idag har jeg

kristin_2016

Elsker forumet
lagt på engangs laken på senga i tilfelle vannet går i senga engang.

Gikk sist i senga, men sølte ikke i senga, for jeg trudde jeg tissa på meg, så jeg gikk på do før jeg skjønte hva det var ;)

Det var ca 14 dager før termin, så det er jo lov å håpe!

29 dager idag! :)

Må vel legge en i bilen også, for jeg vil ikke ødelegge den og varmetrådene! :P

Noen andre som har gjort forberedelser?

• Liker
Reactions: SMD
Vi satte inn sprinkelsenga på vårt rom i dag, måtte ommøblere og styre litt, så godt å få det gjort hvertfall. Har også sterilisert flasker og smokker og vasket noen leker og kosedyr som nå henger til tørk. Har pakket litt i fødebagen og. Nå gjenstår vel egentlig bare å få gjort ferdig rommet hans og ordne stelleplassen på badet :)

Jeg har gjort klart stellebord med alt det trenger og pakket fødebagen til lille og meg :) Nå må jeg bare kjøpe en kommode til uken, klærne er alt vasket :)

Her e alt klart. Så nå er det bare og vente :)
41 dager igjen til termin.

Gjort klar sengen, vuggen og stellebordet med alt det trebgeri dag.. så nå er det bare å få bilstolen i bilen så er alt klart.. håper jeg ;)

Det siste ble klart i dag, så nå kan lillebror komme :)

Tviler på noe skjer før tiden her.. så satser på det går fint :) har planer om å skru opp Bedside crib greia t uka.

Det burde vel jeg gjøre også. Fødselen startet med vannavgang sist.

Har tisselaken på senga vår, hatt det i snart to år, siden eg gikk gravid med storebror, greit å ha når en ammer eller om en bleie skulle gå lekk når en har små barn :) Tar med sånn engangs i bilen på vei til føden :)

Siste rest av det som trengs å ha hus ble kjøpt inn i går.
Stellebordet og sengen ble satt inn i dag, har og ryddet en del.
Uken her går nå på å vasket opp alt det nye av sengetøy, håndduker og klær til den lille og få lagt det i skapet :)

Her skal det opp sprinkelseng og kjøpe bilsete. Klær er vasket og ligger i stellekommoden. :)

Tviler på noe skjer før tiden her.. så satser på det går fint :) har planer om å skru opp Bedside crib greia t uka.
Må le litt av at du høres så avslappet ut. "Bedside crib greia" ;) Jeg har det akkurat sånn også. Tar ting litt som de kommer og tenker at tjaaah, er jo enda en stund til så :P Det er vel bedre enn å bli alt for utålmodig tenker jeg :) har tre uker igjen nå, så vet at tiden kan komme til å føles laaang om jeg venter for mye..

Må le litt av at du høres så avslappet ut. "Bedside crib greia" ;) Jeg har det akkurat sånn også. Tar ting litt som de kommer og tenker at tjaaah, er jo enda en stund til så :P Det er vel bedre enn å bli alt for utålmodig tenker jeg :) har tre uker igjen nå, så vet at tiden kan komme til å føles laaang om jeg venter for mye..

Hehe, født før. Vet at man klarer seg veldig fint med utrolig lite. Så ikke noe å stresse for. Babyen kommer når det kommer. Er ikke alt klart så ordner vi det ettervært. Å ja er jo litt kjedelig å se på alt som er klart å bare veeeente på å bli ferdig med å gå gravid :p men litt nesting blir det jo inni mellom. Tenkte litt på når bilstolen må i bilen. Men pappaen kan jo fikse de før han henter oss :p har egentlig mange ting som kunne vært istand. Men føler jeg har god tid :D 3 uker går fort da :o

Hehe, født før. Vet at man klarer seg veldig fint med utrolig lite. Så ikke noe å stresse for. Babyen kommer når det kommer. Er ikke alt klart så ordner vi det ettervært. Å ja er jo litt kjedelig å se på alt som er klart å bare veeeente på å bli ferdig med å gå gravid :p men litt nesting blir det jo inni mellom. Tenkte litt på når bilstolen må i bilen. Men pappaen kan jo fikse de før han henter oss :p har egentlig mange ting som kunne vært istand. Men føler jeg har god tid :D 3 uker går fort da :eek:

Her har jeg vært "klar" i flere uker/mnd, og ei som har termin uka etter meg har så å si ikke startet, haha!

Jeg har bekkenløsning så jeg viste jeg kom til å bli dårligere å dårligere jo lengre jeg kommer og dermed måtte jeg også ha kontroll før jeg blei helt hc, haha!

