Jeg kjenner et behov for å få oversikt over at alt er som det skal nå etter fødselen, og at syklusene kommer tilbake regelmessig som de skal. Derfor har jeg forsøkt å følge med på syklusen denne måneden, og testet etter eggløsning. Har tidligere hatt regelmessig korte sykluser, så startet tidlig å teste for sikkerhetsskyld.
Men i kveld fikk jeg et litt interessant resultat. Tok 3 bilder av samme testen, der appen registrerte det ene bildet som peak, og de andre bildene som 0.28.. så kanskje ikke kjempe pålitelig med app-avlesning
[ATTACH=full]455910[/ATTACH] Jeg har egentlig aldri virkelig fulgt med eggløsning med regelmessig testing, og har aldri fått positiv eggløsningstest. Ble tidligere beroliget av en lege som sa at "dersom du har regelmessig syklus, så har du eggløsning". Men nå har jeg fått en veldig sterk frykt for at jeg kanskje ikke har eggløsning i det hele tatt siden testene ikke virker særlig positive så langt. Skjønner at dette er et resultat av at jeg blir dratt inn i testeland, og at jeg sikker bør stoppe, men herremin så vanskelig da! Og så ligger tanken der at om vi skulle gå igang med fryseforsøk i naturlig syklus, og jeg ikke får skikkelig positiv eggløsningstest, så kan innsett bli på feil tidspunkt... Kjenner bekymring for å miste en eskimo på den måten!
I tillegg så kjenner jeg på en overveiende skyldfølelse ovenfor lillebror som vi mistet. Hvordan kan jeg tenke på å bli gravid på nytt når han er død? Blir et regnskap i hodet om at jeg ikke har sørget nok over han enda til å 'ha lov til' å tenke på et nytt forsøk. Han skulle fremdeles vært i magen, hvordan kan jeg tenke på få en ny baby i magen nå da?
Det er to parallelle løp inne i meg - sorgen over han vi mistet, og håpet/drømmen om et søsken. Og jeg er pendelen som svinger frem og tilbake mellom dem.