Ideer til aktiviteter og leker som barna liker

Andunge

Glad i forumet
Hei,

Har dere noen forslag til aktiviteter og leker som barna liker?

Min har fått øynene opp for "bråkeleker", sånne som blinker og lager masse lyd. Eller så er han glad i klosser og bøker, har fått litt interesse for tv også (brillebjørn er topp)

Ellers så liker han å øve på å gå og leke "borte-tittei".
 
Favorittaktivitet her er å dra ut alt garnet mitt fra boksene i tvbenken. Og rydde alle klærne sine ut av skapet..
ellers klenger hu veldig og skal være med på alt jeg holder på med [emoji849]
 
Har ryddet i skuffer og skap (nederste) slik at hun kan åpne og dra ut alt. Det er veldig populært! I sandkassen vil hun helst sitte med en bøtte ved siden av seg som jeg fyller med sand og hun kaster det ut. Herjing og kasting rundt i sofa og seng er topp. Har kjøpt en tunnel på ikea som hun herjer mye med. Og hvis hun kan komme seg inn på badet og løfte opp sluken og rote rundt i vannet nedi der er hun kjempeglad :yuck: Tømme katteskålen for mat er gøy. Og alle bråke- og blinkeleker! Stå ved stuebordet og kaste alt ned på gulvet er gøy. Klatre er kjekt. Plukke gress og kaste opp i luften. Sjekke postkassen (og slå lokket så hardt igjen som mulig) Kjekt å bade og slå og sparke slik at vannet er over alt. Hvis hun kan få tak i legoen til storebror og knuse er det kjekt, men duploen er ikke helt populær enda - utenom hvis jeg bygger tårn hun kan velte. Har også et leketelt med masse små baller i fra ballbingen som hørte til babygym'en, og de er kjekke å spre rundt i hele stuen. Har en tøyball som hun elsker at vi dytter frem og tilbake. Klappe dyr er også topp, men hun må passes godt på siden hun klyper og slår.. Hmm ja mye tull egentlig
 
Vi kjøpte basseng i Spania og det fylte vi opp med disse små ballene i mange forskjellige farger, det er veldig populært å kaste seg inn i og kaste baller rundt. I tillegg har hun et lekegolfsett og de køllene lekes mye med sammen med alle ballene, hun slår og sparker om hverandre :) Også er det ålreit med leker som har lyd, spesielt gåbilen og bøker :)
 
«Rydde» er stort om dagen, altså putte ting oppi andre ting, dra det ut igjen, putte det tilbake, osv. Vi har en skuff på kjøkkenet med diverse bokser i, og den kan hun holde på med en evighet. (Skuffen ble i sin tid opprettet som «ryddeskuff» for storesøster da hun var på samme alder. [emoji23])
Leke med vann er også veldig gøy. Setter henne i dusjen med diverse kopper og kar, så fyller jeg vann oppi, og hun heller ut. Kjempemoro. [emoji1]
 
Å komme seg inn i gangen å rydde i sko er favoritten om dagen, sentre ball frem og tilbake, herjing (spesielt med storesøster), tv er begynt å bli spennende, bøker liker hun, klappe på hundene å se/lokke på undulaten :)
 
Duplo, sånne ringer du skal putte på en stang, putteboks, støvsugeren, løpe rundt med sko, koste gulvet med kosten, vi har ikke baller her, de er i det andre huset.. må ordne oss med noen, for det er jo gøy!
Og så elsker hun å lese(spise på) bøker, synge klappe søte, bli kilt og tullet med... og når jeg tar frem ytterklærne hennes blir hun i ekstase :)
 
Back
Topp