Litt for sent svar for din del, men kan jo hende andre søker opp tråden senere.
Jeg hadde icp forrige svangerskap, og ble ikke tatt alvorlig før jeg var i uke 36. Da var mine s-alat verdier over 500 (skal maksimalt ligge på 45 hos friske). Kløen var ekstremt ubehagelig og ødela nattesøvn og ro i kroppen. Fikk mange sår og blåmerker etter kløingen...
Jeg fant ut at å ha føttene i en bøtte med kaldt vann og å ta kalde dusjer hjalp mye. I tillegg la jeg meg for å sove med våte sokker utenfor dyna.
Jeg fikk ursofalk, allergimedisin og k-vitamin. To uker senere (38+0) satte de i gang fødselen ved St. Olavs. Medisinen hjalp mot kløen for min del : )
Jeg er nå gravid igjen (uke 34) og den intense kløen har kommet tilbake. Jeg er nå under oppfølging fra St. Olavs og fikk også denne gangen beskjed om at fødselen settes i gang rundt 38+0. Den intense kløen startet i uke 32 denne gang. Jeg har akkurat startet opp med medisiner og satser på bedring av kløen denne gangen også! (Verdiene ved 33+2 var 92 for s-alat)
Andre symptomer jeg tror henger sammen med dette er svært gul urin, litt dårligere matlyst og trøtthet(men det er vel fordi nattesøvnen forstyrres vesentlig av kløe).