idrett og gravid

Fruen<3

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Hei

Hvor lenge tenker dere som holder på med type ballidrett eller lignende å holde på?
Spiller selv Volleyball. Tenkter til ca. uke 12 (viss jeg klarer det)

Jeg driver med ridning. Har sluttet foreløpig. Savner det allerede...

Har hørt det samme ;)
Men siden det er så mye hopp, sprett og eksplosive bevegelser så vet jeg jo ikke hvor lenge jeg kan holde på uannsett.

Det må du neste kjenne litt på selv. Brå bevegelser og hopp kan jo være smertefullt pga slappere ligamenter, men er ikke farlig ved ukomplisert svangerskap[emoji4]

Trening under graviditeten er så individuelt. Jeg har hatt et helt problemfritt svangerskap til nå og trente innebandy med godt synlig mage, rundt uke 25 tror jeg og squash til ca uke 30. Hadde fortsatt med squash men ferien kom, og når den var over 4 uker etterpå var det uaktuelt. Kjente litt i bekkenet (symfysen) etter innebandyen men det ga seg etter et par dager og var mer murring enn vondt.
Kjør på tenker jeg så lenge du ikke kjenner noen vondter:happy:

Legen sa i dag at det ikke var noe problem å fortsette med volleyball, så lenge det ikke gjør vondt. Derfor tenker jeg å fortsette så lenge det føles greit, men unngår å slenge meg på magen og tar det nok generelt litt roligere.

Tidligere i år spilte en fra Oslo Volley NM-finale når hun var 5 måneder på vei (som libro):)

Kontaktidrett hvor det er fare for slag i magen bør selvfølgelig unngås!

Back
Topp