I vogna...?

Goldenchild

Glad i forumet
Sommerfuglene <3
Det er veldig lenge siden jeg hadde små barn, så jeg lurer på hva dere har brukt/skal bruke under babyen i vogna på sommeren?

Vi skal ha et lammeskinn og en dyne i sommer tenkte jeg. Men sommeren er jo ikke alltid varm, kan jo være 10 grader her i nord :p

Da det e ok temperatur bli det ett lammeull pledd i bunnen med et laken over, og dyna på. Grunnen til lakene e vest han bli lik broren så bli detta og en spyar, men håpe han bli lik søstra på det område :) Bli nok og ha vår/ sommer voksien ikke langt unna og det samme med den vanlige voksien og sia det ofte kan være 3-4 grader her på sommarn med regn og tåke... Bli å føle meg frem slik eg gjor med han som bli 7 til sommarn :)

Jeg vurderer også lammeskinn, men jeg vet ikke helt enda hva jeg bestemmer meg for. Blir nok uansett og bruke laken over i tilfelle "uhell" :)

Jeg brukte ikke lammeskinn med mine 2 eldste, men har kjøpt et nå. skal prøve meg fram litt, må jo se an sommeren også tenker jeg, hvis vi er like uheldige som i fjor så blir det jo lammeskinn og tykk dyne:confused:

Jeg hade sommerbarn sist også, så da tullet jeg henne bare inn i hjemmeheklede ulltepper, som er laget nesten som et helseteppe. Det holdt henne varm nok, og luftig nok. På kvelder, evt kaldere dager, hadde jeg dyne over henne. Da lå hun bare på dette teppe, eller hadde det tullet litt rundt bena.

Vi har kjøpt korthåret lammeskinn til gutta :) Skal ha enten dyne eller tepper over, alt ettersom hvordan temperaturen er :)

Lammeskinn og dyne her også.

Sent from my iPad using BV Forum

Vi har kjøpt korthåret lammeskinn til gutta :) Skal ha enten dyne eller tepper over, alt ettersom hvordan temperaturen er :)
Hvor har du kjøpt lammeskinn? Har lyst på til tvillingene, men vet ikke hvor jeg skal kjøpe..

Lammeskinn fra nøstebarn med flanellaken under. Helseteppe og dyne som jeg veksler mellom.

Sent from my iPhone using BV Forum

Nøstebarn sine er veldig fine!

Ja, har sett på de, men de er litt dyre, må jo ha to.. Tror ikke de har noe tvillingrabatt heller.. Kanskje man kan ønske de til dåpsgave!?

Ja, har sett på de, men de er litt dyre, må jo ha to.. Tror ikke de har noe tvillingrabatt heller.. Kanskje man kan ønske de til dåpsgave!?

Ja, de er dyre! Men vi hadde to i forskjellige størrelser til datteren vår da hun var liten, og syntes de var vel verdt pengene. De kan nemlig vaskes i vaskemaskin med spesialsåpe, og er omtrent som nye etterpå :) Mulig andre som selger lammeskinn selger skinn av like god kvalitet uten at jeg vet det fordi jeg ikke har prøvd. Det aller viktigste er hvertfall at lammeskinnene er kortklipt, ikke langhåret! ;)

Å ønske seg dem til gaver til de små var en god idé da! :) :)

Ja, de er dyre! Men vi hadde to i forskjellige størrelser til datteren vår da hun var liten, og syntes de var vel verdt pengene. De kan nemlig vaskes i vaskemaskin med spesialsåpe, og er omtrent som nye etterpå :) Mulig andre som selger lammeskinn selger skinn av like god kvalitet uten at jeg vet det fordi jeg ikke har prøvd. Det aller viktigste er hvertfall at lammeskinnene er kortklipt, ikke langhåret! ;)

Å ønske seg dem til gaver til de små var en god idé da! :) :)

Har jo lest masse positivt om de, så har jo lyst på lammeskinn fra nøstebarn.. Hvilken str vil du anbefale? Vi kan jo være uten lammeskinn på sommeren, så hvis de får de til dåpen har vi de til vinteren, kanskje greit å gå for den største str da?
Ja, viktig at det er kortklipt ja! :)

Har jo lest masse positivt om de, så har jo lyst på lammeskinn fra nøstebarn.. Hvilken str vil du anbefale? Vi kan jo være uten lammeskinn på sommeren, så hvis de får de til dåpen har vi de til vinteren, kanskje greit å gå for den største str da?
Ja, viktig at det er kortklipt ja! :)

Vi brukte minste str. i vogna, og den største str. i senga. Den minste passet godt både i bagen og i sportsvogndelen, og er den vi brukte ii pulken og på sparken nå. Den største lå mest fast i senga, og hun lå på det til hun var fire. Vanskelig å velge syns jeg, vi kommer nok til å kjøpe begge str. til lillebror også. Har dere tenkt å bruke skinnet mest i vogna er kanskje det minste best. Om størrelsen er samme som for 6 år siden vel å merke (kanskje lurt å måle opp før kjøp isåfall ;) ).

Vi brukte minste str. i vogna, og den største str. i senga. Den minste passet godt både i bagen og i sportsvogndelen, og er den vi brukte ii pulken og på sparken nå. Den største lå mest fast i senga, og hun lå på det til hun var fire. Vanskelig å velge syns jeg, vi kommer nok til å kjøpe begge str. til lillebror også. Har dere tenkt å bruke skinnet mest i vogna er kanskje det minste best. Om størrelsen er samme som for 6 år siden vel å merke (kanskje lurt å måle opp før kjøp isåfall ;) ).

Ok, tenker nok å bruke den mest i vogna ja.. Takk for gode tips :) Nå har vi ett ønske til dåpsgave i hvertfall :)

Back
Topp