I vognen

Oktoberjenta

Elsker forumet
har noen av dere kommet så langt at dere har bestemt dere for hva dere skal bruke oppi vognen? Altså vogn pose eller bare ha saueskinn med dyne over.. går det å kun bruke saueskinn med dyne på høsten\vinteren eller bør man ha vognpose? Sikkert veldig dumt spm men jeg har ingen peiling på dette, hva som er varmt nok osv

har noen av dere kommet så langt at dere har bestemt dere for hva dere skal bruke oppi vognen? Altså vogn pose eller bare ha saueskinn med dyne over.. går det å kun bruke saueskinn med dyne på høsten\vinteren eller bør man ha vognpose? Sikkert veldig dumt spm men jeg har ingen peiling på dette, hva som er varmt nok osv

Jeg synes ikke det var et dumt spørsmål, jeg lurer nemlig på det samme :) Mange spørsmål når man er førstegangs ja!

Det går an :) Jeg ville sagt det kommer an på hvor du triller/bruker vogn også :) Er det inne (besøk, kjøpesenter el) holder det lenge med skinn+ dyne, godt å kunne ta litt av de, og fortsatt ha noe på de da. Er det bare ute og det er kaldt der du bor er det kanskje bedre med en skikkelig pose. Jeg kommer nok til å variere litt etter hvor vi skal, men har lammeskinnspose som jeg rekner med blir mest brukt på vinteren. Jeg har jo to unger fra før, så kommer nok til å være en del ute (så lenge det ikke er alt for mange minusgrader) og da er det godt med skikkelig skinnpose så jeg er sikker på at den lille er varm nok :) Men babyene er så ulike, noen er varme av seg og svetter fort, andre fryser (jeg har hatt en av hver ;)), så går jo an å se litt an :)

*svarer her også da*
Jeg skal bruke pose i vogna, for jeg fikk en urban voksi av min mamma når jeg skulle ha nr 2 (som er født på ca samme årstid, septemper 2012) ;) Ellers er saueskinn med dyne også bra det ;) men det er jo veldig forskjellig fra barn til barn hvor varme/kalde de er lissom, og du lærer evt. hvor mye klær barnet ditt trenger for å holde seg varm ;) :) og ikke minst åssen vær og temperatur man triller i :P:):)

Jeg brukte voksipose i vognen til vår første og blir å bruke det nå også. I tillegg når det var veldig kaldt på vinteren har vi brukt saueskinn under posen etter at vi lagde hull til selene til jenta vår. På sommeren har vi brukt dyne/teppe alt etter hvor varmt det er.

Vi kommer til å bruke pose :-)

Vi kommer nok til å kjøpe pose, en Voksi Urban eller noe i den kategorien der (fyll av ull og dun). Jeg brukte stort sett pose til storesøster med unntak av et par godværsdager vi hadde i mai det året hun ble født :P Hun ble født i mars måned så hadde en tykk fleecepose til henne og hadde ullskinn under på veldig kalde dager.

ops klarte visst å poste tråden to ganger ja. Hehe.
Tusen takk for svar. Greit å vite sånt når det er første gang :)

Her blir det vogndyne. Skal strikke teppe til å ha i baggen.

Jeg skal få låne en RisaRosa pose hos svigerinna mi :) Den er visst helmax :) Tror nok pose er greiest hos oktoberbabyer :)

Blir nåkk voksipose her ja :) Har brukt det tel de to andre og :)
Og når det blir vår/sommer har vi brukt en tynner hjemmesydd pose :)

Jeg kommer nok til å se ann litt jeg.
Blir det klamt og varmt som det har vært noen høster nå bruker jeg nok vogndyne og lamme skin.
Når det begynner å bli kaldt så går jeg nok over til lamme ull pose som vi har. Og når det blir kaldt nok har jeg dyne uten på der igjen.

Bruker også ull bodyer og strømper..
Beste stedet og kjenne om den lille har det godt er i nakken.
Viktig og huske hva skatten ligger på også for det er ikke alle vogner som er like godt isolert i bunnen.
Derfor er lammeullen god og bruke. Den isolerer når det er kaldt og puster når der er varmt...

Back
Topp