idiot garasje..

mlinn*martinesmamma*

Gift med forumet
Sinna!!!
fikk jo lappen for halvannen mnd siden. kjørt masse siden og nå forleden fikk jeg garasjeplass til bilen her i boretslaget. kjæresten som vil ha, jeg synes det var unødvendig dyrt (og grudde meg til å måtte parkere inn i de trange portene...).

men nå må jeg nå det da...så tenkte øve meg litt i dag.med han tilstede selvsagt.. Er trangt foran garasjen og oppoverbakke akkurat ved inngangen til garasjen.veldig vanskelig for meg. men jeg prøver.. skjer ingenting galt, men bruker tid, ruser bilen og sliter endel, ja.... Men hadde jeg fått litt hjelp og støtte fra kjæresten så hadde kanskje selvtillitten steget en smule..  en liten kommentar som : "dette klarer du" , eller "der ja, nesten, en gang til..".. men niks.. han blir bare irritert han..

Står der og gneller. "barnemat, dette klarer jo hvem som helst" , "du vil jo ikke klare det du", "herregud du kommer til åødelegge både bil og garasjeport", "taperaktig å ikke få til dette". han virket rett og slett sinna fordi JEG slet.. Ble jo bare enda mer redd for den garasjen og veldig lei meg jeg da..  uansett hva han tror så gjorde jeg så godt jeg kunne, og nå er jeg redd for garasjen rett og slett..

han er ute og vasker bil og jeg sitter her og depper..hehe.. måtte bare få ut dette også.. skikkelig lei og hormonell for tiden ja.

Hehe jeg kjenner meg igjen!!!! Jeg er sammen verdens VERSTE sidesjåfør! Han kommenterer ALT jeg gjør feil...Blir helt sprø! Ting går veldig mye bedre når jeg kjører alene rett og slett! Så mitt tips er å prøve å parkere alene, finn din måte å gjøre det på, så kan han få sitte på igjen senere! 

Dårlig gjort av han. Hadde vært skikkelig sint hadde det vært min type. Husker da jeg skulle øve meg på cluchingen. Hadde kun kjørt med automat. Så han tok seg noen dype sukk av og til men det kom aldri en kommentar.Så fremst det ikke var skryt da

uffa vennen...for noen idiotiske kommentarer fra din kjære da!!
helt enig med deg, han skulle heller ha støtta deg å oppmuntra deg litt. det betyr så mye!
han kan nok ikke ha tenkt særlig langt altså.
Hadde det vært meg så hadde jeg nok sikkert begynnt å grine(ja er også veldig hormonell for tiden..usj)
skal til å begynne på lappen selv nå etter fødselen. gruer meg! ga opp sist jeg prøvde...men nå mååå jeg bare ha den. kan ikke bo her uten hvertfall.[&:]

sender over mange trøsteklemmer

ORIGINAL: Mersa

Hehe jeg kjenner meg igjen!!!! Jeg er sammen verdens VERSTE sidesjåfør! Han kommenterer ALT jeg gjør feil...Blir helt sprø! Ting går veldig mye bedre når jeg kjører alene rett og slett! Så mitt tips er å prøve å parkere alene, finn din måte å gjøre det på, så kan han få sitte på igjen senere! 

takk, ja da kjenner du til problemet!
og jeg blir jo så lei meg også.. trykkes rett ned i søla og sitter nå selvsagt her alene inne og sipper.. han får jo "panikk" og kjefter så snart jeg gjør noe litt klussete med bilen.. blir jo vettskremt selv! og så er det flaut når folk går forbi og får med seg senariet...

husker han sa han aldri kunne øvekjøre med pappaen sin da han skulle ta lappen, pga faren kjeftet slik.. *haha* hva gjør han selv da? helt ekstremt ille!

når jeg endelig hadde parkert så bare rister han på hodet og sier at jeg får begynne med det elementære, nemlig bakkestart for å ikke ruse bilen så fælt.. trenger ikke bakkestart læring.. MEN når han kjefter slik så blir jeg selvsagt ekstra nervøs og redd for ågjøre feil..

