Idag

Anin

Elsker forumet
Himmelbarn
Har vært en slitsom dag! Jeg dro til legen pga smerter i høyre legg. Jeg vet at det er vanlig med både åreknuter og kramper i leggene når man er gravid, men smerter som jeg har hatt er ikke normalt.. Legen sendte meg til sykehuset for å sjekke blodverdier i forhold til blodpropp. Blodprøven var litt utenfor normalen, og jeg ble sendt rett på røntgen. Jeg trodde i denne stund at jeg faktisk hadde blodpropp, og begynte å se for meg keisersnitt å masse rart! På ultralyden av høyre leggen, var alt som det skulle. Og legen som utførte ultralyden kunne ikke forklare meg hvorfor jeg har smerter i leggen, eller hvorfor blodverdiene var høye!? Så nå sitter jeg her å er ganske sliten. Men med visshet om at det ikke er blodpropp hvertfall!!:-) Må nok tilbake til fastlegen imorgen for å prøve å finne ut hvorfor jeg har vondt, og få meg en sykemelding! Flere som har eller har hatt vondt i legger under svangerskapet?

Sent from my iPhone using BV Forum

Huff, hørtes ikke bra ut! Godt at det ikke var blodpropp i allefall. Lykke til hos legen i morgen :)

D-dimer prøven hos gravide er ofte forhøyet :-) ingenting å bekymre seg over før den blir veldig høy. Har selv vært innlagt 2 ganger med mistanke om blodpropp i lungene og beina, hver gang var prøven forhøyet, men ct/ultralyd viste ingenting. Legen informerte om at det nesten ikke var vits i å ta den blodprøven hos gravide, for den var alltid litt forhøyet.. Så jeg ville slappet av angående blodpropp siden de ikke fant noe på ultralyden ihvertfall :-)

Og ja forresten, min venstre legg har vært vond siden uke 16, og har fått forklaringer på alt fra åreknuter, nerver i klem til inflammsjon i muskelen, er ikke noe klokere, men det er like vondt. :S

Og ja forresten, min venstre legg har vært vond siden uke 16, og har fått forklaringer på alt fra åreknuter, nerver i klem til inflammsjon i muskelen, er ikke noe klokere, men det er like vondt. :S

Er det så vondt at du ikke kan jobbe?

uff det hørtes ikke bra ut..Ønsker deg god bedring, håper de finner ut hva det kan være eller i beste fall att det blir borte av seg selv..
Jeg er plaget med kramper men det går heldigvis over da..

D-dimer prøven hos gravide er ofte forhøyet :-) ingenting å bekymre seg over før den blir veldig høy. Har selv vært innlagt 2 ganger med mistanke om blodpropp i lungene og beina, hver gang var prøven forhøyet, men ct/ultralyd viste ingenting. Legen informerte om at det nesten ikke var vits i å ta den blodprøven hos gravide, for den var alltid litt forhøyet.. Så jeg ville slappet av angående blodpropp siden de ikke fant noe på ultralyden ihvertfall :-)

Ja jeg er veldig glad for at de har utelukket blodpropp:-) Så nå vet jeg at det ikke er farlig:-)

Er det så vondt at du ikke kan jobbe?

Jeg er sykemeldt fra før av i svangerskapet, men tidvis så vondt at jeg nesten ikke klarte gå ja :/

Har det gitt seg?

Jeg har også masse vondt, og jeg fikk beskjed av legen at når nerver er i klem så kan det sette seg betennelse i muskelfestene osv. Og der er smerten veldig varierende. Ikke sikkert det er sånn med deg, men hørtes likt ut som det jeg har :)

Jeg er sykemeldt fra før av i svangerskapet, men tidvis så vondt at jeg nesten ikke klarte gå ja :/

Har det gitt seg?

Det er mye bedre nå, men har masse masse masse kramper i akkuratt den leggen, og det punktet!:-p

Back
Topp