Heisann!
Vi har vært igjennom den behandlingsformen, og ble gravid ved første forsøk!!! Jeg hadde egentlig veldig lite bivirkninger av sprøytene. Kjente ingenting av dem, det som vi ble mest slitne av, var å måtte reise inn til Trondheim så mange ganger. Jeg klarte meg med sykemelding ei helg. Den helga var rett før egguthenting så måtte innover tre dager på rad. (ca. 10 mil å kjøre). Vi var så heldige å bli med på et forskningsprosjekt- ingen utgifter ved forsøket, kun transport som ikke ble dekt:) Fra 1. sprøyte til innsetting tok det 12 dager hos oss. Jeg reagerte veldig på stimulien, var fare for at jeg ble overstimulert, men det skjedde heldigvis ikke. Jeg er sykepleier selv, så det å sette sprøyer gikk greit, men har full forståelse for at det kan være litt ekkelt for noen.
Nå er vi 18 uker og 6 dager på vei, magen vokser og alt ser bra ut! Har vært på UL 2 ganger, 2 uker etter innsetting, og 10 uker etter innsetting. Så den lille krabaten, helt fantastisk! Han/hun har fulgt alle mål så langt.
Håper inderlig at derer lykkes. Det tøffeste er etter innsetting....det å vente på å ta testen- psykisk en påkjenning. Vet ikke hvordan vi hadde reagert om det hadde vært negativt... Nå er det ingenting "galt" med meg, kun det at min samboer har noe nedsatt sædkvalitet, men ikke nok til å stoppe oss!!
Da vi fikk vite at jeg var gravid, var vi det 4. paret av 15 par som hadde deltatt i studien fram til da... Syns egentlig det var litt lite, men er usikker på % ved et vanlig forsøk.