Drittgarasje rett og slett! trang , ekkel og vanskelig svinge seg inn i... [:'(] jeg vet ikke om jeg våger å øve alene.. hmmm... var virkelig ikke lett for meg.. rygge ut er en ting..bare å passe speila, men inn..får grøssninger...

ORIGINAL: mlinn *med spire*

og jeg blir jo så lei meg også.. trykkes rett ned i søla og sitter nå selvsagt her alene inne og sipper.. han får jo "panikk" og kjefter så snart jeg gjør noe litt klussete med bilen.. blir jo vettskremt selv! og så er det flaut når folk går forbi og får med seg senariet...

husker han sa han aldri kunne øvekjøre med pappaen sin da han skulle ta lappen, pga faren kjeftet slik.. *haha* hva gjør han selv da? helt ekstremt ille!

når jeg endelig hadde parkert så bare rister han på hodet og sier at jeg får begynne med det elementære, nemlig bakkestart for å ikke ruse bilen så fælt.. trenger ikke bakkestart læring.. MEN når han kjefter slik så blir jeg selvsagt ekstra nervøs og redd for ågjøre feil..

Drittgarasje rett og slett! trang , ekkel og vanskelig svinge seg inn i... [:'(] jeg vet ikke om jeg våger å øve alene.. hmmm... var virkelig ikke lett for meg.. rygge ut er en ting..bare å passe speila, men inn..får grøssninger...

Vi parkerer og i garasjeanlegg, og jeg gruet meg veldig til første gangen, men gikk bra, og går stadig bedre! Men som sagt, mye bedre når han ikke er med meg....

Jeg har ikke kunnet øvelseskjøre med samboer nettopp derfor...Og nå forventer han at jeg kjører perfekt...Og perfekt er selvsagt å gjøre som han ville gjort i alle situasjoner...Han har hatt lappen i 20 år, og jeg i snart 5 mnd....jada!! hehe

ORIGINAL: MaiogSeptemberskatt

uffa vennen...for noen idiotiske kommentarer fra din kjære da!!
helt enig med deg, han skulle heller ha støtta deg å oppmuntra deg litt. det betyr så mye!
han kan nok ikke ha tenkt særlig langt altså.
Hadde det vært meg så hadde jeg nok sikkert begynnt å grine(ja er også veldig hormonell for tiden..usj)
skal til å begynne på lappen selv nå etter fødselen. gruer meg! ga opp sist jeg prøvde...men nå mååå jeg bare ha den. kan ikke bo her uten hvertfall.[&:]

sender over mange trøsteklemmer

han skulle bare visst at han er akkurat som faren sin på enkelte områder. samme hissigproppen i situasjoner han har klaget over faren sin før..

jeg blir jo bare så lei meg da.. og når jeg griner så bare overser han det og går ut for å "fikse noe". jeg er kanskje forsiktig av meg, men våger da i allfall å prøve da! hadde vært noe annet om jeg nektet å prøve kjøre inn den ekle, smale porten.. jeg har jo sagt til han at det er vanskelig for meg selv om barnemat for han...kunne klart meg fint uten den garasjen og det der min bil!!! men selvsagt. fint til vinteren men...

kjipt å grue seg til å ta ut bilen pga det blir et herk å få den inn igjen... [&o] men kanskje jeg får det til bedre uten han.. selv om jeg føler meg dum med tanke på folk rundt meg...  skulle bare ønske han klarte veilede meg og skryte når jeg fikk til ting.. glad gutten er snekker og ikke lærer!!!!

Vi parkerer og i garasjeanlegg, og jeg gruet meg veldig til første gangen, men gikk bra, og går stadig bedre! Men som sagt, mye bedre når han ikke er med meg....

