Idag trodde jeg ferden var over!!:(

Lightning85

Glad i forumet
Fikk blod i trusa idag på jobb(7+0 på vei idag)! Ikke kraftig rødt, men svakt, litt sånn rosa som beskrives innimellom... Hormonell som jeg er(hcg på 59 000 igår kveld!), klarte jeg ikke annet enn å hylgråte.. Har null gode erfaringer med blod, og tenkte at nå var det over..:(

En kollega av meg tok meg med gynekologisk poliklinikk, slik at vi kunne finne ut hva som var på gang, for kunne ikke jobbe videre i den tilstanden jeg havnet i:P

Etter litt venting, for jeg måtte skvises inn når de hadde tid, ble det ultralyd... Og der

BANKET ET LITE HJERTE!

Min første gode ultralyd, det var liv der inne! <3 Elsk:) <3 Alt var som det skulle (til nå ihvertfall), livmormunnen var lukket, plommesekken var størrelsen den skulle være, lille var sånn den skulle være, og det flimret i midten av klumpen, med hjerteslag på ca. 170 (tror det var ca det legen sa:) 

Ubeskrivelig, når jeg var sikker på at nå gikk det galt igjen, så er alt i skjønneste orden <3

Klarer ikke helt å skjønne enda at det er 2 hjerter som banker inni kroppen min!:) Håper så inderlig at det er denne lille vi skal få treffe og bli kjent med<3 Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg om det går galt igjen.. Endelig blod uten at det betydde noe. Og endelig en ultralyd som viser håp<3

Veldig glad på dine vegne!

Ferden endte på fredag for min del. Sånn er det bare...
Så godt at du har fått sett hjertet slå og at utviklingen er normal. Krysser fingrer og tær for deg.

Her må det vel bare prøves igjen..... <3

åååh, så deilig da søte :D :D

Da kan du slappe heeeelt av å nyyyyyte at du er gravid.

Håper jeg kan gjøre det samme etter ul i morgen :D

for en lettelse! Håper det fortsetter uten flere blødninger ol :)

missemia skrev:
Veldig glad på dine vegne!

Ferden endte på fredag for min del. Sånn er det bare...
Så godt at du har fått sett hjertet slå og at utviklingen er normal. Krysser fingrer og tær for deg.

Her må det vel bare prøves igjen..... <3

Ånei!:( Og jeg som håpte så det skulle gå bra!:( Er så forferdelig å miste, og attpåtil flere ganger.. Du må ikke gi opp håpet! Forhåpentligvis skjønner kroppen nå 3.ganga hva den skal gjøre<3

Krysser fingrene for dere nå neste gang<3

Tina pusen skrev:
åååh, så deilig da søte :D :D

Da kan du slappe heeeelt av å nyyyyyte at du er gravid.

Håper jeg kan gjøre det samme etter ul i morgen :D

Klarer ikke slappe helt av enda.. Var så oppskaka at mesteparten av lettelsen gikk til å dempe at jeg var så redd..

MEN, jeg er noe lettere til sinns!:) Det er kun 1 der inne:P Og det er i det hele tatt 1 der inne! Har tenkt tanken at det er jo mulig å få sånn BO(blighted ovum), men det er det altså ikke inni her <3:) Og det mikroskopiske hjertet slår<3 Og oddsen for at det går bra øker betraktelig når man har sett liv<3

Men om jeg hadde hatt ul i uke 7 i forbindelse med 1. graviditet, så hadde det vært liv der også slik som nå... Mulig derfor jeg ikke klarer å slappe helt av.

Du får oppdatere oss når du har vært til ul!:) Masse lykke til <3 <3 <3

sparkling skrev:
for en lettelse! Håper det fortsetter uten flere blødninger ol :)

Ja virkelig! Var helt forferdelig.. Men nå vet jeg at det ikke trenger å være farlig med blod, har fått det bevist at det kan være i orden allikevel<3 :D

Hei,

Ja, det er vondt!
Jeg trodde kroppen ordnet opp selv nå, men etter UL i går ser bildet uforandret ut fra første UL for 10 dager siden.
 Til tross for blødninger, svakt synkende HCG og at det har kommet "noe", tror ikke gynekologen at SA har skjedd. Jeg går her og venter og venter. Livredd for at jeg må ta ny utskrapning, eller det som værre er: Svangerskap utenfor livmoren....

