Idag ble jeg så oppgitt at jeg begynte å gråte.

*Secret*

Forelsket i forumet
Har slitt med å få legetime. Har prøvd siden 1.mai nå.

For å gjøre en lang historie kort: Idag møtte jeg opp hos legen og fikk beskjed om at de enda ikke hadde meg i registeret selv om de skulle ha hatt det. De la meg inn, men det var umulig å få time før 5. juli. Da er jeg kanskje opp i 15-16 uker på vei. Og jeg ønsker tidlig time siden jeg slet sånn med anemi i forrige svangerskap.

Da jeg kom ut fra legesenteret så ringte jeg samboern min og fortalte hvordan det lå an og begynte å gråte skikkelig. Føler meg avvist av legen. Har jordmortime 17.juni, men får jo ikke tatt blodprøver osv der.

Så nå blir det privatklinikk på meg da... Mye dyrere, men føler ikke at jeg har så mye valg...

Synes det er trist.. men slik er helse norge blitt.

Jeg bor på en liten plass, her er ventetiden ca 2 uker.

Men du sier du ikke kan ta blodprøver hos jordmor?

Skriver ikke hun rekvisisjon så du kan dra rett på et labratorium

å ta prøvene uten å være innom lege først?

Nei. Alle steder jeg har vært har jeg fått beskjed om at jeg må ha en legetime først og så kan komme til jordmor. Men siden jeg ikke fikk time hos lege før så sent så kunne hun gjøre et unntak så jeg kunne få noen å snakke om ihvertfall.

Generelt er jeg veldig fornøyd med helsenorge som jo faktisk er kåret til en av de beste helse-statene i verden og har alltid blitt godt tatt imot. Hos gamlelegen min fikk jeg alltid time på dagen :)
Er det at vi nå bor i en liten by fullstappet med folk og ikke nok leger tydligvis :S

Har bestilt privat nå da og fikk time i morgen til ul og sv.skapskontroll. 1250kr, menmen :)

uff..føler veldig med deg!!!
jeg hadde samme problem med legen min. legen er kjempeflink, men legekontoret og sekretærene fungerer i k k e!!! så måtte vente tilsammen 8,5 uker! på legetime...det var "litt" lenge synes jeg...selv for meg...går sjelden hos lege (om jeg ikke MÅ).
så skrev mail...ba de slette hele timen og meldte meg ut av fastlegekontoret med en gang..kanskje litt drastisk, men var så forbannet og skuffet, lei meg osv osv..så skjønner godt hvordan du har det :)
nå har jeg søkt på nytt legekontor som kanskje kan være noe bedre...
masse lykke til i morgen.
klem

Ikke muligheter for å ringe når de åpner og få en "akutt"-time da?
Da jeg skulle bestille time i forrige svangerskap, da jeg var rundt 8 uker, så (neiok mamma ringte hehe) var det så lang ventetid at jeg ble rådet til å gjøre dette. Så jeg har gjort det siden :) Her kan vi sende sms også, da.

lnie skrev:
Ikke muligheter for å ringe når de åpner og få en "akutt"-time da?
Da jeg skulle bestille time i forrige svangerskap, da jeg var rundt 8 uker, så (neiok mamma ringte hehe) var det så lang ventetid at jeg ble rådet til å gjøre dette. Så jeg har gjort det siden :) Her kan vi sende sms også, da.

Jeg kan gjøre det, men er litt vanskelig mtp jobben. Jeg er dagmamma så kan ikke bare la være å komme på jobb. Jeg må først til oslo og hente niesen min og da er klokka plutselig blitt endel, så det blir for sent :S

Back
Topp