Idag skal jeg på ultralyd :-)

Momme

Elsker forumet
❤Januarlykke 2022❤
Junibollene 2023
I kveld skal jeg på ultralyd og jeg gleder meg skikkelig!:-) jeg var på en tidlig ultralyd da jeg var 7+6 (ifølge menstermin), men jordmor satt meg tilbake til 7+1. Jeg har likevel valgt å forholde meg til menstermin i ettertid. Jeg skal til gynekolog på Aleris for å ta ultralyd idag, og jeg er spent på om jeg blir satt tilbake denne gangen også. Noen som har opplevd å bli satt tilbake på tidlig ultralyd, for så å bli satt frem igjen noen uker senere? :-) Hvor sikker er terminberegningen v/UL i uke 7-12?

Jeg er forresten 11+0 idag (ifølge menstermin) :-)

Jeg var på tidlig ul i det jeg mente var uke 7, ble da satt tilbake til 6 + 3/4. Dette stemte mer med menstermin, så jeg valgte å forholde meg til det istedenfor 7 uker (selv om jeg er rimelig sikker på at EL kom en del dager før den skulle, og at jeg dermed er lenger på vei enn menstermin). På ul i går ble jeg satt til å være 11 + 2, og ikke 10 + 5.

Så nå har jeg gått tilbake til å forholde meg til den terminen jeg regna meg fram til når jeg først fant ut at jeg var gravid :)
Jm sa at når de er så små som ved uke 7 så er det så lite som skal til for at man får et annet svar enn forventet.

Men synes også å ha lest ett sted at noen mener fastsettelse av termin ul ved 11 - 13 uker er mer nøyaktig enn ved oul?

Når jeg var på UL i uke 8 så målte jordmor 5 ganger og fikk forskjeligge resultater. Gjennomsnittet av dette ble da satt til å regne ut og jeg ble satt tilbake 4 dager. Dette syns jeg er veldig mye siden jeg vet når jeg hadde EL så jeg forholder meg til menstermin frem til neste ul ihvertfall som er om en uke og da er jeg 10+4. Om jeg blir satt tilbake like mye så går jeg ut fra at det er riktig, men når de er så små som de er i uke 7-8 så har millimeter så utrolig mye å si på det regne feil.

Jeg har hørt at mellom uke 10 og 14 egentlig er best å fastsette hvor langt man er på vei, fordi det er da fosterene er "likest" mtp lengde osv. Jeg har opplevd 2 ganger å bli satt 2 uker tilbake på OUL , andre gangen visste jeg når babyen ble til. Og begge kom 2-3 uker før termin, altså til mine egne terminer.
Var på tidlig UL forrige uke og 10+3 stemte på en prikk med min egen termin. :) så jeg gruer meg i grunn litt til OUL fordi jeg blir vel garantert satt tilbake 2 uker.. har tenkt litt på at jeg kanskje bare har noe under gjennomsnittet små barn ved OUL og dette er litt dumt mtp feks å gå på overtid. .. (ikke at det har vært et problem for meg tidligere, men tenker sånn Generelt...)

Jeg har hørt at mellom uke 10 og 14 egentlig er best å fastsette hvor langt man er på vei, fordi det er da fosterene er "likest" mtp lengde osv. Jeg har opplevd 2 ganger å bli satt 2 uker tilbake på OUL , andre gangen visste jeg når babyen ble til. Og begge kom 2-3 uker før termin, altså til mine egne terminer.
Var på tidlig UL forrige uke og 10+3 stemte på en prikk med min egen termin. :) så jeg gruer meg i grunn litt til OUL fordi jeg blir vel garantert satt tilbake 2 uker.. har tenkt litt på at jeg kanskje bare har noe under gjennomsnittet små barn ved OUL og dette er litt dumt mtp feks å gå på overtid. .. (ikke at det har vært et problem for meg tidligere, men tenker sånn Generelt...)
Har forøvrig ingen referanser ang dette med beregning mellom uke 10 og 14, har bare hørt det.

Jeg var på Riksen på ultralyd i går og legen sa at det var 3 ulike dataprogram hun brukte i løpet av konsultasjonen min, som alltid beregner ulike termindatoer tross samme mål :-) og det er visst ikke alle mål de får til som er av så høy teknisk kvalitet, så det er som det ble skrevet over her. At når mini er så liten så skal det veeeeldig lite til for å få feilmargin på termin :-) jeg selv forholder meg til menstermin inntil oul :-)

Jeg var på tidlig UL i uke 11+0 i følge mensterminen, men ble satt frem til 11+4 og det syntes jeg stemte mer overens i forhold til at syklusen min har vært litt uregelmessig. Valge hvert fall å følge UL terminen:happy:

Nå har jeg kommet hjem fra ultralyd, og det var helt fantastisk!:D Den lille hadde vokst masse siden sist, og nå var det helt tydelig at det er en liten bebbis inni magen. Jeg ble satt en dag frem fra menstermin, fra 11+0 til 11+1 :-) ingen avvik, alt så strålende ut og jeg er såå glad!:D

Så bra :)

Godt med gode nyheter!

Så koselig! :) Jm sa forresten til meg på tirsdag at nå er det "trygt" å fortelle. Altså, at når man har sett liv så seint så er faren for SA over hvertfall. :)

Back
Topp