Icsi førstegangsprøvende - dårlig sædkvalitet

Icsi-prøver

Blir kjent med forumet
Oi... tenk nå va me i gang. Itte 1 år me prøving fikk me d bekrefta at me klarte ikke å bli gravid pga for dårlig sædkvalitet... litt letta fra mi side at d ikke var min feil at det aldri gikk... alt stod fint til med underlivet mitt.

Jeg har hørt historier fra andre som har gått gjennom prøverør men aldri hørt om noen der det kun var dårlig sædprøve som var årsaken til ikke graviditet. Så jeg lurer på om noen vil dele litt erfaringer? Gjerne dere som har vært gjennom icsi :)

Jeg begynte på progynova i helgen og skal gå på disse i 24 dager. 3 tabletter til dagen. Så blir det 7dager med Gonal-F 125mg og dag 6,7 og 8 skal jeg itillegg ta Fyremadel. Noen andre som har tatt dette? Har dere opplevd bivirkninger?

Jeg er veldig spent, men og redd. Hører det er så mange som mister flere ganger, så har på en måte innstillt meg på at det kan skje...

Så bra dere fant ut hva det var da!
Vi har akkurat samme problem... Ingen ting gale med meg, men mannen har nedsatt kvalitet.
De sier han har veldig god icsi kvalitet, men den funker ikke til noe annet :D

Hadde samme dose gonal f som deg denne denne gangen, ellers andre medisiner enn deg både forrige og denne gangen..

Ruger på forsøk nr to nå, så har desverre ikke noe solskinnshistorie enda.
Men du er ikke alene :happy: lykke til :Heartred

Akkurat samme her! Vi prøvde i 2,5 år før vi ble utredet! Trege og svake svømmere her, så rett på ICSI! Ingen feil med meg!

Jeg tok 125 IU med Puregon og Orgalutran ved begge uttakene mine! Fyramadel har vel erstattet Orgalutran! Reagerte veldig lite på hormonene! Vi måtte ha 6 innsett (først et ferskforsøk og fire fryseforsøk fra første uttak) før spiren satt på andre ferskforsøk! Han blir 1 år om halvannen uke❤️ I sommer ble jeg gravid naturlig, mot alle odds! Så mirakler kan også skje❤️

masse lykke til❤️

Sitter og ruger på ICSI baby fra 5 dagers fryst blasto med full score etter opptining. Satt på første frys, første forsøk. Jeg gikk også på puregon og fyremadel ved uttak, men i litt høyere doser pga alder.

Mistet ikke på ferskforsøket, det gikk bare ikke. Var ikke engang kjemisk.

Vi har fortsatt 3 blastoer på frys, men blir neppe å gi dem en sjanse.

Hos oss er det også sædceller som må holdes i hånda for å komme seg inn i egget! :hilarious: men her satt det på første forsøk med icsi. Han blir 3 pr i januar :rolleyes: nå er vi i gang med søskenforsøk og håper, håper at det skal gå greit denne gangen også. Jeg tenker litt sånn at når egget først er blitt befruktet, så er det veldig deilig å vite at vi setter det inn i en hyggelig livmor! Sånn sett bør det jo være en god sjanse for at man blir gravid og det holder tiden ut. Men fosteret må jo være levedyktig da. Så 100% sjans er nok ikke likevel. :Heartred

Så bra dere fant ut hva det var da!
Vi har akkurat samme problem... Ingen ting gale med meg, men mannen har nedsatt kvalitet.
De sier han har veldig god icsi kvalitet, men den funker ikke til noe annet :D

Hadde samme dose gonal f som deg denne denne gangen, ellers andre medisiner enn deg både forrige og denne gangen..

Ruger på forsøk nr to nå, så har desverre ikke noe solskinnshistorie enda.
Men du er ikke alene :happy: lykke til :Heartred

Takk for svar :) krysser fingrene for at forsøk nr 2 går fint :)

Akkurat samme her! Vi prøvde i 2,5 år før vi ble utredet! Trege og svake svømmere her, så rett på ICSI! Ingen feil med meg!

Jeg tok 125 IU med Puregon og Orgalutran ved begge uttakene mine! Fyramadel har vel erstattet Orgalutran! Reagerte veldig lite på hormonene! Vi måtte ha 6 innsett (først et ferskforsøk og fire fryseforsøk fra første uttak) før spiren satt på andre ferskforsøk! Han blir 1 år om halvannen uke❤️ I sommer ble jeg gravid naturlig, mot alle odds! Så mirakler kan også skje❤️

masse lykke til❤️

Ååå så fantastisk å høre at det endte godt og at det ble på naturlig måte :) høre ofte om at det og skjer. Krysser fingrene for at jeg ikke reagerer noe særlig på hormonene selv. Det er jo så lav dose...

Sitter og ruger på ICSI baby fra 5 dagers fryst blasto med full score etter opptining. Satt på første frys, første forsøk. Jeg gikk også på puregon og fyremadel ved uttak, men i litt høyere doser pga alder.

Mistet ikke på ferskforsøket, det gikk bare ikke. Var ikke engang kjemisk.

Vi har fortsatt 3 blastoer på frys, men blir neppe å gi dem en sjanse.

Hvor lenge har du ruget nå?
HVordan fungerer det når dere går i gang med fryst blasto?
hva må dere gjøre på forhånd? må det tas hormoner da også?

