Svar på tråd

 CD2

Da var vi på igjen. Har avtalt time hos gynekolog neste uke for å sjekke alt som skal sjekkes, og eggløsningstestene ligger klare. Sykehuset har gitt meg ganske grei oversikt over plan, så dette virker praktisk veldig overkommelig. Om ikke noe helt unormalt skjer blir eggløsning i slutten av neste uke, og innsett i uke 14. Så da skal en av eskimoene opp av fryseren.

Mentalt har jeg fått skikkelig angst. Krangler litt med meg selv om jeg håper mest på at det sitter denne gangen, eller mest på at det ikke går. Vil selvfølgelig bli veldig glad om det sitter, og det blir en fin julegave (har regnet på at termin isåfall blir rett rundt julaften). Men hele løpet fram dit som føles så fullt av mulige skuffelser og farer? Setter embryoet seg? De første 12 ukene og redselen for spontanabort? Ok NIPT? Og så videre etter det, kommer vi oss gjennom andre trimester? Tredje trimester?

Hvordan blir det å gå i månedsvis og være redd for at nå går det galt? Erfaringen tilsier jo at det kan gå galt akkurat når som helst hele tiden. Man er på ingen måte 'trygg' etter uke 12, eller etter uke 23 eller noen ting...

Men vi vil jo så gjerne ha en liten en til i familien vår...

Back
Topp