Ideer til mellommåltid?

4barnsmamma to be

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Det er vel flere enn meg som er nødt til å spise mange mellommåltid for å holde kvalmen i sjakk for tiden? Tenkte kanskje noen hadde ideer til hva vi kan spise når vi er på jobb f.eks.
Jeg har knekkebrød og smørost som jeg spiser som et mellommåltid. Men jeg vil gjerne ha litt variasjon. Tenkte kanskje å bake müsliboller å ha i fryseren så tar jeg bare med meg en om morgenen når jeg drar som da er tint til jeg trenger den i ett-tiden.

Noen som har noen smarte forslag eller gode oppskrifter til noe sundt, lettvindt og variert?

Denne vil jeg følge med på! Jeg spiser også knekkebrød til det tyter ut ørene på meg...men det er jo såå kjeeeedelig i lengden!!! Spiser også endel frukt, men det hjelper ikke like godt mot kvalmen..

gomler sånn bixit-bar og nøtter jeg når jeg er sulten... jeg er ikke kvalm jeg da, men bare sulten fortere

Jeg drikker de "yt" produktene, syns de er gode ;) Ellers så har man jo activia youghurten, og man kan jo bake f.eks grove pizzasnurrer og ha med ;) Ta de opp fra fryseren om morgenen, så er de tint til lunsj ;)

Yoghurt med musli oppi. Her går det mye i frukt. Eller et knekkebrød.

Har ikke det store behovet selv enda, men har noen forslag for det :)
Polarbrød
Riskaker (om de fortsatt finnes?) med feks litt syltetøy
Havregrøt med feks kanel (om man har tilgang på varmt vann)

Bananer skal visst døyve kvalmen har jeg hørt. Har aldri prøvd det selv da.

Er ikke kvalm enda, men henger meg på  her.  Blir mye fortere sulten og har alltid en frukt i nærheten=))   mitt forrige svangerskap hadde jeg eksterem svangerskapskvalme, orker ingenting. Alt jeg spiste eller drakk kom opp igjenn i 23  uker :(  så fikk intravenøs næring da, men når jeg begynte og komme meg spiste jeg RITZ kjeks   salt skal jo også binde veske i kroppen så mindre sjanse for og kaste opp=))

Har for tiden fått dilla på kiwi og bringebær, evt annen frukt, med havregryn og youghurt på....  Metter og smaker godt :)

Hallo.

Jeg må ofte ha noe å spise og da er det jo greit at det ikke er "den gule måke" mat.

Jeg pleier å spise:
    -Oppskjært frukt med kanel på.
    -Yoghurt med nøtter, bær og korn.
    -Oppskjærte grønnsaker.
    -Salat med f.eks ruccola, agurk, søt paprika, sukkererter, fetaost, skinke, krutonger og balsamico eddik/pesto.
    -Smoothie

Spiser jo selvfølgelig ikke alt på en gang da.

Sist gikk d i salte kjeks, lovehearts, salte fisk og vanilje yoghurt

Cola stoppet også kvalmen en stund, men fant heldigvis andre ting slik at jeg slapp å drikke cola hele dagen, ikke bra liksom:)

Back
Topp