I tilfelle vannet går om natten

Bkno2091910

Første møte med forumet
Mannen begynte å spekulere i går kveld: "hva hvis vannet går om natten? Hva gjør vi da i forhold til madrassen? Er det ikke sånn at det bare fosser ut? "
Så, dere som har gjort dette før, er madrassbeskytter /tisselaken en god idé? Det er vel forskjell fra person til person hvor mye som kommer?
Det sier seg vel kanskje selv, men dette er vår første og jeg har egentlig ingen jeg kan spørre i omgangskretsen

Hmmm, godt spørsmål. Tenkte ikke på det forrige gang.
Spontan vannavgang er vel ikke egentlig så vanlig som filmer o.l. får det til å se ut som. Selvsagt skjer det jo stadig vekk, men brorparten slipper det, uten at jeg har noe statistikk å vise til :P
Hva med sånne "kladder" som man bruker på sykehus og lignende? De får man kjøpt på apoteket, så kan man legge den mellom madrassen og lakenet?

Vi har tisselaken under lakenet på senga, men usikker på hvor mye det hjelper hvis vannet går :D

Jeg brukte kladder som man får kjøpt på apoteket å la i senga på slutten,men har opplevd spontan vannavgang med første mann,men da kjentes det ut som jeg måtte som jeg måtte tisse, så da gikk jeg på toalettet...men blei liksom aldri ferdig på do:hilarious::hilarious::hilarious: men de siste gangene så har drt vært at det kun har rent litt og litt hele tiden.

Begge søstrene mine hadde spontan vannavgang. Storesøster var allerede på badet, og det kom sånn passelig. Lillesøster hadde sånn at det først kom typ 0,5-1 dl-ish da ho stod opp fra senga, og deretter bare pipla det litt nå og da de neste timene. Men ja, det er kun en liten andel som opplever at vannet går som noe av de første tegnene.

Mitt vann gikk ikke før jeg var på fødestue og hadde 7 cm åpning. Hadde hatt rier i ca 16 timer da (ingen som jeg vil karakterisere som vonde, bortsett fra de to før vannet gikk og den ria vannet gikk på).

Mener å huske at jeg satt på et par sammenbretta håndklær i bilen på vei til sykehuset, men ellers gjorde vi ingen "tiltak", verken i dagene før eller da riene starta.

Vannet mitt gikk mens jeg lå i senga.. Men jeg hørte og kjente "smellet" i magen... Og skjønte hva som skjedde. Det fosset ikke ut før jeg reiste meg.. Så det gikk bra med senga heldigvis. Vet ikke om det fungerer sånn for alle da.. Vannet mitt har gått 2 av 3 ganger. Så når jeg skal ha sistemann forhåpentligvis snart, så kommer jeg nok til å legge noen ekstra håndklær under meg på slutten av svangerskapet :)

Vannet mitt gikk under pressriene første gang, og ble tatt ved 5 cm sist gang. Så jeg kommer ikke til å stresse med det. :)

jeg la et stort engangsunderlag under madrassbeskyttelsen, den er ikke vanntett. Har det samme der ungen sover nå. Legger de under så det ikke blir så klamt å sove på.

Her blir det madrassbeskytter og tisselaken siden jeg får ny og påkostet seng i januar.. (syntes jeg fortjente såpass etter alt dette).
men i de 2 andre fødslene har vannet gått rett før baby viser seg , så tviler på det blir et problem.

Jeg brukte kladder som man får kjøpt på apoteket å la i senga på slutten,men har opplevd spontan vannavgang med første mann,men da kjentes det ut som jeg måtte som jeg måtte tisse, så da gikk jeg på toalettet...men blei liksom aldri ferdig på do:hilarious::hilarious::hilarious: men de siste gangene så har drt vært at det kun har rent litt og litt hele tiden.

Samme opplevelse med min første. Sto opp for å tisse på natten, ble ferdig med å tisse, reiste meg, men det fortsatte bare å renne. Men var ikke noe plask liksom, bare sildret nedover beina mine.

Vannet mitt gikk mens jeg lå i senga.. Men jeg hørte og kjente "smellet" i magen... Og skjønte hva som skjedde. Det fosset ikke ut før jeg reiste meg.. Så det gikk bra med senga heldigvis. Vet ikke om det fungerer sånn for alle da.. Vannet mitt har gått 2 av 3 ganger. Så når jeg skal ha sistemann forhåpentligvis snart, så kommer jeg nok til å legge noen ekstra håndklær under meg på slutten av svangerskapet :)
Føltea også sånn da vannet gikk i senga på fødestua. Det føltes virkelig ut som en ballong som eksploderte! Men da fossa det ut umiddelbart, da (men var jo et godt stykke inn k fødselen, da). Føltes seriøst som jeg hadde en vannkanon i tissen :hilarious:

Jeg hadde tisselaken i sengen de siste ukene, men det var det lite bruk for da jeg ble satt igang. Hos meg ble vannet tatt på føden. De sa at det ikke var som på film, men hos meg var det det. Jeg tror det er mest vanlig at det kommer litt, sånn at man lurer på om man tisser på seg.

Så gøy at man kan være så forskjellige! Her ble vannet tatt ved 8 cm, men det kom omtrent ikke en dråpe. Fosset ut etter baby var ute - trodde jeg mistet innvollene :nailbiting:
Haha, så rart! Eller, er sikker ikke rart, men fascinerende at det er så forskjellig hvordan og når det går :joyful: Haha, kanskje ungen fungerte som en propp :hilarious:

Haha, så rart! Eller, er sikker ikke rart, men fascinerende at det er så forskjellig hvordan og når det går :joyful: Haha, kanskje ungen fungerte som en propp :hilarious:

Hos meg eksploderte det også rett før pressing. hadde akkurat blitt undersøkt, lå på siden og på neste rie ble det vannkanon med fri sikt rett ut av senga, sprayet på ei jordmor :hilarious::hilarious:

Jeg opplevde at fødselen startet med vannavgang midt på natta. Våknet rett før av jeg måtte skikkelig tisse, og i det jeg reiste meg opp fra senga gikk vannet. Kom heldigvis ingenting i senga :)

Jeg hadde spontan vannavgang i forbindelse med at jeg skulle reise meg opp fra badekaret :P Kjente at det var et "knepp" i magen, og da jeg reiste meg rant det masse. Det fortsatte å renne jevnt hele den kvelden, så jeg satt på kladder i sofaen og venta på riene. Kommer ikke til å ha noe annet enn den madrassbeskytteren jeg har fra før i senga nå, jeg merker det nok denne gangen også hvis det ryker, og da blir det om å gjøre å vippe understellet utfor kanten :hilarious:

Sniker. Vannet har gått 3 ganger om natta, har ikke rent mye før jeg reiste meg opp.

Begynte med vannavgang her, veldig tidlig på morgenen. Har alltid de vannavvisende lakenet fra ikea under vanlig laken, holder madrassen fin. De er ikke klamme :happy: Rakk heldigvis å komme meg opp før det hadde kommet stort.

Back
Topp