Jeg har ikke kunnet øvelseskjøre med samboer nettopp derfor...Og nå forventer han at jeg kjører perfekt...Og perfekt er selvsagt å gjøre som han ville gjort i alle situasjoner...Han har hatt lappen i 20 år, og jeg i snart 5 mnd....jada!! hehe

ikke sant!
du i 5 mnd og han i 20 år - bør jo være en viss forskjell da ja.. hadde vært rart om ikke..
litt samme her. han i 9 år og jeg i halvannen mnd. kunne heller ikke øvekjøre med han.. gikk greit innimellom, men ble katastrofe straks jeg gjorde en liten feil.. han brølte ut og jeg ble livredd...

jeg kan kjøre med han i bilen nå, men han må da alltids kommentere, masse!!! om det går for tregt (fartsgrensen..) om jeg er for snill mot andre (noe han ikke er...) osv osv.

aner ikke hvordan denne garasjeparkeringen skal gå jeg.. synes det er kjempevanskelig. å få den store lange stasjonsvognen min inn der..liten plass utenfor og trang inngang og oppoverbakke.. ender vel med å ødelegge noe som kjæresten sier [:o].. vet jeg høres negativ ut nå, men er ikke lett tenke noe annet etter å ha blitt trøkket ned i gjørma av en frustrert kjæreste som der og da bare så på meg som et dumt kvinnfolk [&o]

ORIGINAL: mammantilprinsen

Høres ut som min sambo det der da-er et mareritt å ha med i bilen[&:] Sitter og gneldrer og smeller[:@] Må bare holde meg rolig også får han ikke sitte på så ofte[;)]

ille å si det, men godt det er flere som opplever det samme!!!
en samboer som er mareritt når i bil sammen... er grunnen til at jeg som regel lar han kjøre nå om vi skal noe sammen - slippe gnellingen..[8|]

får øve meg alene, og satse på at jeg ikke ødelegger bil eller garasje.skal jo litt til det da!!!
uff... vasker vekk maskara restene under øynene og klapper meg selv på skulderen.. skal da få til dette. til slutt!!!

ORIGINAL: Kaffepiken

Det var ikke snilt av han å si sånne ting ihvertfall [&:]

nei... er enig der [&o]
men så typsik han når han er stressa..ble stressa av tullingen min og da irritert slik at jeg ble stressa og frustrert og da gikk det jo ikke knall... han er , desverre, lik sin far der, og der er faren ekstrem.. [:'(] hehe..vet ikke om jeg tørr å si at jeg synes han ligner på han - er nok ikke smart [;)]

Dårlig gjort av din kjære å komme med sånne kommentarer, så skjønner godt at du ble både lei deg og såra!! [&o] Er jo så mye bedre å få litt oppbacking på sånne ting som vi gruer for!!! [:)]
Hadde nok gitt han beskjed ja..latt hormonene tatt seg av han *hihi*

Kanskje du skal øve deg litt alene, liksom vise han at dette fikser du LETT - for det gjør du vettu!! [:D]
Ta tiden til hjelp, rus motoren og hør for deg at alle vi september jentene sier "dette klarer du, stå på, du er kjempe flink, nå har du `an"  - HEIA MLINN!!!! [:)] 
Og vips så er du garasjemester!!! [;)][:D]

ORIGINAL: Leno

Dårlig gjort av din kjære å komme med sånne kommentarer, så skjønner godt at du ble både lei deg og såra!! [&o] Er jo så mye bedre å få litt oppbacking på sånne ting som vi gruer for!!! [:)]

Kanskje du skal øve deg litt alene, liksom vise han at dette fikser du LETT - for det gjør du vettu!! [:D]
Ta tiden til hjelp, rus motoren og hør for deg at alle vi september jentene sier "dette klarer du, stå på, du er kjempe flink, nå har du `an"  - HEIA MLINN!!!! [:)] 

takk Leno!!!

så skjønn du er .. der kom noen tårer igjen gitt, jepp jeg er sårbar for tiden.
han gjorde meg både lei meg, frustrert og redd for den ekle trange garasjen.. ser for meg å knuse bilen, selv om jeg vet at dette kan jeg da virkelig klare uten problem... om jeg bare slapper av og har tid.. får bruke tid..for litt av greia var jo det at jeg var  "treg" ikke sant.. og ikke "forstår" hvilken vei det lønner seg svinge rattet.. samme er jo igrunnen med lukeparkering.. kan ikke lukeparkere med han ibilen, men går bra nå når kjører alene..

skal jommen meg øve i morgen!!! om jeg føler for det da og våger...

