Ideer til sommerferie med barn. (Når man ikke er sydenfolk) :)

Et kallenavn

Glad i forumet

Driver og titter litt på sommerferie.

Vi har tenkt litt på Danmark (legoland osv) og Kristiansand med dyreparken.

Noen som vet om noen bra steder ellers for en barnefamilie? Vi liker ikke å ligge på stranda dagen lang, så må være et annet mål for ferien enn bare det.. :)

Kom gjerne med forslag til fine steder å bo eller pakkeløsninger...osv.. 

Vi elsker dyreparken vi da.. Den har det meste..! Og det er i tillegg badeland der nå, så man KAN jo bare litt og om man vil.. Vi har bodd på campinghytte og i telt, og har bestilt billetter på forhånd for da får man de til kampanjepris.. :-)
Legoland var vi i fjor og da bestilte vi pakke med hotell og billetter til Legoland.. Bodde på Zleep hotel som var helt greit! Rent og fint og nærme legoland.. :-)

Vi skal til Hunderfossen i år, og Lilleputthammer. Ellers være på ei Campinghytte og bare kose oss. :) Ungene er 1 og nesten 3 :) Så håper det blir en grei tur. :)

astri lingren sin verden i sverige har jeg hørt er fint

Almyrida81 skrev:
Vi elsker dyreparken vi da.. Den har det meste..! Og det er i tillegg badeland der nå, så man KAN jo bare litt og om man vil.. Vi har bodd på campinghytte og i telt, og har bestilt billetter på forhånd for da får man de til kampanjepris.. :-)
Legoland var vi i fjor og da bestilte vi pakke med hotell og billetter til Legoland.. Bodde på Zleep hotel som var helt greit! Rent og fint og nærme legoland.. :-)

Helt enig! Vi elsker dyreparken vi og. Skal dit i år uansett, men tenkte å ta det som en ekstra-tur med et par overnattinger. Badelandet der er kjempegøy. Vi er glad i å bade, men liker ikke å ligge til "grilling". hihi.. 

gutt09jente11 skrev:
Vi skal til Hunderfossen i år, og Lilleputthammer. Ellers være på ei Campinghytte og bare kose oss. :) Ungene er 1 og nesten 3 :) Så håper det blir en grei tur. :)

Det er sikker vinner! Vi har vært der med våre, og de elsket det! :)

bondekone skrev:
astri lingren sin verden i sverige har jeg hørt er fint

Noterer meg det også. Gøy med steder man ikke har hørt om.. :)

Vi skal en tur til legoland i mai, ellers tenkte vi å leie et hus enten i frankrike eller italia i 2 uker til sommeren.. Har hørt at portugal er fint også.

sommerland i bø er gøy. (bø i telemark)

djurs i danmark.

tyskland har ett "sydenland", husker ikke navn, men vg/dagbladet har hatt en reportasje om det.

Fritidsparken i skien, har både badeland, og ute klatreland ++

Aukrust senteret.

kongeparken.

Vet jo ikke hvor dere bor i landet, eller alder på barn, så har bare tatt det det jeg kom på i farta.

Vet ikke hvor gamle barn du har, men tenker at god gammeldags telttur er supert!
Et av mine beste barndomsminner er da vi- hele familien og en familie til- rodde ut til en øy i fjorden, satt opp telt og bodde der i et par uker. Hørte på barnetimen på radioen, badet og lekte gjemsel på øya, rodde til land for å handle mat og is.  Tror vi var veldig heldige med været, eller så har jeg glemt regnværsdagene slik man ofte gjør.

Jeg er hvertfall veldig for å gjøre mest mulig slike enkle naturting med barna under oppveksten, og ikke bare opplevelsespark/badeland-ferier.

Back
Topp