilbud for barna[:)]

Idrettsbarnehage er for spreke og veltrente mødre!! [:D][:D][:D][:D] Da hadde ikke snuppa kommet inn i hvertfall!!!![:D][:D][:D]

synes det hørtes helt topp ut[:D]
Idrett=aktivitet=sunt.........sånn tenker jeg[;)]

Noah går på en friluftsavdeling i barnhagen med fokus på uteaktivitet, er helt supert tilbud fordet om de er små[:D]
Han elsker å være ute og de gjør alt mulig ute i i friluft. De har en innebase også som de trekker inn i hvis det er dårlig vær[:D]

Hadde jeg vært deg ville jeg absolutt takket ja til plass der[;)]

Oi![:)][:)] Det er et kjempe godt tilbud[:)][:)] Takk for at du ga meg svar på det[:)] Jeg syns virkelig at dette er en mulighet. Håper jo da at jeg får muligheten til å gjøre om prioriteringene mine. Håper ikke at det er for sent[8|] Litt dumt at det koster 800 kr i måneden ekstra. Men da regner jeg med at jeg får ganske mye igjen for de pengene[:)] At gullet mitt vil trives i en slik barnehage[:)]

Er idrettsbarnehage for veltrente mødre????[:D][:D][:D][:D][:D] Hehe... er det vi som skal trimmes?[:D][:D][:D] Jeg trodde da det var ungene som skulle gå i barnehagen jeg da?[8|][8|][:D][:D]

ORIGINAL: Silje1982

Er idrettsbarnehage for veltrente mødre????[:D][:D][:D][:D][:D] Hehe... er det vi som skal trimmes?[:D][:D][:D] Jeg trodde da det var ungene som skulle gå i barnehagen jeg da?[8|][8|][:D][:D]

Selv om jeg kanskje kunne trengt en liten trimmings selv, så er det nok barna våre ja[;)]

hehehe..jeg håper da inderli ikke de kjører det som et hovedmål på årsplanen[:D]

ORIGINAL: Venupi

hehehe..jeg håper da inderli ikke de kjører det som et hovedmål på årsplanen[:D]

Hehehehe... du fikk oss litt til å le her mama[:D][:D][:D][:D][:D] Jeg vil nå si at jeg liker trening for jeg spiller håndball[:)] Ikke akkurat nå da[;)] Men jeg tror jeg er utrolig dårlig trent akkurat nå for tiden[:)] Gjør jo ikke annet enn å sitte på sofaen og syns synd på meg selv pga kvalmen[:)] Men jeg tror da at Emil kommer til å ha det helt fantastisk kjekt i en slik barnehage[:)] Og jeg er jo veldig opptatt av at han må ha en hobby etterhvert som han vokser til.

Back
Topp