ICSI

SB76

Flørter med forumet
Vi skal i gang med ICSI nå på onsdag. Har mange tanker i hode. Er det noen som har vært gjennom prosessen? Fikk dere mange bivikninger? Jeg er så redd for å måtte bli sykemeldt osv[;)]

Noen som vet hvor mange prosent som lykkes på første forsøk?
Mange nybegynner-spørsmål fra meg her nå[8D]

Ønsker alle en riktig god påske uten så mange babytanker. Er visst da jeg har det best for tiden:-)

Heisann!
Vi har vært igjennom den behandlingsformen, og ble gravid ved første forsøk!!! Jeg hadde egentlig veldig lite bivirkninger av sprøytene. Kjente ingenting av dem, det som vi ble mest slitne av, var å måtte reise inn til Trondheim så mange ganger. Jeg klarte meg med sykemelding ei helg. Den helga var rett før egguthenting så måtte innover tre dager på rad. (ca. 10 mil å kjøre). Vi var så heldige å bli med på et forskningsprosjekt- ingen utgifter ved forsøket, kun transport som ikke ble dekt:) Fra 1. sprøyte til innsetting tok det 12 dager hos oss. Jeg reagerte veldig på stimulien, var fare for at jeg ble overstimulert, men det skjedde heldigvis ikke. Jeg er sykepleier selv, så det å sette sprøyer gikk greit, men har full forståelse for at det kan være litt ekkelt for noen.

Nå er vi 18 uker og 6 dager på vei, magen vokser og alt ser bra ut! Har vært på UL 2 ganger, 2 uker etter innsetting, og 10 uker etter innsetting. Så den lille krabaten, helt fantastisk! Han/hun har fulgt alle mål så langt.

Håper inderlig at derer lykkes. Det tøffeste er etter innsetting....det å vente på å ta testen- psykisk en påkjenning. Vet  ikke hvordan vi hadde reagert om det hadde vært negativt... Nå er det ingenting "galt" med meg, kun det at min samboer har noe nedsatt sædkvalitet, men ikke nok til å stoppe oss!!

Da vi fikk vite at jeg var gravid, var vi det 4. paret av 15 par som hadde deltatt i studien fram til da... Syns egentlig det var litt lite, men er usikker på % ved et vanlig forsøk.

Tusen takk for svar og gode nyheter:-) gratulerer så masse med graviditet. Kan tenke meg dere er i skyene. Klarer knapt tenke meg til følelsen[:)]

Jeg er nå på dag 5 med nesespray. Merker faktisk ingenting, så begynner nesten lure på om jeg sprayer riktig..... haha. Hadde jo forventet at jeg så og si ble liggende. Har hørt så masse skremmende ting om prøverør.
Får bare krysse fingrene for at jeg er fin resten av perioden også:-) Er det etter at man begynner med sprøyter at bivirkninger evt forsvinner?

Vi skal ha egguthenting ca i uke 18. Ikke så veldig lenge til. Blir spennende. Lykke til videre i svangerskapet Gloria.

God klem fra meg

Er forresten ikke noe galt med meg heller. Min samboer som har noe nedsatt sædkvalitet. Så sånn sett stiller vi jo likt[;)]

Flott flott! Da har dere veldig gode sjaner vil jeg tro. Jeg gikk ikke på nesespray, kun 7 sprøyter, og 2 ganger 3 vaginale kaplser pr. dag i 6 uker etter innsetting. mulig det var pga. studien. Vi fikk høre at medikamentene jeg fikk var noe annerledes enn ved et "vanlig" forsøk. Annen leverandør, Oregon het medikamentfirmaet som gjennomførte studien (nederlandsk).

Krysser fingrene for dere:)

Åh, så spennende! det er ingenting galt med meg heller, men min mann har nedsatt kvalitet. Jeg skal ha ISCI, men vet ikke helt når. Venter i spenning[;)] Det er så gøy å lese om andre som er i samme båt, det gir meg håp og trøst[:)]

Ja er godt å høre om andre også:-) unner selvsagt ingen å måtte vente i uvisshet, men fint å ikke være helt alene også. Satser på at det går i boks for oss etter hvert.

