I varmen....

laban igjen....

Gift med forumet
Februarhjertene2017
Så i går ei som hadde teppe over vognen for å beskytte mot solen....jeg gikk bort til henne og sa i fra at hun ikke måtte gjøre det pga varme og lite oksygen inni vogna. Hun ble sur på meg! Jeg trodde alle visste at man ikke skal ha teppe over vogna....

Også fant jeg dette:) var litt i tvil selv,så måtte søke opp ang vann i varmen.
Væskebehov hos barnet når det er varmt | Ammehjelpen
https://ammehjelpen.no/artikkel/179/Vaskebehov-hos-barnet-nar-det-er-varmt

Greit å vite:)

Og husk!! Ikke la baby stå i bilen med lukkede vinduer når du bare skal en snartur i butikken (heller ikke hunder)

God sommer:)
 
Overrasker meg ikke at hun ble sur..mange som tror dem vet best og ikke ønsker råd fra andre,desverre. Godt gjort at du i det minste sa ifra så kansje hun revurderer det neste gang etter å selv ha søkt opp fakta.

Så selv noen som gjorde det samme i går, men jeg hadde en buss å løpe til så rakk ikke å si ifra
 
Uansett tenker jeg det er flott at du sa ifra :) For selvom noen reagerer der og da, så kan det være prevangtivt, ved at de tenker over det nestegang. Noen reagerer med sinne når de blir flaue og forlenge.
 
Overrasker meg ikke at hun ble sur..mange som tror dem vet best og ikke ønsker råd fra andre,desverre. Godt gjort at du i det minste sa ifra så kansje hun revurderer det neste gang etter å selv ha søkt opp fakta.

Så selv noen som gjorde det samme i går, men jeg hadde en buss å løpe til så rakk ikke å si ifra

Det var kjempevarmt ute,så jeg måtte bare si i fra. Jeg håper hun sjekker på nettet hva det står om det.
 
Alle trenger påminnelse på dette. Det er mye man ikke tenker over før man får første barn, så det er mye en kanskje ikke vet om eller har fått med seg. Dessuten er man ofte i en ammeboble, og ikke helt tenker over hva man gjør. Jeg takker for påminnelsen, selv om dette er noe jeg har vært smertelig klar over etter en episode med et barn i omgangskretsen.

Unødvendig å bli sur i alle fall.
 
jeg gav hun damen som skulle kjefte på meg for å ha lagt jakken oppå vognen (ikke dekket til åpningen eller noe) med en aktiv gutt som lekte tittei med dynen. for å ha mot nok til å gå bort å gi beskjed. men hun unnskyldte seg når hun så at jakken lå bare oppå vognen og dekket ingenting og at guttungen bare lekte... (dette var 5 år siden)
 
Back
Topp