Ideer til hobbyrom/gjesterom

bettand

Forumet er livet
Noen som har noen gode ideer på hvordan lage et funksjonelt hobby/gjesterom? Vi driver og ommøblerer i huset da vi skal ha en liten en og må dermed plassere hobbytingene på gjesterommet i huset. Kom gjerne med noen eksempler med bilder dersom dere har. Hadde vært kjempefint, for jeg trenger inspirasjon [:D]

hva med å ha en hobbyvegg som har skyvedører du kan trekke for når du har gjort deg ferdig?(spørs jo litt på størrelsen på rommet og da selvfølgelig)

hmm.....nei ble helt blank her jeg asså[:D] får poppe innom med noen ideer hvis jeg kommer på noe annet i løpet av dagen[;)]

Takk for tips. Tror ikke det passer inn på det gjesterommet, men det vil eventuelt vise seg.

ORIGINAL: gravert

hva slags hobbyer er det snakk om da?? og i hvilket omfang??

Og hvor stort er rommet?

Det er snakk om litt forskjellig. Scrapbooking, tegning, sying pluss at det også skal en datamaskin inn der. Rommet er 15,9 kvm stort og inneholder alt sovesofa og en del bokhyller med bøker.

Ingen flere som har noen ideer til Hobby/gjesterom?

dytter litt

Jeg skal pusse opp gjesterommet nå og ha kontordel der inne og. rekner med det blir litt hobby utstyr der og. Det romme er nesten 13kva. Jeg har tenkt å bruke en hylleseksjon som rom deler. En som er litt luftig og ikke for høy slik at det ikke forsvinner så mye lys. Du kan jo kanskje prøve noe slikt? Ev ha feks kjøkkenskap som du lager ryddige hyller av langs veggen og eller til romdeler? [:)]

Litt usikker selv, har samme problemet... men vurderer å lage meg en krok i gangen oppe.

Problemet er at den eneste ledige veggen er en kortvegg som døren kommer inntil når den åpnes. Resten av rommet kommer nok til å være okkupert som gjesterom og lager for bokhyller. Har tenkt på om jeg skal henge opp noen hvite hylleplater fra ikea, men er usikker på hvordan dette går på gipsvegger.

Hmm ja har endel å tenke på. Har nettopp shoppet mere scrappeutstyr hehe

Jeg holder på å innrede mitt nye scrappe/gjesterom i skrivende øyeblikk, men vi har to gjesterom da, så her inne skal det bare stå en enkeltseng.. 

Dette bildet er et rotebilde fra det forrige gjeste/scrapperommet mitt, som forøvrig var VELDIG lite - men det dugde.. [:D]  Symaskina måtte forvises til spisestuebordet, men nå skal den inn på det nye rommet..

ORIGINAL: LillMi

her er bilde av mitt gamle hobbyrom/gjesterom. Sofan er en sovesofa og bordet blir brukt som sybord. Hadde også et større bord jeg kunne rote litt på og en høy hylle i samme stilen som de lave på bildet. Fungerte veldig bra, og siden jeg putta alle hobbytingene i bokser ble det aldri skikkelig uryddig.

Så stort hobbyrom kunne jeg tenke meg[:D] En krok til scrapping ol og en til sying. og ett stoooort bord midt i rommet til å sitte rundt. Gjærne invitere venner på hobby kvelder. -men det blir vel bare enda en drøm som ikke går i oppfyllelse[:-]

Back
Topp