Idag har jeg fått bekreftet det jeg trodde:)

*trebarnsmor*

Forelsket i forumet
var hos jm idag og hun mente min menstermin stemte og ikke gynokologen sin :P så jeg fikk klar beskjed om å følge min termin frem til 11.nov :) 

hvor langt på vei er du? når mente gynekologen du hadde termin? når mener jordmor du har termin? og hvordan har de kommet frem til at det ene er mer rett enn det andre?
Dersom gynekologen har utført tidlig ultralyd, og derfor har kommet frem til en termin, så hadde jeg heller stolt på den, enn på beregninger ut i fra siste mens og sånn.

*yummymummy* skrev:
hvor langt på vei er du? når mente gynekologen du hadde termin? når mener jordmor du har termin? og hvordan har de kommet frem til at det ene er mer rett enn det andre?
Dersom gynekologen har utført tidlig ultralyd, og derfor har kommet frem til en termin, så hadde jeg heller stolt på den, enn på beregninger ut i fra siste mens og sånn.

Menstermin er 31 mars og gyn sin er 15 april. Jm sa det var umulig å fastsette termin i uke 11, for fostret vokser i rykk og napp, og jeg har allerede kjent spark utpå magen. 

Jeg tok UL i det jeg trodde var uke 11+3.

Da kom gynekologen til 12+2, og da jeg var på ordinær ultralyd fikk jeg akkurat samme termin som på den i uke 12. Så helt umulig tror jeg nok ikke det er...

Har hør at man alltid skal følge ul.  

Jeg var på ul i uke 9 og den stemte med det som ble sakt på ordinær ultralyd og ikke det jordmord regnet ut med den der skiva si. :) 

Du kan trygt følge det jordmor sier frem til ordinær ul, for det er sant at foster kan vokse i rykk og napp de første ukene. Det er jo tross alt bare snakk om 2 uker differanse og det hele blir avklart på ordinær ul uansett.

Men jeg personlig forventer nok at det gyn har sett faktisk kommer til å stemme når du kommer til ord. ul! :-)

Tweak skrev:
Du kan trygt følge det jordmor sier frem til ordinær ul, for det er sant at foster kan vokse i rykk og napp de første ukene. Det er jo tross alt bare snakk om 2 uker differanse og det hele blir avklart på ordinær ul uansett.

Men jeg personlig forventer nok at det gyn har sett faktisk kommer til å stemme når du kommer til ord. ul! :-)

hun mente jeg var kommen lenger enn det gyn mente siden jeg hadde kjent tydelige spark utpå magen allerede. 

blir spennende å se da på ord ul:) For d er vel snart?
jeg fikk "termin "  23mars på tidlig ul i uke 12. Han sa d var et slingringsmonn på +-10dager så tidlig. men på ny ord ul i uke 16 (pga rar syklus/menstermin) ble terminen 25mars. så stemte bra på tidlig ul her iallefall..

Jeg fikk vite at på målingen utført på tidlig ul var mer korrekt enn på ordinær, så de sier vel kanskje litt forskjellig? Blir ekstra spennende å dra på ordinær ul da kan jeg tenke meg 

Fever skrev:
blir spennende å se da på ord ul:) For d er vel snart?
jeg fikk "termin "  23mars på tidlig ul i uke 12. Han sa d var et slingringsmonn på +-10dager så tidlig. men på ny ord ul i uke 16 (pga rar syklus/menstermin) ble terminen 25mars. så stemte bra på tidlig ul her iallefall..

11 november skal jeg :) 

Jeg og ville stolt på jordmora. Jeg var på tidlig ul sist for å fastsette termin,  da bommet han med tre uker... ble satt tilbake tre uker på ordinær ul, og da sa hun ul dama at det er svært vanskelig å måle et foster så tidlig, siden det er så lite, liten målefeil, kan da utgjøre flere uker...

Jeg ville nå mer ha hørt på en gyn som tar ultralyd enn en jordmor som synser....

Har aldri vært stort sprik fra tidlige ultralyder her i gården. Her har ordinære ul vært feil en gang. Men alle tidlige har vært korrekte. Har da tatt 5-6-7- tidlige og alle har stemt.. så vokser ikke no særlig i rykk og napp er min erfaring.

Lykke til på ordinær ultralyd :-) uansett hvilket terminforum du havner i :-)

*Poppy* skrev:
Jeg og ville stolt på jordmora. Jeg var på tidlig ul sist for å fastsette termin,  da bommet han med tre uker... ble satt tilbake tre uker på ordinær ul, og da sa hun ul dama at det er svært vanskelig å måle et foster så tidlig, siden det er så lite, liten målefeil, kan da utgjøre flere uker...

oi det var mye :/ 

jeg har hatt med alle mine barn samme termin utifra både mens, tidlig ul og ordinær ul.. (samt ul utført senere enn ord.ul).
Så det er absolutt mulig å fastsette termin på tidlig ul.

her har alle mine tidlige ultralyder stemt på en prikk med ordinær ul. Hadde innstilt meg på ul termin for å ikke bli skuffet på neste ul. Man kan da heller ikke sette en termindato utifra når du har kjent spark utenpå. Jeg har termin 23. Mars og har kjent utenpå i mange uker. Ihvertfall 4 uker..

Tidlig ul termin stemte helt med den terminen jeg fikk på ordinær.. Hadde nok heller stolt på gyn med ul enn på jordmor jeg også.. 

Back
Topp