ibux

Mamma te 3prinsessa

Glad i forumet
hjelper det mor bekkensmerter? jeg er alene me barna å greier så vidt å røre meg må ha noe som funker. [:(]

har lest tidligere at man ikke skal ta ibux under graviditeten, men heller paracet. Husker ikke helt hvorfor, men tror det står i pakningsvedlegget også.
Jeg har også veeeldig vondt i bekkenet, og det er IKKE noe gøy [:(] få deg henvisning til fysio og kom igang med øvelser slik at det kan hjelpe

Fant dette på felleskatalogen.no:

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Se Kontraindikasjoner. Skal ikke brukes i 3. trimester. Hemming av prostaglandinsyntesen kan ha skadelige effekter på svangerskapsforløpet og/eller den embryonale/føtale utviklingen. Bruk tidlig i svangerskapet kan gi økt risiko for abort, kardiovaskulære misdannelser og gastroschisis. Skal ikke brukes under 1. og 2. trimester hvis ikke strengt nødvendig. Ved bruk hos kvinner som forsøker å bli gravide, eller i 1. og 2. trimester, bør dosen være lav og behandlingsvarigheten så kort som mulig. Den absolutte risikoen for kardiovaskulære misdannelser er økt fra <1% til 1,5%. Risikoen antas å øke med dose og behandlingsvarighet.

Jeg hadde ikke spist Ibux uansett hvor langt jeg var på vei.

Ikke sikker på om paracet biter på bekkenløsning igrunn, aldri prøvd (er anti-pille menneske)

viste det var enten paracet eller ibux vi ikke skulle ta.. har tatt en ibux i dette svangerskapet håper dette ikke har skadet noe..holder meg unna herretter..

Jeg må si jeg ble litt overrasket jeg[&:] Visste man ikke skulle ta ibux i 3 trimester pga at det er blodfortynnende, men ante ikke alt det andre.... Har også tatt en ibux i ny og ne her, har ofte hodeverk pga stram nakkemuskulatur, og da hjelper det mer enn paracet.... Men heretter er det slutt på ibuxen ja.....

Vil nok tro det ikke har gjort noe skade at du tok en altså.

Paracet kan man ta da, men jeg liker ikke å ta tabletter i det store å hele, så da prøver vi alt annet først[;)]

ble jo enda mere bekymret for den lille nå .. håper legen tar til vettes å leter etter hjertelyd på onsdag ...første kontroll... jeg greier ikke å vente i flere uker til får å få vite att alt er bra--

Prøv å ikke bekymre deg, for det står jo at det er i 3 trimester man ikke skal ta den, så du har jo ikke egentlig gjort noe galt heller sant? *klem*

er nok ikke noen fare å ta 1...

selv bruker jeg helst paracett, og jeg tar KUN når det er krise... liker ikke å pakke i meg medisin...

håper du får høre hjertelyden på onsdag[:)]

Jeg var hos spesialist på sykehuset nå på torsdag. Og han sa at jeg kunne spise 2x4 ganger paracet daglig, men IKKE ibux...

ORIGINAL: Diddij

Jeg var hos spesialist på sykehuset nå på torsdag. Og han sa at jeg kunne spise 2x4 ganger paracet daglig, men IKKE ibux...

men hjelper paracet på bekkenløsning?

ORIGINAL: maomi

vi skal ikke bruke Ibux. Er du usikker kan du sjekke www.felleskatalogen.no De kan du søke alle medisiner du måtte lue på [:)]

Back
Topp