Fy så irriterende!!!  Tror jeg rett og slett hadde parkert utenfor så hadde HAN fått kjøre den inn i garasjen selv siden han klager så og tydeligvis klarer det mye bedre selv... 

Og øvd meg i hemmelighet... [;)]

ORIGINAL: Milli*Vanilli

Fy så irriterende!!!  Tror jeg rett og slett hadde parkert utenfor så hadde HAN fått kjøre den inn i garasjen selv siden han klager så og tydeligvis klarer det mye bedre selv... 

Og øvd meg i hemmelighet... [;)]

haha.. skulle bare satt den utenfor garasjen ja.. hadde det ikke vært for at der får jeg bot om jeg står [8|] sånn er det her midt i oslo... så vi får se.. skal øve meg!!!
han hadde rygget bilen inn for meg i stad slik at det bare var å kjøre rett ut for meg i morgen.. men er jo inn som er problemet.. haha.. han mener det kanskje er lettere rygge inn, men for meg tviler jeg på om det stemmer [;)] tror bare jeg må øve....

klarer det vel kanskje til slutt, men synes det er ekkelt.. [8|]
han har i allefall unnskyldt seg veldig - det skal han ha...

ORIGINAL: Leno

takk Leno!!!

så skjønn du er .. der kom noen tårer igjen gitt, jepp jeg er sårbar for tiden.
han gjorde meg både lei meg, frustrert og redd for den ekle trange garasjen.. ser for meg å knuse bilen, selv om jeg vet at dette kan jeg da virkelig klare uten problem... om jeg bare slapper av og har tid.. får bruke tid..for litt av greia var jo det at jeg var  "treg" ikke sant.. og ikke "forstår" hvilken vei det lønner seg svinge rattet.. samme er jo igrunnen med lukeparkering.. kan ikke lukeparkere med han ibilen, men går bra nå når kjører alene..

skal jommen meg øve i morgen!!! om jeg føler for det da og våger...

Hvordan går det Mlinn?? Har du og garasjen blitt venner nå?? [:D]
Spent på å høre vettu! [;)] Du fikser det lett!!!!

hehe..
får komme med en liten oppdatering. [;)]

ikke kjørt mye ut og inn.. to ganger bare. ut gikk jo bra begge gangene - inn også, til slutt.. men uff så jeg knoter og gjør det skummelt for meg selv.. kan jo ikke skje noe skummelt.. ikke i DEN farten.. [8D] men øvelse gjør meg kanskje til garasjemester etterhvert!!! hehe..

Sinna!!!
fikk jo lappen for halvannen mnd siden. kjørt masse siden og nå forleden fikk jeg garasjeplass til bilen her i boretslaget. kjæresten som vil ha, jeg synes det var unødvendig dyrt (og grudde meg til å måtte parkere inn i de trange portene...).

men nå må jeg nå det da...så tenkte øve meg litt i dag.med han tilstede selvsagt.. Er trangt foran garasjen og oppoverbakke akkurat ved inngangen til garasjen.veldig vanskelig for meg. men jeg prøver.. skjer ingenting galt, men bruker tid, ruser bilen og sliter endel, ja.... Men hadde jeg fått litt hjelp og støtte fra kjæresten så hadde kanskje selvtillitten steget en smule..  en liten kommentar som : "dette klarer du" , eller "der ja, nesten, en gang til..".. men niks.. han blir bare irritert han..

Står der og gneller. "barnemat, dette klarer jo hvem som helst" , "du vil jo ikke klare det du", "herregud du kommer til åødelegge både bil og garasjeport", "taperaktig å ikke få til dette". han virket rett og slett sinna fordi JEG slet.. Ble jo bare enda mer redd for den garasjen og veldig lei meg jeg da..  uansett hva han tror så gjorde jeg så godt jeg kunne, og nå er jeg redd for garasjen rett og slett..

han er ute og vasker bil og jeg sitter her og depper..hehe.. måtte bare få ut dette også.. skikkelig lei og hormonell for tiden ja.

