i uke 15 ,for seint?

LillTrille

Glad i forumet
Hei jeg har fått min 1 time hos JM når jeg ca er i uke 15... Burde jeg bestille time hos legen, for å få gjort den fs målingen osv før denne timen??

Ikkeno stress :) du skal jo bare ta noen blodprøver og litt generell prat. Er ikke sikkert du får høre hjertelyd så tidlig heller, mange velger å ikke lytte for å slippe evt urolige mødre dersom de ikker finner den!

Selv skal jeg til første kontroll i uke 14/15 også :) Skal ringe min jm etter ul i uke 13, så får vi se når jm har tid. Stresser ikke :)

Som Knerten sier, så behøver du ikke det :-) Men, tar jordmora di blodprøver? Hvis ikke, burde du få en time hos legen ;-)

Jeg skal til legen å ta alle blordprøver i uke 14.. Det hadde ikke noe å si att tar prøvene da, bare ikke før uke 12 sa hun til meg..

jeg har enda ikke vært på første kontroll hos lege eller jordmor, legen min er tilbake fra ferie neste uke så regner med det blir en kontroll hos han enten den uken eller uken etter, så da er jeg 13-14 uker på vei ved første kontroll.

Legen min tok alle prøvene når jeg var der å fikk konstantert graviditeten;) Bare tenkte kanskje jeg hang litt etter siden så mange her inne i uke 7- oppover forteller om ul;) men de har nok tatt det privat da;)

LillTrille skrev:
Legen min tok alle prøvene når jeg var der å fikk konstantert graviditeten;) Bare tenkte kanskje jeg hang litt etter siden så mange her inne i uke 7- oppover forteller om ul;) men de har nok tatt det privat da;)

De som har ul før den ordinære er enten  folk som blør, har mistet før, eller har en annen god grunn til å få henvisning, eller de som går privat ;-)

Jeg hadde planer om å bare gå til legen én gang før ordinær ultralyd, og så gå til jordmor først etter det. Er som regel ikke nødvendig med så mange kontroller i begynnelsen ;-)

(Nå må jeg til legen allerede i morgen, dessverre, for bekkenløsningssmertene kom tidlig her hos meg....)

Back
Topp