Ibux vs paracet

Hufsa82

Elsker forumet
Har alltid fått høre at Ibux er fy fy, men at paracet går an... Har fått meg et kne som ikke er helt bra og burde tatt ibux siden det er betennelsesdempende, men litt usikker på hvor ille det faktisk er å ta en ibux eller to... Noen som har diskutert dette med lege og er sikre i sin sak??

Jeg er langt fra sikker i min sak, men jeg har hørt at ibux ikke er bra dersom du er gravid! Kan du ikke prøve med paracet og se om det har noen virkning? Hvis du er gravid kan du ringe legevakta/fastlege å høre? 

Fikk beskjed på apoteket at IBUX ikke var heldig hvis man forsøkte å bli gravid, da det kunne gjøre det vanskeligere å bli gravid... Står i bruksanvisningen også.. i allefall på den lilla pakken, som er 400mg eller noe...

Ville nok prøvd med paracet først. Håper kneet ditt blir bedre etter hvert, ikke noe godt å ha vondt.

Kan du ikke få "voltaren"(???) av legen da? Det er betennelsesdempende og skal ikke være farlig for eventuelle forstre.

ORIGINAL: Laila82

Har alltid fått høre at Ibux er fy fy, men at paracet går an... Har fått meg et kne som ikke er helt bra og burde tatt ibux siden det er betennelsesdempende, men litt usikker på hvor ille det faktisk er å ta en ibux eller to... Noen som har diskutert dette med lege og er sikre i sin sak??

urde tatt ibux siden det er betennelsesdempende, men litt usikker på hvor ille det faktisk er å ta en ibux eller to... Noen som

Jeg foretrekker Ibux, men når jeg er gravid eller ammer bruker jeg kun paracet.

Jeg er plaget med STERKE mens smerter, og fikk beskjed av legen at det ikke gjorde noe om jeg tok de så lenge jeg vet at jeg ikke er gravid.. Hun sa at man bare ikke må bruke de for ofte, da kan de gjøre ting vanskelig.. Så 2-3 dager sa hun gjorde ingenting [:)]

Tusen takk for all tilbakemelding! [:)] Kneet kom seg heldigvis i løpet av dagen så slapp å ta no i det hele tatt! [:)] Men kan uansett være greitt å ha fått rådene deres til senere anledninger...  [:D]

Jeg går fast på en medisin som inneholder det samme virkestoffet som ibux. Tar 1600- 2400 mg pr døgn ( i en vanlig ibux er det 200 mg). Har jo sett her inne at de fleste mener at om du tar ibux blir du ikke gravid, eller du mister. På grunn av dette har jeg snakket med både fastlegen min, revmatologen og gynekologen. Alle disse tre legene har uavhengig av hverandre sagt at det ikke er noe problem å fortsette å stå på medisinen fram til 3.trimester, men da må man slutte fordi disse medisinene er blodfortynnende, noe som ikke er heldig i forbindelse med fødsel.

Back
Topp