Idag morges meldte kvalmen seg for fullt!

Lightning85

Glad i forumet
Satt å nibblet forsiktig i skiva mi med syltetøy, da jeg kjente jeg ble mer og mer uvel.. Endte opp med at jeg måtte legge meg flat på gulvet, grønn i trynet og klam og svett!:P (kunne jo ikke spy opp den skiva jeg hadde fått pint i meg;) Itillegg til kvalmen som offisielt er ankommet, er jeg også konstant sulten! Og trøøøøtt. Er endelig forbi den fæle 6+0 dagen, og alt er fint foreløpig:D Bortsett fra at jeg begynner å bli dårlig i formen da:P Måtte ta en hcg også idag(greit å vite nivået som trigger kvalmen;), den var jaggu på 33 802! Så da må jeg jo kanskje snart innse at det er et lite håp om at det kan gå bra:):) Venter i spenning på brev fra gynekolog, håper vi får tidlig ul<3 ble pottesur når det ikke lå noe brev i posten idag;p hormonell?? neida;););)>

Så herlig med kvalme da :P hehe, men det er jo et godt tegn på at ting går fremover ;)
Krysser fingrene for at du får tidlig ul :-)

Håper på det beste for deg!!!

Men når det gjeler hcg-nivåer, er det noen "fasit" på hva verdiene skal være fra uke til uke? Hvor mye skal de helst stige? Jeg innser at jeg vet fryktelig lite om slikt...

Enda ikke noe brev! emoticon Håper det kommer idag. Var hos legen sist onsdag, så nå syns jeg de er ekstremt trege.. 

Missemia: Det er ikke noe fasit på hcg, den varierer ekstremt mye! Fra kvinne til kvinne, og også fra svangerskap til svangerskap. Hoved regelen er at man bør se en dobling ca hver 2-3 døgn. Her er en link til en side jeg fikk av ei her inne:

http://nevro.legehandboka.no/prover-og-svar/klinisk-kjemi/blodprover/hcg-2978.html

Ei her inne er ca 1 uke lengre på vei enn meg, hun hadde ca 7000 når jeg hadde 33 000! Og begge verdiene er innenfor normalen:) Så er ingen fasit. Men viktig at hcg`en stiger! Ellers kan det være et dårlig tegn..

Jeg har hatt en SA tidligere i år, og jeg dro til legen med ens ærend om å få ta en hcg-prøve... Men legen mente at det ikke var noen vits, for hva skulle han gjøre hvis det var lave verdier? Det kunne være helt normalt, og han mente at jeg ville uroe meg unødig.... Er litt enig, men samtidig så hadde det vært en lettelse å få hcg-prøve så jeg var sikker på at det i det minste steg.

Men her sitter jeg da, og undrer meg over om det er noe som vokser i magen min eller ikke.... Er kvalm og uggen som fy, så jeg håper da virkelig det! Fikk beskjed om å komme tilbake i uke 12, men han ville at jeg skulle ta kontakt med jordmor i mellomtiden. Har bestilt privat UL i midten av november... Så det er vel bare å smøre seg med tålmodighet her.

Hm, ikke alle leger som er like forståelige:/ Er jo enig med legen din i at om verdien er lav, kan det skape unødig bekymring. Men en passende stigning, selv om verdien er lav, er jo betryggende!

Nå skal det sies at selv om jeg har mulighet til å ta hcg selv, så har jeg ingen garanti at en høy hcg, med bra stigning er et godt tegn.. I august da jeg hadde en SA, hadde jeg hcg på 20 000 i uke 5+6, noe som er veldig bra ifølge diverse tabeller, ca 1 døgn etter startet blødningene og smertene.. Så jeg vet at uansett hva jeg får av verdi, er det ingen garanti.. Men den MÅ ha stigning for at det skal gå bra.

Sjekket forresten posten nettopp: Intet brev fra gynekolog!!  Hvor lang tid kan jeg forvente at det tar? Bør jeg ringe og spørre om de har fått sendt henvendelsen? Nå har de hatt 8 grusomme, lange dager på seg til å gi meg en time til engang i fremtiden!

Back
Topp