ICSI offentlig pris (medisiner)

Bkno8794450

Flørter med forumet
Hei, har endelig fått time til det offentlig angående icsi. Pga mannligfaktor blir det icsi på oss.. men jeg lurer litt på hvor mye jeg må ut med når det kommer til medisiner osv per forsøk? Prøvd og googlet meg ihjel men blir liksom ikke helt klok på det. Koster det opp i mot 20000 for medisiner per forsøk? Og den egenandelen, gjelder det for 1 forsøk eller 3 forsøk til sammen? Og etter forsamtalen, hvor lang tid tar det normalt før man starter opp forsøket?

Ca 20000 på medisiner gjelder for 3 uttak med tilhørende innsett, og om du f.eks har et uttak uten insett teller det også med. Uttak + innsett regnes som ett forsøk og alle fryseforsøkene teller med.
Du må hele tiden betale for det og legge inn søknad om helfo for å få tilbake. Det kan ta litt tid å få tilbake.

Behandlingstid varierer noe helt utrolig fra sted til sted. Noen klinikker får du begynne førstkommende syklus, andre må du vente noen mnd.

Vi kom opp i 13 ca nå.
Sist måtte jeg ha alle tre og det ble 48 ca. Men fikk igjen alt over 19 den gangen.

Vi hadde samtale i april og forsøk i september nå. Medisin start august. Men det var Riksen.

Hei, har endelig fått time til det offentlig angående icsi. Pga mannligfaktor blir det icsi på oss.. men jeg lurer litt på hvor mye jeg må ut med når det kommer til medisiner osv per forsøk? Prøvd og googlet meg ihjel men blir liksom ikke helt klok på det. Koster det opp i mot 20000 for medisiner per forsøk? Og den egenandelen, gjelder det for 1 forsøk eller 3 forsøk til sammen? Og etter forsamtalen, hvor lang tid tar det normalt før man starter opp forsøket?
Ser du alt har fått litt svar!

Jeg har hatt to runder - første gang kostet medisinene ca 13 000, neste runde 24 000. Men alt over 20 000 får man refundert, men som det sies over må du legge ut selv. Altså har jeg fått tilbake ca 17 000. Legetimer kommer i tillegg og går ikke på refusjon (fram til du når frikortgrensa) og i tillegg betaler du 1500 for hver av innsettene (går ikke på frikort).

Vi hadde et forsøk (1 uttak) og vi brukte rundt 12-13.000 kr. Det var ICSI. Da var det under grensen på det som HELFO dekker. Men hadde vi hatt flere forsøk, så hadde HELFO dekket det som hadde gått over grensen. Så man begynner ikke på "null" for hver gang, men beløpene summeres.

Om det er vanlig IVF eller ICSI påvirker ikke prisen, fordi i utgangspunkt trenger mannen ikke ta medisiner. Men jeg vet ikke hvordan det blir i ditt tilfelle.

Back
Topp