Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
. Er så utrolig mye annet som følger med i svangerskapet når man har hatt for tidlig fødsel før, så hadde vært godt å ha flere å snakke med det om. Er medlem i face-gruppa, men der er man ikke anonym-og veldig mange medlemmer (inkludert kjentfolk).
Er det bare oss to her inne som er prematurmammaer? Kunne ønske vi var litt flere. Altså-ønsker ikke at noen skal føde prematurt,men kunne ønske at det var flere av oss i denne gruppen. Er så utrolig mye annet som følger med i svangerskapet når man har hatt for tidlig fødsel før, så hadde vært godt å ha flere å snakke med det om. Er medlem i face-gruppa, men der er man ikke anonym-og veldig mange medlemmer (inkludert kjentfolk).
![]()
30+0, men vesla vokste så fort i magen så egentlig var jeg 29+0.Er nok fler
Hvilken uke kom din foresten?
Du fødte i uke 27 +?30+0, men vesla vokste så fort i magen så egentlig var jeg 29+0.Du fødte i uke 27 +?
Ja, mitt håp er lengst mulig, men den magiske grensen 34 er viktigst27+2 her jaSatser på bikke uke 30 med denne, gjerne 34/35.
. Her vet man ikke årsaken til for tidlig fødsel, så må bare forebygge etter beste evne. Hva med deg?Ja, mitt håp er lengst mulig, men den magiske grensen 34 er viktigst. Her vet man ikke årsaken til for tidlig fødsel, så må bare forebygge etter beste evne. Hva med deg?
Ååå…usj.Det samme som med ossVi vet heller ikkeFikk bare rier og forkortet livmorhals. Men ingen infeksjon, ingenting galt med storesøster eller med meg… Så litt skummelt, men da er det håp om at det ikke gjentas
![]()
. Vi var heldige og gikk et par uker lenger enn dere.jeg fikk påvist GBS etter fødsel, men det har ikke blitt satt i sammenheng med fødselen. Min teori er at jeg hadde en overaktiv livmor, som kanskje ble ekstra trigget av et eller annet, slik at kynnerne gikk over i rier. Jeg hadde ekstreme kynnere-både i varighet og antall. De kunne vare hele dagen, om jeg ikke la meg ned Ååå…usj.Det samme som med oss. Vi var heldige og gikk et par uker lenger enn dere.jeg fikk påvist GBS etter fødsel, men det har ikke blitt satt i sammenheng med fødselen. Min teori er at jeg hadde en overaktiv livmor, som kanskje ble ekstra trigget av et eller annet, slik at kynnerne gikk over i rier. Jeg hadde ekstreme kynnere-både i varighet og antall. De kunne vare hele dagen, om jeg ikke la meg ned
.
Ja, jeg trodde også at riene var kynnere, fordi de gled jo bare gradvis over i rier. Dessuten hadde jeg hørt at kynnere ikke kunne gå over til å bli rier. Stemmer ikke for min del tydeligvis. Så i dette svangerskapet har jeg planer om å lytte til egen kropp og gjøre det jeg mener er best-ikke nødvendigvis det legene mener er bestHadde ikke kynnere før jeg plutselig fikk rier, så trodde det var kynnere
Tror min kropp bare var sliten etter IVF og et tøft svangerskap.
Min ble kalt prematur på sykehuset, men føltes ikke prematur da vi ikke var innom nyfødtintensiven og var nært grensen for fulltermfødt 36+2 og var stor og frisk, var på sykehuset i 8 dager pga gulsot og lang reiseveg til sykehuset
![]()