Ideer til 2-åring på fly?

sugarlips

Betatt av forumet
Vi skal snart til syden og mini skal være med. Noen som har noen tips til hva vi kan finne på med han underveis?
Gutten vår er 2 år og ganske aktiv av seg, liker i hvert fall ikke å sitte så lenge i ro.
Har tenkt å ta med Ipaden som han kan spille litt på, men han blir vel sikkert litt lei etter hvert.
Flyturen tar ca 4 timer.
Blir veldig glad hvis noen har tips eller forslag ;)

Youtube downloader;)

Og vips har du alle favorittene på telefon:).. Redda oss.. Vennebyen, Kaptein Sabeltann, Byggmester Bob, Brannmann Sam osv.

Hun ser egentlig veldig lite på tv, men elsker å sitte på fanget å se på youtube på pcen eller tlf.. Da kobler hun ut og synker inn i armkroken min:)

Me har ein liten aktiv gut på 20 mnd, i desember var me på 17 timars flytur med han, og det gjekk faktisk veldig fint.
Har og vore på sydentur med 6 timars flytur, det gjekk og overraskande bra.

Fire timar går fort, så det trur eg ikkje bli noko problem.

På alle flyturane me har hatt med mini, er at me har pakka inn små leiker til han, sånn at han fekk åpne ein ny pakke i timen for eksempel. Berre sånne billige ting, små bøker, ein bil, puslespill osv, det har vore kjempepopulært!! Det kjekkaste er jo å pakke opp, og han har leika like masse med papiret og båndet som leika :o))

I tillegg har me hatt med ein del mat og godis som han likar. Eplebiter kan han gnage på lenge, og bruke masse tid på for eksempel.
Lurt å berre tenke på kva han brukar mest tid på heime, kva han kan sitte med lenge.

God tur :o))

Vi hadde med 2-åringen til syden i februar. Her var iPad det som var redningen:) Ellers så hadde han noen biler som han lekte med (MÅ ha biler:P) Ellers så kunne jeg tenkt meg å hatt med et sånt lite magnetisk tegnebrett for han liker å tegne:) Men det gikk veldig bra altså, det er jo spennende å fly for de små også!:)

Pute eller dyne som barnet kan sove på er gull verdt! De blir ofte trøtte av å fly

Åhhh, tusen takk for tips alle sammen!
Da er Ipad, litt godis, dyne og små pakker notert!
Det med å pakke inn små leker var jo helt genialt Sogn78  :) Da er det jo liksom noe som skjer hele tiden, tror mini kommer til å sette pris på det i hvert fall 

Kids doodle - tegneprogram for de aller minste, finnes for Android og jeg tror det finnes for Apple også.
Bakgrunn, farge og pensel velges tilfeldig, og når det er "ferdig", kan man velge å la hele tegneprosessen vises som en "film" i fast-forward, samt lagre de kuleste bildene.

Og på Apple finnes "Lillesøster"-bøkene (og Tambar-bøkene for de litt eldre) som egne app'er, med bilder, høytlesning av forfatter og muligheten for å bla selv/la det spilles automatisk. Genial måte å ta med bøker på når man skal reise lett, og ungene kan "lese selv" når mamma og pappa er opptatt.

Back
Topp