Hos oss er det også sædceller som må holdes i hånda for å komme seg inn i egget! :hilarious: men her satt det på første forsøk med icsi. Han blir 3 pr i januar :rolleyes: nå er vi i gang med søskenforsøk og håper, håper at det skal gå greit denne gangen også. Jeg tenker litt sånn at når egget først er blitt befruktet, så er det veldig deilig å vite at vi setter det inn i en hyggelig livmor! Sånn sett bør det jo være en god sjanse for at man blir gravid og det holder tiden ut. Men fosteret må jo være levedyktig da. Så 100% sjans er nok ikke likevel. :Heartred

Herlig å høre en historie der det satt på første forsøk :) Har du begynt på hormoner ifm søskenflokk?

Hvor lenge har du ruget nå?
HVordan fungerer det når dere går i gang med fryst blasto?
hva må dere gjøre på forhånd? må det tas hormoner da også?
Jeg er 35+2 i dag.

Jeg satte inn i naturlig syklus. Vi måtte bruke prevansjon fra mens for å sikre mot tvillingsvangerskap. Jeg var inne til ul for å sjekke follikler rett etter menstruasjon og begynte teste etter eggløsning. Fikk påvist eggløsning med test og bekreftet med ul. Tok lutinus 2 ganger dagen som progesteronstøtte, synes å huske det var fra bekreftet el. Tinte en blasto 5 dager etter eggløsning og fikk innsett. Fortsatte med lutinus til blodprøve bekreftet graviditet. Da hadde jeg allerede testet med urin og visste jeg var gravid. Hadde friskt blod 4+0 (testdag) og fikk ny blodprøve 4+2. Hadde blødning da også, men hcg var fin. Fikk bekreftet levedyktig embryo i uke 7, deretter oppfølging som vanlig svangerskap, bortsett fra at jeg fikk vekstestimering i uke 32.

Det er også regimer med innsett av frys blasto i styrt syklus, men det vet jeg ikke noe om av naturlige årsaker.

Herlig å høre en historie der det satt på første forsøk :) Har du begynt på hormoner ifm søskenflokk?

Ja, tok siste sprøyta i stad og teller ned til ovitrelle kl 22 i kveld :rolleyes: er et par-tre år eldre denne gangen og tyngre, så har stått på endel høyere doser denne gangen. Nå krysser vi fingrene for godt uttak og flere befruktede egg. Sist var det bare et som ble befruktet og delte seg riktig, men det var bare det vi trengte :)

Det jeg har tatt med meg i denne prossessen er at det er mye tenking, håp som kommer og går, venting og bekymringer. Og så plutselig går alt superfort! Og så er det venting igjen :woot: men det beste med ivf/icsi er at vi slipper å prøve selv. Nå kan vi ha sex hvis vi har lyst og jeg har ikke forventet graviditet hver eneste gang det nærmer seg ikm. ;)

Masse lykke til! Jeg krysser fingrene for at den sitter på første! :happy:

Hei, 15 dpo med positiv test. Skal måle HCG i morgen på Rikshospitalet.

Lurte på om noen av dere har opplevd å sette crinone for å se at det er blod spor på tuppen av tuben dagen før måling av HCG. Hvor dere ikke har hatt småblødninger før dette som en bivirkning?
Jeg opplevde det i dag å fikk litt sjokk i magen. For tenkte at nå kommer TR eller at jeg kunne ha revet et blodkar.. Men er det uskyldig eller ? Kan bivirkningen komme så sent?

Vi har vært gjennom ICSI og det har vært en Berg og dalbane med følelser, samt en fantastisk opplevelse. Jeg er nå 11 uker gravid, på 1.innsett på forsøk 2 (3-dagers embryo som ble satt inn). 1. forsøk hadde vi 2 innsett, som endte med negative tester. Det synes jeg var tungt, og det er helt greit å kjenne på at det er leit og trist :Heartred

Jeg merka at jeg ble veldig trøtt av menopur og fyremadel, og veldig emosjonell. I tillegg ble puppene ømme etter at jeg begynte med fyremadel, så jeg anbefaler sports-bh hvis du får det ;)

Hei, 15 dpo med positiv test. Skal måle HCG i morgen på Rikshospitalet.

Lurte på om noen av dere har opplevd å sette crinone for å se at det er blod spor på tuppen av tuben dagen før måling av HCG. Hvor dere ikke har hatt småblødninger før dette som en bivirkning?
Jeg opplevde det i dag å fikk litt sjokk i magen. For tenkte at nå kommer TR eller at jeg kunne ha revet et blodkar.. Men er det uskyldig eller ? Kan bivirkningen komme så sent?
Er nok fort noe som kan være bivirkninger ja :happy:
Men lag ett egen innlegg her, så får du nok mer svar enn i en tråd som handler om noe annet :happy::Heartred

Vi er i dag 4+7 dager gravide og gleden er stor. Vi har ikke hatt noen flere blødninger og jeg har passet ekstra godt på å ikke komme borti flere vegger/blodkar :)

Foreløpig har jeg ingen andre symptomer på graviditet annet en strekking og stramming og stikking i magen, litt av og på. Ja også var det disse ømme brystene da vi er svært spente på første svangerskapskontroll i uke 8. 10 desember

Krysser fingrene for at vi kommer oss så langt ❤

Har nettopp vært gjennom mitt første ICSI forsøk. Eller, har testdato på tirsdag så vet ikke utfallet av forsøket enda. Her er det også mannens sædceller som er noe redusert. Har satt inn en 5 dagers blastocyst så er veldig spent på resultatet. Gikk på rekovelle og cetrotide. Hadde lite bivirkninger, men gikk kun på sprøyter i 6 dager for eggposene vokste så raskt.
Uttaket gikk myye bedre enn jeg hadde forestilt meg :) Og så er det denne uendelige ventetida etterpå da!

Back
Topp