Hvor lenge har du ventet før du har prøvd på nytt etter at du mistet? Sist ventet jeg til jeg hadde hatt en menstruasjon, og ble gravid på første forsøk.

Heier på deg og den lille <3

Har ikke lyst til å spørre, men google kunne ikke svare meg, så da gjør jeg det likevel.. Spekulerer meg grønn på hva MA er, og hvorfor det skilles mellom SA og MA? Antar at SA står for spontanabort? Vil bare vite sånn at jeg kan forstå hva folk skriver om her.. Er mange som har disse tingene i "underskriften" sin på innlegg..

missemia skrev:
Hei,

Ja, det er vondt!
Jeg trodde kroppen ordnet opp selv nå, men etter UL i går ser bildet uforandret ut fra første UL for 10 dager siden.
 Til tross for blødninger, svakt synkende HCG og at det har kommet "noe", tror ikke gynekologen at SA har skjedd. Jeg går her og venter og venter. Livredd for at jeg må ta ny utskrapning, eller det som værre er: Svangerskap utenfor livmoren....

Hvor lenge har du ventet før du har prøvd på nytt etter at du mistet? Sist ventet jeg til jeg hadde hatt en menstruasjon, og ble gravid på første forsøk.

Heier på deg og den lille <3

Når kroppen ikke ordner opp selv har jeg vært veldig glad(kanskje også litt frustrert, kroppen har på en måte sviktet meg, men glad for at muligheten for et slikt inngrep finnes) for å kunne ta utskrapning, for da vet man at alt kommer ut og livmora "restarter" hvis du skjønner hva jeg mener. Jeg har hatt utskrapning begge gangene, og det har gått veldig greit. Fint å bli helt ferdig og vite at fra da av kan man begynne å se fremover.

Om du har svangerskap utenfor livmoren har jeg lest at man får ekstreme smerter. Så lenge du ikke har det, tror jeg du kan utelukke det.

Etter vi mistet i januar, valgte vi å ta pause. Men i august ventet vi kun en syklus. Hadde mistet så mye blod, og trengte tid på å komme meg, dessuten greit å få det bittelitt på avstand(selv om det ikke har hjulpet mye, temmelig nevrotisk til tider her, enten syns jeg at jeg har for lite symptomer, eller så har jeg for mye;P Ikke lett det der;) Men det klaffet på første pp etter det:) Og menstruasjonen var ganske nøyaktig 1 uke forsinket. Har sett mange har skrevet at den kommer 1-2 uker forsinket. Greit å vite.

Håper du blir ferdig med dette snart, så du kan se fremover igjen<3 Klem<3

HønseLovisa skrev:
Har ikke lyst til å spørre, men google kunne ikke svare meg, så da gjør jeg det likevel.. Spekulerer meg grønn på hva MA er, og hvorfor det skilles mellom SA og MA? Antar at SA står for spontanabort? Vil bare vite sånn at jeg kan forstå hva folk skriver om her.. Er mange som har disse tingene i "underskriften" sin på innlegg..

Hei på deg:) Ja er ikke lett det derre der! Funderte også endel i begynnelsen på hva i huleste alle snakket om;) 

MA står for "missed abortion". I mitt tilfelle hadde jeg gått gravid til jeg var 12 uker og 4 dager. Det ble da oppdaget at fosteret hadde vært dødt i noen uker.. Siden jeg var 10+3. Så min kropp hadde ikke ordnet opp, og jeg gikk glipp av en abort, den burde inntruffet da den lille ikke levde lenger. Aborten måtte provoserer frem, enten med utskrapning(kirurgisk inngrep) eller en tablett kur(Cytotec). Jeg kunne velge i min MA, og valgte utskrapning.

Her er en link til fleste andre viktigste forkortelsene:)
(Det er en forkortelse jeg ikke finner på lista: KK. Har sett noen skrivt det, men vet ikke hva det betyr:P Men ellers tror jeg alle er her!:)

http://www.babyverden.no/Nettsamfunn/Forum/Rom/Innlegg/?topicId=35886&page=2

Back
Topp