Idag har store søster på 4 lagt på sengetøy til mini i bedside senga,(følte det var så lenge til termin så satte ett laken over så det ikke blir så støvete) og idag måtte jeg på sykehuset for å sjekke mini, han er nok bare blitt lat, så å si ikke noe liv på nesten 1 uke, men alt fint :)

Her er alt halvklart. Er ikke heeeelt ferdig med noe som helst.
Skal til innkjøp av en kommode, kluter og annet i morgen tenkte jeg. Også må jeg få vasket klærne hans, ordnet ferdig vugga, Kjøpe flere flasker, pakke fødebag og henge opp noen hyller til stellebordet på badet.
Nå har jeg vel å merke 55 dager til termin da. Så beskymrer meg ikke så fryktelig mye.

Her har jeg vært "klar" i flere uker/mnd, og ei som har termin uka etter meg har så å si ikke startet, haha!

Jeg har bekkenløsning så jeg viste jeg kom til å bli dårligere å dårligere jo lengre jeg kommer og dermed måtte jeg også ha kontroll før jeg blei helt hc, haha!

Idag har store søster på 4 lagt på sengetøy til mini i bedside senga,(følte det var så lenge til termin så satte ett laken over så det ikke blir så støvete) og idag måtte jeg på sykehuset for å sjekke mini, han er nok bare blitt lat, så å si ikke noe liv på nesten 1 uke, men alt fint :)

Så koselig at storesøster er med :) ja det bekkenet kan være ganske hemmende. Du sier noe der :p må kanskje bare få fart på raua denne uka :p må av å kjøpe noe sengetøy også :o Åsså har de tilbud på lammeskinn på KID!! Sku hatt et nytt ;)

Så koselig at storesøster er med :) ja det bekkenet kan være ganske hemmende. Du sier noe der :p må kanskje bare få fart på raua denne uka :p må av å kjøpe noe sengetøy også :eek: Åsså har de tilbud på lammeskinn på KID!! Sku hatt et nytt ;)

Ja jeg føler storesøster må få lov til å delta, låne babyting, og bli kjent med ting å tang før mini kommer. Ellers vil jo alt bli spenende når han kommer og kanskje på "dårlige" tider.

Hun har lagt seg i bagdelen, så den er testet, 3 min etterpå var ikke den noe spenennde. bedsiden er ordnet og mini har sjekket den, ikke spenenden lenger nå, men hun har lagt en bamse som mini skulle få fra henne.

Håper iallfall det kan hjelpe henne til å bli mindre sjalu, og at overgangen fra 1 til 2 blir lettere, men man vet jo aldri! :/

Ja jeg føler storesøster må få lov til å delta, låne babyting, og bli kjent med ting å tang før mini kommer. Ellers vil jo alt bli spenende når han kommer og kanskje på "dårlige" tider.

Hun har lagt seg i bagdelen, så den er testet, 3 min etterpå var ikke den noe spenennde. bedsiden er ordnet og mini har sjekket den, ikke spenenden lenger nå, men hun har lagt en bamse som mini skulle få fra henne.

Håper iallfall det kan hjelpe henne til å bli mindre sjalu, og at overgangen fra 1 til 2 blir lettere, men man vet jo aldri! :/

Ja har prøvd litt det samme her :) storebror får ta å prøve alt egentlig. Han blir 2 26 desember ;) så vet ikke hvor mye han skjønner. Men vi snakker litt om baby, han koser magen å synger so ro på sitt vis for den :) kjempe koselig!

Han har vært med å lagt klær i kommoden, vi har sett på baby bilder av han. Å mimra.

Man må jo la de ta litt del i prosessen :) tror det blir litt vinning på det.

Hehe, født før. Vet at man klarer seg veldig fint med utrolig lite. Så ikke noe å stresse for. Babyen kommer når det kommer. Er ikke alt klart så ordner vi det ettervært. Å ja er jo litt kjedelig å se på alt som er klart å bare veeeente på å bli ferdig med å gå gravid :p men litt nesting blir det jo inni mellom. Tenkte litt på når bilstolen må i bilen. Men pappaen kan jo fikse de før han henter oss :p har egentlig mange ting som kunne vært istand. Men føler jeg har god tid :D 3 uker går fort da :eek:
Ja det må føles bra. Jeg er førstegangs da, så innimellom stresser jeg veeldig med alt som må bli ferdig, men vanligvis utsetter jeg jo bare det meste og tenker at det nok vil ordne seg :P Ja, tiden frem til nå har jo gått fort, så plutselig er de siste tre ukene også gått! :O

Etter en helg med lite tid til å ordne her hjemme, så er jeg i gang med å vaske resten av babytøyet :) er på str 56 nå, så ta 62. Så utstyr :)

Back
Topp