I tvil (mulig SA) *Opdatert*

BirgitteB

Elsker forumet
Oppdatert:

Idag fikk jeg telefon fra legen min, på fredag hadde jeg 9700 i hcg nivå den jeg tok igår var på 17000 :) Fordoblet :D så spiren lever i beste velgående :)

OPPDATERT:
Idag tok jeg Hcg prøve og skal tilbake på mandag og ta ny. Hun var ganske positiv og trodde ikke jeg hadde hatt SA men som hun sa var det ingen garanti før blodprøven sa det gikk bra. Så litt håp bor det i oss ennå og må bare ta det med ro og hvile og tenke positivt til det motsatte er bevist :)

Hei Jenter.

Jeg blødde endel igår å ringte legevakten men siden jeg ikke hadde smerter eller blødde 3 bind i timen ville de ikke se meg. Imorgen skal jeg til legen 11.30 å ta blodprøve. Jeg er helt tom inni meg og vet ingenting HATER denne ventingen. Og jeg vet ikke om jeg kan få svar allerede imorgen? Noen som vet? er helt fra meg.

Jeg har dessverre ingen erfaring med hverken å ha vært gravid før, eller blødning i graviditeten Men håper du får raskt svar så du slipper å bekymre deg så lenge! Det kan jo være andre årsaker til blødningen, så kryss fingrene for at det er det!
Håper noen andre har bedre svar enn meg, ville bare gi en bitteliten opmuntring ;)

Nå vet jeg ikke hvor mange uker du er på vei men sannsynligheten for at legen tar kun en blodprøve og måler HCG nivået er rimelig stor. Så tar de en ny noen dager senere for å sjekke at der er stigning.
Om en er over 6-7 uker er det mulig du kan bli henvist til ultralyd for å sjekke eventuelt hjerteaktivitet men før det er ultralyd ikke så veldig mye vits i..

hmmm..
hørtes ikke noe særligt ut altså...:(
Håper legen tar prøver av det som måtte være.
Å krysser fingrene for at alt står bra t nedi magen din:)

Du blir sikkert sendt på innvendig UL. Det ble jeg da jeg mistet i uke 5 i januar. selv om ikke hjertet har startet å slå ennda kan de se om det er et fosteranlegg der eller ikke. Jeg hadde heller ikke vondt - bare foss blødde.

Nå er jeg gravid i uke 23- men da jeg var 8 uker påvei fikk jeg en kraftig blødning og var sikker på at jeg mistet igjen :/ men neida.... det gjorde jeg ikke. blødningen stoppet etter ca 7 timer og på ul var alt bra. Så selv om du blør betyr det ikke at du har mistet...

Masse lykke til :) :)  

lykke til hos legen...håper alt står bra til med den lille

Du får desverre ikke svar på blodprøvene med en gang, da du må vente noen dager for så å ta en ny en. Dette for å sammenligne hcg-nivået i begge to. Jeg ble sendt til ultralyd på sykehuset da jeg antok å være syv uker på vei. Ingen hjerteaktivitet å se. Legen mente at det enten var en missed abortion, eller at jeg var mindre på vei en antatt. Skal inn til ny UL imorgen for å se mer.

Må også nevne at det ikke er unormalt å blø i de ukene vi er inne i nå. Så lenge du ikke har smerter og fossblør, så er det som regel ok. Men flott at du sjekker det opp. Utrolig kjedelig å gå rundt å uroe seg. Masse lykke til!

Tusen takk for svar jenter :) Dere er fantastiske.

Jeg gruer meg veldig men ser på det med litt godt mot og håper min lille spire er der.Vet at ingen graviditet er lik men det skremmer når jeg allerede har født 1 uten den minste komplikasjon (hvis man ser bort fra at han er 1mnd prematur) Gikk igjennom svangerskapet uten noen problemer og jobbet 50% helt til fødsel. Så å oppleve dette er så utrolig skummelt for meg. Oppdaterer når jeg har vært hos legen idag.

Vi får krysse alt vi har for at prøvene ser bra ut på mandag. Prøv å tenke positivt, og slapp av og nyt helgen. Vet det er lettere sagt enn gjort. Masse lykke til og hold oss oppdatert :)

krysser fingrene for at alt går bra... klem

Krysser alt jeg har for at prøvene på mandag viser at alt er bra!

Krysser fingrene for deg, vet åssen du har det, da jeg er i samme situasjon selv :( Håper dette går veien :)

Det høres ut som du har det likt som meg, og jeg er også veldig i tvil... har ikke  veldig god magefølelse om meg selv... begynte å blø i går, men når jeg ringte legevakta fikk jeg beskjed om å kontakte fastlegen igjen på mandag siden jeg heller ikke har smerter og ikke må bytte bind så ofte..

Lykke til hos legen i morgen!! Krysser fingre og alt for at alt står bra til med spiren i magen!!!

opp med seg :)

Da har jeg vært på UL og ALT er bra og hjertet slo :)
Er så lykkelig :) Så jeg er fortsatt med dere juli jentene :D

Så utrolig bra, for en hærlig beskjed å få :)

Så bra

Back
Topp