i Tyrkia

Martha2

Gift med forumet
satt det damer rundt omkring, og stekte noe, på store steketakker. folk sto i kø, og valgte fyll selv, og det var så godt!! som store lefse lignende greier, og feks ost og salami, naaammmm
MEN, jeg husker ikke hva de het! noen som aner hva jeg snakker om og som vet hva det heter?
og kanskje muligens har oppskrift også, ???hehe[:D][:D][:D]

Det har jeg faktisk aldri sett.. og jeg er i tyrkia minst 3 ganger i året.

Hvor i tyrkia var dette ?

a har du jammen gått glipp av noe!!! NAMMMM[:D][:D]
i Side var vi, eller rett utenfor..

Åååh det er godt.
Men husker ikkje ka det heter.

ORIGINAL: slisabeth

cörek

neei, får ikke opp noe

jo fikk opp men skjønte ikke bæret, haha..

ORIGINAL: verandahora

Men du får kjøpt sånne ferdige lefser i sånne utenlanske butikker.
Så kan du jo bare fylle de selv, med det du vil!

åh, det var ikke dumt[:D]
takk[:)]

ORIGINAL: *MamMathea*

Men du får kjøpt sånne ferdige lefser i sånne utenlanske butikker.
Så kan du jo bare fylle de selv, med det du vil!

åh, det var ikke dumt[:D]
takk[:)]

Bare hyggelig..
Anbefaler med poteter, salami og ost!
MMMMMmmmmmmmm

mmmmmmmmmm
(det er forresten asian shop du mener ja? er det vi har her[;)])

Sånn brød har jeg også spist begge gangene jeg var i Kemer. Når det var tyrkisk aften på hotellet satt der tre damer på bakken og stekte disse brødene. Også når jeg var på en øy utenfor Marmaris. Har smakt det med både ost (feta?) , kjøtt og sjokolade. NYDELIG [:)]

Kan det være lamachun du mener tro? Blir gjerne kalt tyrkisk pizza. Den er fyllet synlig på. Kan også ha vært börek, men da er fyllet inni brødet når det stekes.

Ble lefsene stekt først og fylt etterpå, vet jeg ikke hva det kan være. Vet at tyrkerne spiser en slags tynne lefser som tilbehør til måltidene, så det kan ev være en variant av det.

ser veldig ut som de nederst på denne siden, men siden jeg ikke skjønner hva som står der så er jeg ikke sikker

http://www.blogcu.com/etiket/c%C3%B6rekler

ORIGINAL: theojora

malindalin vet det sikkert! [:D]

ja jeg håpte at ho sku ramle innom og se[:D]

ORIGINAL: Rosamunde

Kan det være lamachun du mener tro? Blir gjerne kalt tyrkisk pizza. Den er fyllet synlig på. Kan også ha vært börek, men da er fyllet inni brødet når det stekes.

Ble lefsene stekt først og fylt etterpå, vet jeg ikke hva det kan være. Vet at tyrkerne spiser en slags tynne lefser som tilbehør til måltidene, så det kan ev være en variant av det.

ja, var inni[:)]

Jeg er Tyrker, og kan ikke helt skjønne hva du mener..
Vi er jo på 3 plass i verdens kjøkken, så du kan tenke deg hvor mange retter vi har [;)]
Dessuten er jeg fra Istanbul,og alle byene har forskjellige retter-og man kan umulig kjenne til alle.

Men skulle ønske mamma ikke sov nå [>:], hun vet det garantert [:)]
Håper noen andre Tyrkere kan hjelpe deg *good luck* [;)]

ORIGINAL: *Lykkelig82*

Vi er jo på 3 plass i verdens kjøkken, så du kan tenke deg hvor mange retter vi har [;)]
Dessuten er jeg fra Istanbul,og alle byene har forskjellige retter-og man kan umulig kjenne til alle.

hehe, såpass, [:D]
men såg du på det bildet i linken også?

Så bildene ja...

Snakker med mamma i tlf nå faktisk..hun sov ikke [:D]
Hun sier hun ikke skjønner helt heller.. fordi de lager helt forskjellige ting i landsbyene å turist stedne enn der vi er fra .
Kan være samme som lages i hele Tyrkia ,bare tilberedt på en anen måte [;)]
Kanskje noe som heter durum ?
Håper uansett du snart finner ut av det [:)]

http://www.unibooking.com/turkeyinformation/images/gastronomy21.jpg

Dette er börek.. Ikke dette du mener?

Men heller sånn lefse lignende. Tykkere type?

nei ikke sånn..
mer sånn taco lignende lefse men større..?[:D]

prøvde å lage noe i sta, tok pannekake røre(fantasifullt ja[:D]) og pøste på med mel til jeg kunne kjevle den supertynn, la på ost og litt pålegg på ene halvdelen, la den sammen til en halvmåne og klappa sammen kanten, hadde på litt olje og stekt. ble ikke det samme men ikke så aller verst, hehe[:D] omtrent samme fremgangsmåte men ikke samme ingrediensene..

Så bildene ja...

Snakker med mamma i tlf nå faktisk..hun sov ikke [:D]
Hun sier hun ikke skjønner helt heller.. fordi de lager helt forskjellige ting i landsbyene å turist stedne enn der vi er fra .
Kan være samme som lages i hele Tyrkia ,bare tilberedt på en anen måte [;)]
Kanskje noe som heter durum ?
Håper uansett du snart finner ut av det [:)]

takk!![:)][:)]

Jeg har spurt 2 tyrkere på msn nå.. begge jobber på restaurant.. og de aner ikke hva det er.. så tror ikek det er noe sånn typisk tyrkisk

Å joda,det er veeeldig typisk tyrkisk og heter gøzleme. Har bodd i Tyrkia i åtte år og spist tonnevis av dem[:D]

ORIGINAL: mammamia2

Å joda,det er veeeldig typisk tyrkisk og heter gøzleme. Har bodd i Tyrkia i åtte år og spist tonnevis av dem[:D]

YES!!! THANK YOU!!! heehe, endelig![:D]

Back
Topp