Idasmamma, hvordan går det!?

MittAndre <3

Elsker forumet
Så fra et innlegg igår at du hadde mange fødselstegn på gang! Hvordan går det med deg nå?!?! *spent og nysgjerrig!*

Hei:)

Sitt no her med disse maseriene.....Tar seg liksom ikke ordntli opp:(
Så må vel bare sitte her og vente på at det skal skje noe:) Håpe det skjer noe snart....

Åh, slitsomt med maserier, altså!!! Håper det tar seg opp iløpet av dagen! Krysser fingrene for deg! Hold ut! Snart kommer lille prinsen din!!! emoticon

Kan jeg spørre hvordan en kjenner forskjell på kynnere og masrier? Og hva skiller disse fra orntlige rier? :p 

Hilsen forvirra førstegangsgravid............

Kaktus_86 skrev:
Kan jeg spørre hvordan en kjenner forskjell på kynnere og masrier? Og hva skiller disse fra orntlige rier? :p 

slik jeg har fortsått det så er kynnere ikke vonde, men kan være ubehagelige. maserier er på en måte vonde kynnere eller svake rier : /

LadyOnHeels skrev:

Kaktus_86 skrev:

slik jeg har fortsått det så er kynnere ikke vonde, men kan være ubehagelige. maserier er på en måte vonde kynnere eller svake rier : /

Ja, og masriene kommer gjerne med noe regelmessighet så man kan fort bli lurt til å tro at fødselen er igang. Det er jo en start på fødselen/modning, men man vet jo ikke hvor lenge man må gå med disse masriene...de kan vare lenge før det blir fødsel ut av det og ja....da blir man sliten!!!

men starter ikke kynnere fra toppen av magen å går nedover? syns jeg leste det en plass..

Hei :) har hatt maserier selv for litt siden, så jeg ville bare dele den beskjeden jeg fikk da. Maserier er milde rier, betyr at kroppen begynner å gjøre seg klar til en fødsel, (men kan gå slik lenge) og de gir desverre ingen åpning, men de kan ta seg opp i styrke og da gi ordentlig vonde rier, som kan føre til fødsel :)

Angående maserier så opplevde jeg det da jeg ble satt igang med førstemann. Kort tid etter de hadde lagt inn gelen, så fikk jeg regelmessige "tak" i magen, det var ubehagelig men ikke vondt. Siden de var regelmessige tenkte jeg at dette var rier og at "det var jo slettes ikke så ille," da jordmor var innom og spurte hvordan det gikk, så fortalte jeg om disse og fikk da som svar at det var bare maserier - nedtur! 
Kynnere opplever jeg bare som at magen blir hard og at de ikke kommer takvis eller regelmessig overhodet.
Rier derimot, får jeg i ryggen ved korsryggen/ haleben, først bare som "tak" og ikke spesiellt vondt i det hele tatt, etterhvert som det ble kortere i mellom riene ble de vondere og til slutt gjorde det helt forj..elig vondt!

Back
Topp