Ida/'s lille dagbok :)

Ida/

Glad i forumet
Juli13-jentene
VIP
Kanskje på tide å starte å skrive dagbok, hvis man skal komme på alt?

Litt om meg først:
Heter da for Ida, og ble nettopp 21 år :)
Bor for tiden på OS, sammen med kjæresten min, som jeg også er forlovet med :D
Har vært sammen litt over 10 mnd nå :)
Ellers så er jeg posetiv og glad jente :) Jobber som hjelpepleier ved et sykehjem, men for tiden sykmeldt pga bekkenløsning :(

Før jeg viste det, til da jeg tok første test

Rundt den 7-8 Juni, kom jeg til å tenke over at jeg skal ha mensen neste uke ( får mensen ca den 15. hver mnd ) , og da skal jeg på biltur til Oslo, Göteborg og maange andre plasser i sverige :O Hoff tenkte jeg :/ Tenkte jeg skulle gå til helsesøster å få p-piller slik at utsatte den en liten uke, så slapp mensen på turen.. men glemte det, og da var det for sent å ringe helsesøster :/ Så jeg dro på tur jeg, var i oslo å kosa oss masse med Opel treff på Rudskogen :) Kjempe arti å kjøre på bane <3 dro videre til Göteborg, og når vi kom dit meldte menssmertene seg, og vi dro innom en bensinstasjon å kjøpte tamponger, bra å være forbredt ;D Å når jeg får smertene, så kommer mensen innen neste døgn, men ingen mens kom :/ Rart tenkte jeg og bare fortsatte som før. Fikk også noe veldig til kløe nedentil, så måtte på apoteke å kjøpe canesten salve. Å ingen mens kom mens vi var på tur, men av en aller annen grunn, hadde jeg meget redusert sexlyst på turen, noe som skuffa meg enormt :( Å ikke minst kjæresten :/

Ringte mamma torsdag 18 Juni å fortalte at jeg hadde menssmerter, men ingen mens.. mamma små lo litt og sa at den FORHÅPENTLIGVIS kommer snart. Sa det samma jeg også, siden det virket som hun ikke hadde lyst å bli bestemor enda, men ble veldig skuffa og lei meg. Så glemte jeg hele greia, tanken på at jeg kanskje var gravid, menssmertene forsvant også den helga. Så den 19 Juni (bursdagen min), dro jeg å kjæresten til Selbu på sommerfestival (gjørmefestival (!!!!)), hadde veldig lyst på en øl, men noe sa at jeg ikke kunne drikke øl :/ Søndagen kom og jeg begynner å få menssmerter igjen, nå kommer den tenkte jeg :/

Men ingen mens hadde dukket opp på mandag.. Da ville kjæresten min at vi skulle kjøpe en test, for å sjekke. å vi ble enige om at jeg skulle ta den tirsdagsmorgen, siden morgenurin er sikrest! Vi kjøpte to tester i stedefor, slik at jeg kunne ta en test om mandagskvelden, siden ingen av oss kunne vente :)Mandag 21.07.10, Kl 22.30, gikk jeg på do, tok testen og la den ifra meg, og jeg klarte ikke å la den ligge, måtte se på den hele tiden, og så kommer en strek opp, og jeg tenkte med meg selv at dette er jo ikke kontrolstreken :/ og rett etterpå kommer kontrol streken opp, og det lyser TO STREKER på testen :O Ble veldig sjelven der jeg satt på do, og viste ikke hva jeg skulle si til kjæresten :/ Men turte til slutt å gå ut og fortelle han det :) Han ble kjempe glad :D Ringte deretter til mamma og fortalte henne hva som gjorde at jeg hadde menssmeter men ingen mens, og hun ble faktisk veldig glad :D Ringte deretter til søstra mi og fortalte at hun skulle bli tante, og hun ble mer eller mindere sjokka :O Så ringte jeg pappa og sa det til han og stemora mi, de tok det først veldig dårlig, men tror pappa gleder seg til å bli bestefar :)

Tok deretter noen tester på følgende dato:
Tirsdag 22 Juni: Posetiv (morgenurin)
Tirsdag 22 Juni: Negativ (legekontoret) - ble noe feil med testen
Tirsdag 22 Juni: Posetiv ( kl 15.30 - var på jobb )
Onsdag 23 Juni: Posetiv (morgenurin)
Torsdag 24 Juni: Posetiv (legekontoret) - fikk den gratis den første test viste feil.

Viktige datoer:

Unnfangelsen finner sted omkring: 29. mai 2010
Hjertet begynner å slå: 23. juni 2010
Første kontroll - lege: 2 Juli 2010 kl 13.00

Embryoet beveger seg: 17. juli 2010
Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 24. juli 2010
Alle indre organer er ferdig formet: 24. juli 2010
Risikoen for spontanabort avtar: 7. august 2010
Jordmor-time: 9. August 2010 kl 10.00
Tidlig UL: 12. August 2010 kl 14.00 
Kvalmen avtar for de fleste: 14. august 2010
Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 21. august 2010