Ååååå... kjenner meg sååååååååååånn igjen her!!!
Akkurat det samme gjør sambo med meg når vi er ute å kjører og jeg setter meg fast i en eller annen situasjon!!! Han psyker meg heeeeeeelt ut, så jeg sitter der å skjelver som et jæ*** aspelaug!

Hva er det med de mannfolka da? De har jo tross alt hatt lappen i år og dag! Og ja kanskje det er barnemat for dem alt dette, men det må faktisk læres! Og det tar tid!!
Håper du setter han på plass altså! Sier at dette finner du deg ikke i! Og kanskje til å med kaster han ut av bilen, ( det er du heldig som kan)... har ikke lappen enda jeg vettu... så jeg MÅ ha sambo ved min side [:@]
Jeg har hatt en del sånne situasjoner med sambo der han bare kommer med dritt. En gang ble jeg så sinna at jeg trodde det skulle klikke for meg alldeles! Jeg gav han inn til den store gullmedalje! Ryk og reis og det som verre var! Lurer på hvor mange ganger jeg har sagt til han at jeg blir ikke bedre av at han sier hvor gale det kan gå og han sitter der og gauler ut!
Som da jeg skulle rygge ned bakken til mamma og de. Denne må jeg bare fortelle!
Jeg begynte å rygge og kom heeeelt skjevt ut. På ene siden er det en mur, og på andre siden er det en busk, med et lite stup rett ned. Jeg satt så og si bom fast. Eneste muligheten jeg hadde var bakkestart. Noe jeg haaaaaaaaaaater!!!! Da satt han der; faen da, hva er problemet??? Du må ta en bakkestart, hva er det du venter på!? Og jeg; jeg tør ikke, uansett så kommer jeg til å smelle bilen nå, eller jeg sklir bakover, du må hjelpe meg!!! ( ikke kom jeg meg ut av bilen heller)...mur på min side.
Og han fortsetter; ja, kom igjen, du må gjøre sånn og sånn hvis ikke skraper du opp hele siden på bilen, men husk at om det går for fort nå så tar du speilet ditt!! osv...
Jeg nektet til slutt å gjøre noe, følte han hadde psyka meg så ned at jeg aldri ville klare det uansett!
Så da satt vi der da... til mammas samboer kom. Sambo rulla ned vinduet og var falsk som faen når Knut ( mammas samboer) spurte om alt stod bra til. ( han så vel at vi krangla) joda, her er det bra vettu, Camilla sliter bare litt med ryggingen her, sa sambo så pent han kunne og flirte litt etterpå.
Grrrrrrrrrrrrrr! sliter litt for pokker tenkte eg... ja, jeg sliter skikkelig, uansett hva jeg gjør nå så kommer jeg til å knuse speilet mitt svarte jeg. Neida, sier Knut. Nå puster vi dypt, konsentrer deg nå, også er det bare å dreie rattet heeeeeeeelt til venstre og gli rolig bakover.
Så da gjorde jeg det, og ser man det! Plutselig var jeg nede og ikke en ripe verken her eller der! Alt var i skjønneste orden og jeg trengte ingen BAKKESTART!!!!!
Skal love deg jeg gav sambo inn når vi kjørte da. Falske faen! Sliter litt... osv. Tror han fikk litt dårlig samvittighet etterhvert for når vi kom dit vi skulle hvisket han et lite unskyld i det han gikk ut av bilen og jeg småsnerret tilbake igjen: det er glemt nå. Takk!

Så som sagt, bare å gi han inn om han psyker deg ned på den måten der. det er viktig for din egen selvtillit. Og du skal ikke være redd fordi han psyker deg ut på den måten der....

