Hva tenker dere om navnet Iben til en gutt? Har lest at Iben er i sterk vekst som jentenavn, men også at Iben er noe som er up and coming som guttenavn. Og passer Iben internasjonalt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tenker nei som guttenavn og nei til internasjonalt navn. Iben er et veldig fint navn da, men til jente.Hva tenker dere om navnet Iben til en gutt? Har lest at Iben er i sterk vekst som jentenavn, men også at Iben er noe som er up and coming som guttenavn. Og passer Iben internasjonalt?
Blond? Kommer ikke navnet fra Ibenholt, som er veldig mørkt/nesten svart? Det er dit min assosiasjon går ihvertfall.Jeg vet det er ett unisex navn, men har primært kjent jenter med det navnet, så ser for meg ei lita blond jente når jeg hører det..
Jeg ville ikke kalt eget barn for det, men hadde ikke reagert negativt om det ble brukt av andre uavhengig av kjønn. Måtte bare omstilt meg litt.
Kjenner to lyde jenter som heter detBlond? Kommer ikke navnet fra Ibenholt, som er veldig mørkt/nesten svart? Det er dit min assosiasjon går ihvertfall.
Er vel like kjedelig for en jente, da, siden det et et kjønnsnøytralt navn. Tror ikke barn reagerer så mye på navn lenger, med alle internasjonale navn som er kommet.Takk for innspill, vi er så usikre. Liker navnet veldig godt og det passer bra med storebror sitt, samtidig er det likt Ben, som min tippoldefar het. Hadde ønsket å kalle opp etter noen fra min mormor sin slekt som hun sto nær.
Men veldig kjedelig om han skulle havne i klasse med en eller flere andre Iben som er jenter.