Når skal dere i gang da frøken? Vi tar det på volvat så der er det ingen ventetid[:)]

Masse lykke til

Skal til samtale i mai, og hvor lang tid det tar etter det, vet jeg sannelig ikke... De skriver på nettsiden at det ikke er ventetid, så jeg håper jo at det tar kort tid. men frykter at de har stengt i somerferien[:(]

Viss du er skikkelig heldig får du komme inn før sommaren, men i Bergen hadde dei i alle fall stengt i 6 veker om sommaren trur eg - so det kan jo vere greit å forberede seg på det... Håpar du slepp å vente så lenge!  Det er so kjekt når ein fyst har komt i gong [;)] Tvi, tvi! Vi og drive med ICSI [:D]

JA det gjer vi! [:D] Høyrer stadig vekk om folk sine positive opplevingar - so vi får berre holde vårt gode humør oppe, og sette alle klutar til! Det er ei fin tid å bli gravid gravid på! Yjeih! [;)]

JAAA man maa da bare vaere positiv, ellers gaar det hvertfall ikke

Hei !

Jeg har vært i gjennom 4 forsøk og lyktes på det fjerde og har nå 2 gutter på 7,5 mnd korrigert 5 mnd.  Jeg hadde lite bivirkninger og var ikke sykemeldt mer enn 3-4 dager etter egguthenting.  Det jeg merket mest var på slutten av behandlingen at magen vokste og ble litt sprengt.  Det er sikkert både fordeler og bakdeler ved å ikke ha bivirkninger.  For min del så fungerte jeg som normalt og jobbet og stresset rundt til tider litt vel mye ser jeg nå i etterkant.  Det er så lett å glemme hva kroppen skal igjennom så lenge alt fungerer fint.  På siste forsøket tok jeg ferie 14 dager etter egguthenting og roet det hele ned også i forkant. Jeg byttet også medisin på 4 forsøket, tror også det hjalp.  Ønsker deg lykke til og ikke gi opp om det ikke ordner seg på 1. forsøk.

Klem.

SolanG!

Så bra at dere lyktes:-) godt å høre. Kan tenke meg det var fantastisk å oppdage graviditet til slutt ja[:)]

Jeg starter med sprøyter på onsdag. Merker etter 12 dager med nesespray at jeg er litt redusert... henger lissom ikke helt med[;)] veldig trøtt og sliten. Sover masse etter jobb. Har hørt at bivirkningene gir slipp v sprøyter. Tar jeg helt feil der eller?

Eg veit ikkje om bivirkningane gjer seg når ein bjynde på sprøytene... Det merka eg ikkje nåke til sist, men det er sikkert veldig individuelt. Syns det går veldig smertefritt for min del. HELDIGIVIS!  Er på 15. dag no [:)] Då er vi over halvvegs [:D] Yjeih! 

så heldig du er som ikke merker noe da[:)] jeg begynte med sprøyter i går. legen sa at bivirkningene kommer til å gi seg da fordi de stabiliserer hormonene igjen. er faktisk mye bedre allerede[:)] nå er det bare to uker til egguttak. jippi:-)

fortsatt masse lykke til.

kjempeklem

Det var godt å høyre! Eg trudde vi hadde gått på nasespray like lenge,(begynte 4.4) og eg skal ikkje begynne på sprøyter før komande onsdag. Hm... Skal ta ut egg 7.mai...  Det er vel litt ulik praksis rundt omkring kanskje?  Syns du det gjekk greitt med sprøyte då?  Ganske spaca fyste gongen, men det er verst før ein kjem i gong! 

Får håpe du sleppe nåke meir svingninga no då!  GOD HELG!

KLEM

Heia cavegirl[:)] startet nesespray 4 april jeg også ja. Har visst noe med hvor lang syklus man har. Jeg har 28 dager. Bivirkningene har gitt seg nå etter sprøytestart. Jippi. Nå tenker jeg at dette skal jeg jammen klare flere ganger[;)] men håper selvsagt jeg slipper. Har tro på at du også gjør det. Hold meg oppdatert. Vi må holde sammen vi her inne[:)]

Sandra sin mamma:-) tusen takk for lykkeønskninger

Back
Topp