*ups, ble langt dette her... typisk meg*

Bare øv... Gruer meg litt jeg også, men dette klarer vi [:D] 
Men jeg har tenkt på en ting for oss som har trange garasjer.
Hvordag skal vi få med barnesetet ut og inn av bilen egentlig? Tror ikke jeg får plass til å åpne døra nok før bilen er kjørt ut av garasjen. Kan man sette setet med nurket fra seg utenfor så lenge? eeehhh..... midtvinters?
Hmmm.... Da må jeg nok iallefall parkere utenfor garasjen og bli stående der til sambo kommer hjem. Og da kan jo like gjerne han parkere i garasjen... [;)] 
(men han har sagt jeg alltid kan gjøre det han da, så kan han parkere hvis jeg vil [:)] Men nei, jeg skal klare SELV [:)] )

Tusen takk for mange fine innlegg her og til deg linnhege :  tusen takk for supert tips til hvordan rygge inn!!! ikke prøvd ut dette ennå, mend et er pga er litt småredd rygging når det er trangt ennå.. men skal prøve ut, vær du sikker [;)]

Akkurat kommet hjem fra kjøretur. måtte ut og kjøre selv om kroppen er dønnsliten.. mathandel og levere inn dvder lånt på biblioteket, med frist i dag, tvang meg ut.. MEN fikk da prøvd meg inn i garasjen igjen.. kjæresten skulle ikke komme hjem før sent, så liksom ikke noe alternativ å få han til å hjelpe meg i og med det blir garantert bot på 600kr om jeg parkerer like utenfor garasjen [&:] - sånn er det her...

og jeg klarte det jeg [:D] på første forsøk. når jeg gjorde det på "min måte" (ikke kjærestens) og prøvde ikke stresse. kjørte fram mot garasjen, inntil motsatt side av hvor garasjen er (smaaaaalt område) svingte så og kjørte mot garasjen, når ganske nærme, vendte jeg på ratt motsatt vei og rygget, rettet opp bilen og kjørte rett inn, forsiktig uten for mye gass - perfekt! *hihi*  og morsomst av alt : kjæresten har stått og sett på!!! han kom visst hjem samtidig og hadde lagt merke til at jeg skulle prøve meg på garasje-prosjektet. stått og observert - og måtte konkludere med at joda, jeg var nå FLINK jeg.. og så fikk jeg enda ett unnskyld og fikk høre at  : "jeg er en stå-på jente som ikke gir opp" [;)] 

så nå er da det greit.. gruer meg fremdeles til neste gang inn i garasjen.. synes nok fremdeles det er ekkelt, men vet at øvelse gjør mester og at jeg KAN!!! bare så redd for alle som ser på denne knotingen min.. men det skal jeg da ikke bry meg om.. Jeg tenker rett og slett FOR MYE!!!

Komisk å høre at der er flere som sliter med å skulle kjøre med sin kjære i bilen enten om det er øvekjøring eller vanlig kjøring. Det ligger vel i mange gutter at "de er best"  og så får de spader når de "mister kontrollen" (overlater til oss). Dumme er at mange av de ikke vet hvordan håndtere dette stresset.. i stedenfor å roe ned så stresser de oss enda mer opp , noe som garantert bare gjør vondt verre!!! Lillebroren min som lærte meg lukeparkere (20 år og dønnflink med bil..). Han var kjemperolig. satt ved siden av meg, sa nøyaktig hva jeg skulle gjøre og hvorfor - lot meg styre pedalene mens han tok tak i rattet fra passasjersiden og demonstrerte - og om det tok tid, og biler var bak, han brydde seg ikke. vi slapp de forbi og fortsatte øvingen. alle gutter skulle vært like rolige der altså.. men så er vel ikke alle "lærere"av natur.

Ble langt dette.. hehe.. ville bare skrive litt etter dagens erfaring [:)]

Bra jobba jente!!!! [:D][:D]

Stilig at kjæresten fikk sett deg da og hvor FLINK du er - og jammen bra han fikk skrytt litt av deg også!! [;)]
Nå kommer du til å bli "garasjemester" nå du, øvelse gjør mester vettu og når du klarte det så bra i dag, da er det INGEN sak videre!!! [;)][:)]  Good luck! [;)]

Back
Topp